Test

Honda CR-V e:HEV Elegance: Jedan od najimpresivnijih Japanaca

Ivan Cvetković utorak, 23. srpnja 2024. u 05:45

Novi CR-V nije tipična Honda starog kova, no svejedno je riječ o odličnom automobilu koji je uglađen i štedljiv, prostran, izuzetno ergonomičan te vrhunski izrađen

U Japanu i SAD-u Honda već desetljećima igra izuzetno važnu ulogu na tržištu, no u Europi u posljednje vrijeme posluje prilično neprimjetno. Stoga nije ni čudo ako možda niste čuli da je ove godine na naše tržište stigao novi CR-V. Model koji je nekada bio svojevrsni pojam za SUV automobile srednje klase malo se izgubio u ogromnoj konkurenciji i potpuno je drugačiji nego prije. U novoj generaciji nudi se samo s jednim hibridnom pogonskim sklopom i još jednim plug-in hibridnim.

Kupci mogu još jedino birati žele li verziju s pogonom na sve kotače ili samo na prednje kotače, te koju će od dvije razine opreme odabrati. Nevjerojatno, ali na cjeniku su samo četiri izvedbe CR-V-a, a ja sam na test dobio zlatnu sredinu, verziju s 'običnim' hibridom,  pogonom na sve kotače i osnovnim paketom opreme Elegance.

Dok je Honda ne tako davno bila percipirana kao sportska marka sada se gura kao ekonomična, ekološki prihvatljiva i praktična marka. Takva je većina njihove ponude, a takav je i CR-V. Stoga me je jako zanimalo je li ova nova, drugačija Honda zadržala što karaktera od starih modela i kakvom će se pokazati u praksi.

Dobar, drugačiji hibridni pogonski sustav

Hondin hibridni pogon nije mi bio nekakva velika novost jer skoro identičan sustav koristi i manji ZR-V kojeg sam testirao početkom ove godine. Jedino što ovaj ima pogon na sve kotače. Honda je odabrala malo drugačiji put za svoje hibride od Toyote i ovdje su u prvom planu električni motori koji sa 184 KS imaju znatno veću snagu od motora s unutarnjim izgaranjem koji razvija 148 KS. U ovom autu je uglavnom za pogon kotača, osim na vrlo visokim brzinama, odgovoran električni motor dok benzinac u većini slučajeva osigurava potrebnu energiju. Sustav je najsličniji Nissanovom e-Poweru s tom razlikom da benzinski motor ipak može pokretati pogonske kotače putem CVT mjenjača, no osjećaj vožnje je vrlo sličan, uglavnom većinu vremena kao da vozite električni automobil.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Iako se benzinski motor, u dobroj staroj tradiciji Honde voli vrtjeti te svoju maksimalnu snagu razvija na visokih 6100 o/min, zbog čega na trenutke može biti i relativno bučan, moram biti iskren i priznati da se CR-V 'osjeća najbolje' pri laganoj vožnji gdje je pogon najuglađeniji, a do izražaja dolazi i prilično udoban ovjes. Ne previše izravan upravljač dodatno pojačava ovaj osjećaj. No to ne znači da CR-V ne može biti i zabavan automobil jer ovjes je u najboljoj tradiciji Honde izvrstan i naginjanje u zavojima je minimalno. Kada se naviknete na malo veću buku prilikom naglih ubrzanja i ne baš savršeno precizan upravljač CR-V može biti i pomalo zabavan automobil.

Potrošnja je niska i uz 'težu nogu na gasu'

Potrošnja je prilično niska. Na testu mi je u gradskoj vožnji automobil trošio između 5 i 6 l/100 km ovisno o gužvama i stilu vožnje, a ukupni prosjek testa je iznosio 6,9 l/100 km. Jako blizu deklariranoj vrijednosti od 6,6 l/100 km po WLTP-u. Zanimljivo je da ovaj auto ne morate voziti posebno nježno da bi bio štedljiv. Ipak, kada se potrudite oko toga shvaćate da su uz laku nogu na gasu Toyotini, ali i Renaultovi hibridi malo štedljiviji. No zato oni mogu potrošiti i osjetno više od deklariranog, uz tešku nogu na gasu.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

U unutrašnjosti je ovo tipična Honda. Japanski proizvođač je posvetio mnogo pozornosti visokoj kvaliteti izrade te unutrašnjost izgleda besprijekorno kvalitetno i luksuzno. Crna kožna sjedala su serija od osnovne opreme, a metalna rešetka iza koje su otvori za zrak koji su jako lijepo integrirani na prednje armature ostavlja izuzetno robustan dojam, kao i odvojene komande klime i ostali detalji u unutrašnjosti. Ovdje je Honda pri samom vrhu klase.

