Test

Audi A3 Allstreet 35 TFSI S-tronic: Za sve ulice (osim ako su neravne)

📷 Ivan Cvetković / Autonet
Ivan Cvetković nedjelja, 19. siječnja 2025. u 12:46

Ako vam je standardni A3 Sportback preobičan, za oko 2650 eura više možete dobiti njegovu novouvedenu ‘crossover’ verziju naziva Allstreet. Vrijedi li doplatiti za 30 mm više razmaka od tla?

Dio mene prvotno je pomislio da je nova Allstreet verzija nedavno redizajniranog Audija A3 odgovor na pitanje koje nitko nije postavio. Marka u ponudi već ima osam SUV-a/crossovera (ne računajući razne karoserijske izvedbe) kojima pokriva sve segmente i nije djelovalo kao da nedostaje još jedan, pogotovo ne kvazi-crossover u kompaktnoj klasi. No netko u Ingolstadtu misli drukčije, pa Audi sada, pored hatchbacka (Sportback) i limuzine, nudi i ‘premium kompaktni crossover’ (njihove riječi) temeljen na dorađenom A3 četvrte generacije.

30 mm veći razmak od tla

Ono što Allstreet makar naizgled čini crossoverom ponajprije je 30 mm veći razmak od tla u odnosu na Sportback (15 mm dobiveno je višim ovjesom, a dodatnih 15 mm većim kotačima), zatim crnom plastikom zaštićeni odbojnici, blatobrani i pragovi, mat crna maska i srebrne zaštite podvozja. Sve te zaštite više su ukrasne, nego funkcionalne, no uz povišeni ‘klirens’ Allstreet uspijevaju učiniti vizualno robusnim i zanimljivim.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Pomažu, naravno, opcijski 18-inčni naplatci (1217 eura), a posebno mi se sviđa efektna pastelno siva boja karoserije (opcija za 840 eura), kao i izgled LED Matrix svjetala. Ona sada imaju i dnevna svjetla s tri različita ‘potpisa’, koje mi je bilo zabavno mijenjati otprilike prva dva dana, a potom sam odabrao jednu opciju, kao što će većina kupaca vjerojatno učiniti, i više nisam ušao u taj izbornik infotainmenta 10,1-inčnog dodirnog zaslona. 

Povišeni položaj sjedenja

Audijev MMI korisnički softver puno je bolji (jednostavniji, responzivniji i puno brži) od problematičnih verzija nekih drugih modela VW Grupe, a srećom nema u izbornike integrirane kontrole klime. Ta uloga pripada ‘inovaciji’ u obliku fizičkih tipki na središnjoj konzoli u interijeru koji pažnjom prema detaljima i kakvoćom izrade spada u među najbolje u ovoj klasi.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Nisam baš ljubitelj otprije poznatih ventilacijskih otvora smještenih sa svake strane 12,3-inčnih digitalnih instrumenata, jer (barem meni) narušavaju inače skladno osmišljen kokpit, no sviđaju mi se audijevski kvalitetne tipke i prekidači s kojima se dolazi u kontakt tijekom vožnje, kao i cjelokupno ‘premium’ ozračje.

Poput vanjskog dizajna, onaj unutrašnjosti, osim ponegdje boljih materijala i jedva promijenjenog birača mjenjača, nije značajno mijenjan. Ključna razlika koja Allstreet iznutra izdvaja od uobičajenog A3 jest povišeni položaj sjedenja sprijeda, koji u kombinaciji s povišenom karoserijom primjetno olakšava ulazak i izlazak iz kabine.

Dosta prostora i straga

I zaista, sjedi se ugodno visoko, no veći doprinos udobnosti u ovom slučaju daju sportska sjedala (kožna/tkanina) koja odlično podupiru u području gornjeg dijela tijela i bedara (pomaže i izvlačivi donji dio sjedeće površine) te su općenito vrlo ugodna. Osim njih, dio opcijskog S Line interijera (1252 eura) je i ugodno tanak sportski upravljač, ‘metalne’ papučice te poneki ukrasni detalj po kabini.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Sprijeda ima puno prostora, a ne bih se bunio putovati straga gdje ima dovoljno mjesta za dvoje odraslih. Iza električno pokretanih vrata prtljažnika (333 eura) stane 380 litara, volumen gotovo identičan onima postojeće Mercedesove A-klase i nedavno pristigle nove generacije BMW-a Serije 1.

Poznata benzinska opcija

Od dvije motorizacije trenutačno dostupne za hrvatsko tržište, dizelske i benzinske, testirani Allstreet pokreće potonja. Verzija 35 TFSI koristi 150 KS snažan 1,5-litreni turbomotor koji od samo 1500 o/min pruža 250 Nm. Četiricilindraš bi sam po sebi davao dobre performanse, no ima i 48-voltni blago hibridni sustav za rekuperaciju energije kočenja, kotrljanje uz ugašeni i od prijenosa odspojeni motor te osigurava dodatnih 9 kW i 50 Nm za boostanje ubrzanja.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Upravo taj MHEV dodatak čini razliku koja TFSI čini boljim izborom od TDI-a. Blaga turbo rupa koja bi inače možda bila primjetna pri najnižim okretajima ovdje praktički ne postoji, pa su performanse vrlo linearne i ugodno snažne (8,4 sekunde do 100 km/h, primjera radi, respektabilna je vrijednost) sve do otprilike 5000 o/min. Zajedno s očekivano brzim i neosjetno mekim sedamstupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom 35 TFSI stvara vrlo uglađeno iskustvo vožnje kojem pridonosi i funkcija kotrljanja. Ona neprimjetno gasi motor prilikom gotovo svakog otpuštanja papučice gasa i pri svakoj brzini, dodatno snižavajući ionako nisku razinu buke, te ga neosjetno ponovno pokreće kada se desnim stopalom zahtijeva ubrzanje. Kod kotrljanja mi se svidjelo i što regenerativno kočenje diskretno, ali učinkovito usporava A3 ako prednji radar detektira vozilo ispred, pa u svakodnevnoj vožnji često nema potrebe koristiti papučicu kočnice. I bolje, jer je ona često nedosljedna u osjećaju koji pruža prilikom kočenja, pa je otežano precizno dozirati silu kočenja.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Nemam zamjerku na ekonomičnost blago hibridnog četircilindraša. Djelomično zahvaljujući funkciji isključivanja para cilindara pri malim opterećenjima, turbobenzinac s lakoćom postiže razumnu prosječnu potrošnju od oko 7,1 l/100 km, no ona se uz malo pažnje može dodatno sniziti.

