Kineski proizvođači automobila traže protumjere za europske carine
Zaštita kineske autoindustrije od visokih europskih carina mogla bi se provoditi uvođenjem istih takvih carina, kojima bi se dodatno financijski opteretio uvoz benzinskih automobila iz EU u Kinu
"U trgovinskom ratu nema pobjednika", izjavili su nedavno iz njemačkog udruženja proizvođača automobila VDA, da bi samo koji dan nakon te izjave ona dobila i potvrdu u praksi. Naime, na najavljene visoke uvozne carine Europske unije na kineska električna vozila stigao je i odgovor kineske autoindustrije. Proizvođači tamo traže od vladajućih da odgovore na mjere EU tako što će uvesti – uvozne carine na europske automobile.
Na pomolu je dogovor?
Kineski proizvođači traže protumjere u obliku dodatnih carina na benzinske automobile s velikim zapremninama motora, proizvedene u EU. Prijedlog je s dodatnih 15 do 25% cariniti sve automobile s motorima većima od 2.500 cm3.
To je zatraženo na sastanku predstavnika autoindustrije s kineskim Ministarstvom trgovine, na kojem su bili prisutni i predstavnici europskih proizvođača. Glavni cilj sastanka bio je pokušati pronaći odgovor na mjere iz Bruxellesa i pokušati ublažiti stavove EU, odnosno utjecati na donošenje odluke putem velikih europskih proizvođača.
Iz Europske komisije na ove su najave mjera odmazde odgovorili tek izjavom da su ih primili na znanje, ali su spomenuli i da su spremni na otvaranje pregovora, u kojima bi se našlo rješenje oko kojega se mogu složiti obje strane. Ne bude li dogovora, nove uvozne carine na kineske električne automobile, u visini do čak 38,1%, stupit će na snagu 4. srpnja.