Unutrašnjost 'stare škole' je izuzetno ergonomska

Digitalni instrumenti su vrhunski, izuzetno pregledni, sa svim potrebnim informacijama i jako lijepo izgledaju, a ne previše veliki dodirni 9-inčni zaslon pomalo nezgrapno strši iz prednjih armatura, no zato se iza njega krije vrlo dobar i krajnje jednostavan infotainment u čijim se izbornicima snađete 'za tren oka'. Posebno mi se svidjelo što su i uz zaslon prave fizičke tipke kojima se može upravljati nekim funkcijama kao što su prebacivanje radio stanica, reguliranje glasnoće, povratak u prethodni izbornik ili u glavni izbornik. Ovakvo praktično rješenje je izuzetno pohvalno, pogotovo zbog toga što ga je odavno napustila većina proizvođača. Isto vrijedi i za odvojene komande dvozonske klime sa svim potrebnim kotačićima, tipkama i malim zaslonima za prikaz temperature. 'Stara škola' koja je toliko bolja od ovoga novoga što nam proizvođači guraju kao napredno, a zapravo je samo jeftinije za proizvodnju i kompliciranije za korištenje. Pohvaliti moram i multifunkcionalni upravljač s ne previše tipka među kojima se lako snađete i koje su na logičnim mjestima. Na upravljaču je čak i tipka za njegovo grijanje. Praktičnije ne može.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Ono što mi se nije previše svidjelo je način odabira prijenosa koji nije osobito intuitivan i zahtjeva navikavanje sa svojom neobičnom kombinacijom čudne ručice za kretanje unatrag i D/B, N i P tipki na središnjoj konzoli.

Jako raskošna ponuda prostora na svim sjedalima i u prtljažniku

Ponuda prostora u CR-V-u je raskošna, kako u širinu tako i za koljena i glavu. 'Kutijast' dizajn i prilično velike dimenzije odigrale su ovdje vrlo važnu ulogu. Osobito je prostor za noge na stražnjoj klupi golem. Isto vrijedi i za prtljažnik u kojeg stane čak 587 litara prtljage.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Opremi se nema što prigovoriti, osim ranije spomenute kože na sjedalima auto serijski ima i njihovo električno namještanje, panoramski stakleni krov, kameru za vožnju unatrag i kameru za mrtvi kut, grijanje sjedala i još mnogo toga što stvara prilično luksuzni ugođaj.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Novi CR-V nije tipična Honda starog kova, no svejedno je riječ o odličnom automobilu koji se jako dobro sa svojim izvrsnim ovjesom snalazi i na lošim hrvatskim cestama. U gradu je uglađen i štedljiv, na autocesti prilično tih i vrlo stabilan, prostran i izuzetno ergonomičan. Još da je i cijena malo niža, jer 56.890 eura za testirani auto i 52.940 eura za osnovni model s prednjim pogonom je ipak malo pretjerano.

 

 

Tehnički podaci

oblik SUV s peterim vratima i 5 mjesta za putnike
BENZINSKI MOTOR   
pogon Hibrid, benzinski motor 4 cilindra, 4 ventila po cilindru, postavljen naprijed poprečno, izravno ubrizgavanje goriva, Euro 6d
obujam 1993 cm3
najveća snaga 109 kW (148 KS) pri 6100 o/min
najveći okretni moment 189 Nm pri 4500 o/min
specifična snaga 54,7 kW/l (74,3 KS/l)
ELEKTRIČNI MOTOR  
  Električni sinkroni motor sa stalnim magnetnim naponom integriran u mjenjač
Najveća snaga 135 kW (184 KS)
najveći okretni moment 335 Nm
BATERIJA  
konstrukcija Litij-ion
kapacitet 1,05 kWh (neto)
HIBRIDNI SUSTAV  
najveća snaga 135 kW (184 KS) 
najveći okretni moment 335 Nm
PRIJENOS SNAGE  
pogon i mjenjač Pogon an sve kotače, automatski e-CVT mjenjač s kontinuiranim varijabilnim prijenosom 
PODVOZJE  
prednji ovjes MacPherson
stražnji ovjes Multilink
upravljač Zupčasta letva s električnim servom
KOČNICE  
prednje Ventilirani diskovi 312 mm
stražnje Diskovi 310 mm
oprema ABS, EBD, BAS, ESP, TCS, Hill Holder
KOTAČI  
naplaci Aluminijski, 18 inča
pneumatici 235/60 R18
DIMENZIJE  
dužina x širina x visina 4706 x 1866 x 1684 mm
međuosovinski razmak 2700 mm
krug okretanja 11,4 m
obujam prtljažnika 587 l / 1642 l
obujam spremnika za gorivo 57 l
MASE  
prazno vozilo 1806 kg
najveća dopuštena masa 2350 kg
nosivost 544 kg
VOZNA SVOJSTVA  
najveća brzina 187 km/h (tvornički podatak)
ubrzanje 0 - 100 km/h 9,4 s (tvornički podatak)
POTROŠNJA GORIVA  
u mješovitoj vožnji 6,6 l/100 km (tvornički podatak)
prosječna emisija CO2 151 g/km
KATALOŠKA CIJENA  
do registracije 56.890 eura (bez dodatne opreme 56.040 eura)
JAMSTVO  
na mehaničke komponente 3 godine ili 100.000 km tvornički
protiv prohrđavanja 12 godina
pomoć na cesti Honda Jamstvo mobilnosti 
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU Rutng d.o.o., Franje Čandeka 44, Rijeka