EU najavila nove visoke carine na električne automobile iz Kine
Kineski proizvođači baterijsko-električnih automobila primaju visoke državne subvencije i slijedom toga nelojalna su konkurencija europskima, zaključila je Europska komisija te najavila drastičan potez
U sklopu dugotrajne istrage Europske komisije, u kojoj su preispitivane tržišne okolnosti vezane uz električne automobile, EK je preliminarno donijela vrlo bitan zaključak, s moguće dalekosežnim posljedicama – kineski proizvođači baterijsko-električnih automobila dobivaju previsoke državne subvencije. Takva situacija otežava poslovanje njihovim europskim konkurentima i izravno šteti njihovom poslovanju, kao i cijelom gospodarstvu Europske unije.
Namet do gotovo 50%
Slijedom svojih zaključaka, Komisija je kontaktirala kineske vlasti i zatražila od njih prijedloge rješavanja tog problema u skladu s politikama Svjetske trgovinske organizacije, kako oni ne bi više predstavljali nelojalnu konkurenciju. No, bez obzira na to, Komisija je odmah objavila i prve odluke – uvozne carine koje će biti uvedene na uvoz baterijsko-električnih vozila iz Kine. Ne urode li razgovori sa službenim Pekingom plodom, navedene će carine stupiti na snagu već 4 srpnja.
Komisija je čak izišla u javnost s iznosima carina, koje bi se primjenjivale na vozila tri velika kineska proizvođača. U slučaju BYD-a to bi bilo 17,4%, za Geely 20% te za SAIC-ove automobile čak 38,1%. Ta tri proizvođača neće biti jedini, ali će za njih važiti navedeni uvjeti uvoza. Svi ostali, koji su tijekom istrage surađivali s tijelima EU, proizvode će moći prodavati uz prosječnu vaganu carinu od 21%, a oni, pak, koji su suradnju odbili proći će najgore – kupcima njihovih automobila u EU bit će odrezana uvozna carina od maksimalnih 38,1%.
Jedan jedini proizvođač koji automobile uvozi iz Kine u EU, Tesla, bit će predmetom posebne procjene, pa bi se na njihove automobile mogla primjenjivati drugačija stopa carine. No, pri svim kalkulacijama treba imati na umu da su nove stope dodatne, što znači da će se zbrajati na već postojeću carinu od 10%, pa će u nekim slučajevima iznos nameta biti gotovo 50%.
Sličan potez usmjeren prema Kini, podsjetimo, nedavno je povučen i u SAD-u, gdje su uvozne carine skočile s 25% na čak 100%.