Pet modova vožnje

Kao protuteža 15 mm višem razmaku od tla, Allstreetov ovjes ima dorađene opruge i amortizere, pa vozne osobine nisu primjetno narušene u odnosu na obični A3. Ugodno agilno skreće u zavoje, prednji dio dobro komunicira preostalu (visoku) razinu prianjanja, a naginjanje karoserije je vrlo suzdržano i kontrolirano.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Odziv upravljača, papučice gasa i S-tronic mjenjača mogu se mijenjati putem pet modova vožnje (Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency i Individual), a najčešće sam koristio Comfort, iako ta postavka nije potpuno usklađena s nazivom. U situacijama kada na zavojitoj cesti želite uživati u vožnji, ‘crossover’ A3 ispunjava očekivanja, no veliku većinu preostalog vremena, njegov ovjes nerijetko iritira nepodatnošću koja na neravnim cestama ne uspijeva adekvatno upiti rupe, izbočine i druga oštećenja, odnosno primjereno izolirati putnike. Drugim riječima, teško mi je oteti se dojmu da je skala kompromisa između gušta i komfora ipak trebala biti više nagnuta u smjeru udobnosti, što bi i imalo smisla s obzirom na premium pozicioniranje modela. Situaciju bi osjetno poboljšali adaptivni amortizeri, ali koliko sam uspio dokučiti na Audijevom konfiguratoru, oni trenutačno nisu dostupni ni kao opcija za Allstreet.

Allstreet ili Sportback?

Iako nema tu, po meni najvažniju, opciju, koja bi iskustvo vožnje podigla na višu razinu, testirani Allstreet krcat je opremom među kojom se ističu stavke s popisa dodatne, poput S Line interijera s odličnim sportskim sjedalima, Sonos audio sustava (637 eura), kompletne pomoći pri parkiranju (972 eura) s kamerom i adaptivnim tempomatom, itd. Sve to ima i popriličnu cijenu. Benzinski Allstreet inače starta od 35.766 eura, no cijena testiranog iznosi čak 44.888 eura.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

No, da se vratim na pitanje s početka. Vrijedi li doplatiti 2650 eura za Allstreet, koji pored robusnijeg vanjskog dizajna nudi veći razmak od tla i povišeni položaj sjedenja, a time i jednostavniji pristup interijeru ili je bolje kupiti Sportback i spomenutu cifru uštedjeti ili uložiti u dodatnu opremu? Da se mene pita, odabrao bih drugu opciju, a kupci će pokazati koliko sam u pravu.

Tehnički podaci

oblik Kompakt s petera vrata i 5 mjesta za putnike
MOTOR  
konstrukcija Benzinski redni, 4 cilindra, 4 ventila po cilindru, postavljen naprijed poprečno, start/stop, turbopunjač, Euro 6e
obujam 1498 cm3
najveća snaga 110 kW (150 KS) pri 6000 o/min
najveći okretni moment 250 Nm pri 1500 o/min
specifična snaga 73,4 kW/l (100,1 KS/l)
PRIJENOS SNAGE  
pogon i mjenjač Pogon na prednje kotače, automatski mjenjač s dvostrukom spojkom (DSG) i sedam stupnjeva prijenosa
PODVOZJE  
prednji ovjes MacPherson
stražnji ovjes Multilink
upravljač Zupčasta letva s električnim servom
KOČNICE  
prednje Ventilirani diskovi
stražnje Diskovi
oprema ABS, EBD, BAS, ESP, TCS, Hill Holder
KOTAČI  
naplaci Aluminijski 18''
pneumatici Falken Azenis FK510, dimenzija 225/45 R18
DIMENZIJE  
dužina x širina x visina 4353 x 1816 x 1470 mm
međuosovinski razmak 2629 mm
krug okretanja 11,1 m
obujam prtljažnika 380/1200 l
obujam spremnika za gorivo 50 l
MASE  
prazno vozilo 1350 kg
najveća dopuštena masa 1880 kg
nosivost 530 kg
VOZNA SVOJSTVA  
najveća brzina 221 km/h (tvornički podatak)
ubrzanje 0 - 100 km/h 8,4 s (tvornički podatak)
POTROŠNJA GORIVA  
u mješovitoj vožnji 5,8-5,4 l/100 km (tvornički podatak)
prosječna emisija CO2 133-123 g/km
KATALOŠKA CIJENA  
do registracije 44.888 eura (bez dodatne opreme 35.766 eura)
JAMSTVO  
na mehaničke komponente 7 godina (6+1)
protiv prohrđavanja 12 godina
pomoć na cesti Audi mobilno jamstvo
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU  
  Porsche Croatia d.o.o., Miroslava Miholića 2, Zagreb