U Parizu će vlasnici SUV-a parking plaćati triput više
Unatoč malenoj izlaznosti, rezultati ove nedjelje održanoga referenduma u Parizu valjani su. Oni kažu da će na uskim ulicama francuske prijestolnice parking značajno poskupjeti za velike i teške automobile
Na prometnim problemima svojeg grada vlasti Pariza aktivno rade. Jedan od nedavnih primjera je zabrana najma električnih automobila, uvedena lani, kako bi se smanjilo zagušenje ulica takvom oblikom prometala. To je rezultiralo uklanjanjem 15-ak tisuća romobila dostupnih za najam, a sada se ide i korak dalje.
Parking – 200 eura na dan
Novim potezom, trostrukim poskupljenjem parkinga, vladajući žele ulice rasteretiti i od velikih i teških automobila, primarno SUV-ova. Njihov je broj u Parizu tijekom posljednje četiri godine narastao za 60%, pa sada od 1,15 milijuna automobila, noću parkiranih na cestama, 15% čine upravo SUV-i. gradonačelnica Anne Hidalgo predložila je stoga mjere za demotiviranje građana na vožnju takvim vozilima po gradu, a građani su ih na referendumu protekle nedjelje i prihvatili.
Novi propisi kažu da će višu cijenu parkinga za SUV-e (ali i ne samo SUV-e) za početak plaćati samo oni koji se njima upute u grad, a tamo ne žive. Otprilike će to pogoditi 10-ak posto svih vozila na pariškim ulicama, donijet će gradu oko 35 milijuna eura, a trebalo bi učiniti ulice protočnijima i parking nešto komotnijim. Od rujna ove godine tako će sat parkiranja za SUV vozila koštati čak 18 eura u središtu Pariza, odnosno 12 eura u ostatku grada.
Višu cijenu plaćat će svi oni čiji automobili (bez obzira na pogonsko gorivo ili elektrifikaciju) teže preko 1,6 tona, odnosno na sve električne modele teže od dvije tone. Stanovnici Pariza, pak, bit će izuzeti od ovih drakonskih naknada, ali samo ako parkiraju u blizini svojeg doma.
Primjeri težih električnih vozila koji će u Parizu plaćati skuplji parking su: Skoda Enyaq, Volkswagen ID.4, BMW iX i Teslin Model X (Model Y je tik ispod limita).