Odluka o dodatnim europskim carinama na kineske električne automobile stupa na snagu

Europska komisija dovršila je svoju istragu i donijela konačnu odluku o novim uvoznim carinama na električne automobile iz Kine, za koje je utvrđeno da su predmet nepoštenih kineskih subvencija

Autonet.hr srijeda, 30. listopada 2024. u 14:00

Višemjesečna istraga Europske komisije o kineskim subvencijama tamošnjim proizvođačima napokon je dovršena, pa sada znamo i točne iznose dodatnih carina, koji će biti primjenjivani prilikom uvoza novih automobila na električni pogon. Istraga je pokazala da proizvođači u Kini dobivaju prekomjerne nacionalne poticaje, koji nisu u skladu s pravilima Svjetske trgovinske organizacije, pa su samim time u povlaštenom položaju u odnosu na europske proizvođače. Konačni rezultat je odluka o dodatnim uvoznim carinama, koje će "poravnati" te subvencije i učiniti konkurenciju na europskom tržištu pravednijom.

Iznosi dodatnih carina variraju od proizvođača do proizvođača. Na njihove će se automobile primjenjivati sljedeće stope carina:

  • BYD: 17,0%
  • Geely: 18,8%
  • SAIC: 35,3%
  • Tesla: 7,8%
  • Ostali proizvođači koji su sudjelovali u istrazi: 20,7%
  • Svi ostali: 35,3%

Te carinske stope stupit će na snagu odmah po objavi u Službenom listu Europske unije, dakle već ovoga tjedna. Privremene carine, po stopama objavljenima ranije, neće se prikupljati. Sve navedene stope predstavljaju dodatni namet, što znači da će se zbrajati na već postojeću carinu od 10% koja se od ranije primjenjuje na sve automobile iz Kine. Novi iznosi bit će na snazi tijekom narednih pet godina i tada će ili prestati vrijediti, ili će propis biti revidiran te moguće i produljen.

Europska unija i Kina nastavit će s pregovorima oko pronalaženja mogućeg alternativnog rješenja, usklađenoga s pravilima Svjetske trgovinske organizacije o uvjetima trgovanja na međunarodnim tržištima.

"EU ostaje globalni predvodnik u otvorenoj, poštenoj trgovini temeljenoj na pravilima. Pozdravljamo konkurenciju, uključujući i u sektoru električnih vozila, ali ona mora biti potkrijepljena poštenjem i jednakim uvjetima za sve. Usvajanjem ovih razmjernih i ciljanih mjera, nakon rigorozne istrage, zalažemo se za poštene tržišne prakse i europsku industrijsku bazu. Paralelno s time, ostajemo otvoreni za moguće alternativno rješenje koje bi bilo učinkovito u rješavanju identificiranih problema i kompatibilno sa WTO-om", poručio je Valdis Dombrovskis, izvršni potpredsjednik Komisije i povjerenik za trgovinu.