Toyota pripremila Cross verziju popularne Corolle

Riječ je modelu koji se očekuje tek iduće jeseni, a poznato je kako će ga pokretati 5. generacija hibrida, koja ća biti raspoloživa i s pogonom na sve kotače

Ivan Cvetković petak, 3. prosinca 2021. u 00:00

Toyota jasno pokazuje kako vjeruje u daljnji veliki rast prodaje crossover i SUV automobila. Segment je to gdje Toyota već dugo vremena ima svoje vrlo jake adute, a zadnje vrijeme to se dodatno pojačava. Izuzmemo li legendarni terenac Land Cruiser, tu je i začetnik SUV segmenta, još prije 25 godina, model RAV4. Nadalje, tu je C-HR, veliki Highlander, kao i nedavno pridošli model Yaris Cross. Cross obitelj uskoro će nastaviti maleni Aygo, kao i Corolla koju danas predstavljamo.

Velika ponuda modela u C segmentu

Dakle, Corolla Cross  u modelskoj liniji smjestit će se između modela C-HR te RAV4, te privući nove kupce. Dok je prvospomenuti model u svojevrsnoj coupeovskoj verziji, te ne nudi obilje prostora, RAV4 je mnogima ipak prevelik model. Tu nastupa Corolla Cross, model dugačak 446 centimetara, širok 182,5 cm, visok 162 cm uz međuosovinski razmak od 264 cm.

Corolla Cross je model nastao na najnovijoj izvedbi platforme GA-C. Cilj je ponuditi prostranost, praktičnost te čvrstu i solidnu konstrukciju SUV-a u C segmentu vozila. Segment je to gdje vlada iznimno velika konkurencija, a uskoro će Toyota imati iznimnu širinu ponude.

Inače, Cross verzija Corolle već je prije predstavljena za američko tržište, gdje se očekuju iznimni rezultati, a prilagođene su verzije i ukusima europskih kupaca. Dominantan prednji dio vozila donosi veliku masku hladnjaka, povezanu s crnim dijelom branika. Upravo taj dio proteže se kroz cijeli donji dio vozila te naglašava pripadnost Cross obitelji.

Prostrana putnička kabina

Kako navode u Toyoti, putnička kabina trebala bi pružiti iznimno veliku preglednost svim putnicima, kao i zavidnu količinu prostora. Nadalje, ulazak odnosno izlazak trebao bi biti lagan zahvaljujući velikim vratima, a problema sa smještajem stvari ne bi trebale imati niti obitelji s malom djecom. Iako nije navedena zapremnina prtljažnika, navodno bez problema prima dječja kolica.

Za sada je poznato kako će se Corolla Cross nuditi s hibridnim pogonom, a još nije poznato hoće li mu se pridružiti i neka obična, benzinska verzija. Zanimljivo je kako će upravo Corolla Cross biti prvi model u  koji će se ugrađivati nova, 5. generacija hibridnog sustava. Pored verzije sa samo s pogonom na prednju osovinu, raspoloživa će biti i verzija s pametnim pogonom na sve kotače (AWD-i). Novi hibridni sklop oslanja se na svoje prethodnike uz veći okretni moment, veću snagu elektromotora, veću učinkovitost i veći užitak u vožnji.

Kako navode Toyotini stručnjaci, prijenos snage je dorađen novim sustavom podmazivanja i raspodjele ulja koji koristi ulje male viskoznosti. Time se povećava učinkovitost i snaga zahvaljujući manjim električnim i mehaničkim gubicima. Koristit će se i nove litij-ionske baterije koji osigurava više snage, ali i 40% manje težine. I elektromotor i benzinski motor su poboljšani, pa je ukupna najveća snaga cijelog sustava povećana za više od 8%.

Novi 2,0-litarski hibridni pogonski sklop s pogonom na prednje kotače daje 146 kW/197 KS, a ubrzanje 0-100 km/h traje 8,1 sekundu. Izvedba AWD-i se odlikuje dodatnim, snažnim elektromotorom na stražnjoj osovini od 30,6 kW. Stražnji elektromotor se automatski uključuje radi postizanja boljeg prijenosa snage na kolnik, te više sigurnosti. Ova verzija ostvaruje jednako ubrzanje kao i izvedba FWD.

Novi hibridni sklop za više užitka

U vožnji bi nova generacija hibridnog sustava trebala osigurati još izraženiju linearnu karakteristiku uz predvidljivije i lakše upravljanje tijekom ubrzanja. Naime, brzina vozila je bliskija broju okretaja motora, a čime se postiže intuitivnije i prirodnije iskustvo vožnje. To je postignuto podešavanjem odnosa između pritiska noge na papučicu gasa i stvarnog odziva pogonskog sklopa.

Nema sumnje kako će Corolla Cross biti raskošno opremljena naprednim tehnološkim rješenjima. Dolazit će uz unaprijeđeno strojno sučelje (HMI – Human Machine Interface) s najnovijom multimedijskom tehnologijom, a raspored pokazivača je posebno prilagođen europskom tržištu. Odlikuje ga nova višestruka konfiguracija, koji čini 12,3-inčna digitalna instrumentna ploča te 10,5-inčni središnji zaslon multimedijskog sustava.

Digitalna instrumentna ploča sadrži novi hardver i softver. Tako osigurava obilje prostora za prikaz sadržaja, velike mogućnosti prilagodbe i prikaza podataka. Bez obzira  mislimo li na potrošnju goriva, djelovanje hibridnog sustava ili pak navigacijskog sustava.

Novi HD dodirni zaslon multimedije pruža mogućnost bežičnog povezivanja putem Apple CarPlaya, odnosno putem žice za Android Auto, kao i paket Toyota Smart Connect, a što se može zahvaliti novom, bržem procesoru.

Navigacija iz oblaka, primanja prometnih obavijesti, glasovnih uputa i osvježavanja preko zraka samo su neke od mogućnosti. Osim toga, niz internetskih usluga putem aplikacije MyT uključuje analitiku vožnje, položaj automobila, kao i daljinsko upravljanje funkcijama poput zadavanja vremena uključivanja klima uređaja i zaključavanje vrata.

Visoka razina sigurnosti

Automobil je opremljen sustavom T-Mate, koji spaja zadnju generaciju paketa Toyota Safety Sense i druge aktivne sustave pomoći u vožnji i prilikom parkiranja. Sustav predsudarne zaštite, po prvi put, nudi suzbijanje ubrzanja (Acceleration Suppression) pri malim brzinama i pomoć u vožnji kroz križanje (Intersection Cut-In Traffic Assist), te poboljšano otkrivanje vozila iz suprotnog smjera (Oncoming Traffic) i sustav pomoći pri skretanju u križanju (Intersection Turn Assist).

Ostale nove funkcije paketa Toyota Safety Sense uključuju sustav zaustavljanja u nuždi (Emergency Driving Stop System – EDSS), te osvježavanje softvera na daljinu (Over The Air – OTA) koje pomaže da sve funkcije raspolažu ažuriranim verzijama uz dodavanje novih tijekom životnog vijeka vozila. Napravljena su i poboljšanja prilagodljivog tempomata s radarom punog raspona brzine (Full Speed Range Adaptive Cruise Control – FSR ACC), te sustava praćenja prometnog traka (Lane Trace Assist – LTA) i sustava čitanja prometnih znakova (Road Sign Assist – RSA).

Dodatno podižući razinu pasivne sigurnosti platforme GA-C velike krutosti na novoj Corolli Cross, novi prednji središnji zračni jastuk ima ulogu sprečavanja međusobnog sudara vozača i suvozača u slučaju bočnog naleta.

Kad sve to sumiramo, te uzmemo u obzir kako je riječ o modelu koji u imenu koristi naziv Corolla moramo imati respekt prema njemu. Naime, od predstavljanja tijekom 1966. godine, Corolla je, u raznim izvedbama, prodana u više od 50 milijuna primjeraka. Upravo će novi model osigurati dodatni uzlet, a što pokazuje i najava proizvodnje čak 400.000 vozila do 2025. godine.

Prema trenutno raspoloživim informacijama, planirani dolazak Toyota Corolle Cross u Hrvatsku je u jesen 2022. godine.