Mazda2 G90 Takumi - Doista veliki mališan!
Spretna i okretna, najmanja nas Mazda uvijek iznova oduševi simpatičnim nastupom. Ovoga nam je puta svoje kvalitete demonstrirala uz 90 KS snažni benzinski motor i bogati paket opreme. Sve zajedno, ponovno dokazuje da Mazda2 u svom segmentu ima jako, jako malo stvarnih konkurenata
OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA | |
obujam motora / snaga / brzina | 1496 cm3 / 90 KS / 183 (183) km/h |
prosječna potrošnja / emisija CO2 | 4,9 (6,1) l/100 km / 111 g/km |
cijena bez / s dodatnom opremom | 112.845 kn (15.192 Eur) / 123.792 kn (16.666 Eur) |
Kada je u srpnju 2014. predstavljena aktualna Mazda2, čiji je izgled temeljen na onome koncepta Hazumi, mnogi su zaključili kako konkurenciji predstoji teško razdoblje. Od tog su trenutka protekle neke četiri i pol godine, što je u svijetu današnjih automobila dosta, a situacija po konkurenciju i dalje nije ništa bolja.
Okretan, dinamičan i u slučaju testiranog vozila doista dobro opremljen, ovaj mališan iz Hiroshime još je jedan primjer mazdine tehničke premoći na mnogim područjima. Pri tome je koncept Skyactiv pripomogao mnogo čemu, od lakših karoserija do novih pogonskih strojeva i mjenjača i, složiti se moramo, rezultati toga su itekako vidljivi.
P.S. Sjećate li se? Prvi je promotivni video za Mazdu2 sniman u Zagrebu
Dizajn, ergonomija, unutrašnjost
Nećemo otkriti tko zna što novog ustanovimo li da je izgled, pored cijene, uvjerljivo najznačajniji prodajni adut današnjih automobila. U toj priči Mazda2 doista ne bi trebala imati mnogo konkurenata jer je njezin moderan i dinamičan dizajn doista privlačan. Ova druga stavka možda je nešto manje "zabavna", no vjerujemo da će te do kraja ovog članka imati itekako mnogo razloga prihvatiti ju. U svakom slučaju, Mazda2 je jedan od automobila koji neće ostati neprimjećen, gdje god se pojavio.
U interijeru zatječemo uređenje koje je doista tipično za ovog japanskog proizvođača. Dakle, riječ je o preglednim i lako dostupnim instrumentima i prekidačima, modernom dizajnu i funkcionalnom interijeru, no ujedno i onome čiji bi izbor materijala mogao biti bolji. Ne prigovaramo ovdje dojmu kvalitete, već više dojmu luksuza kojeg u Mazdi2 pomalo i nedostaje, dok se europska konkurencija na tom području šepuri barem stepenicu više.
Ergonomiji doista nemamo što zamjeriti, uz opasku da svi mali automobili imaju i relativno mala prednja sjedala pa će već prosječno visokima nedostajati dužine u sjedalnom dijelu. No, zato je obruč upravljača ugodan, instrumenti jednostavni i intuitivni, a preglednost iz automobila na visini. Spomenimo i kako će se na stražnjoj klupi bez problema smjestiti i osobe visoke 180 cm (hej, ovo je automobil iz B segmenta!), dok prtljažnik zaprima 280, odnosno 950 dm3.
Serijska i dodatna oprema
Paket opreme Takumi četvrti je od šest dostupnih uz ovaj automobil pa samim time donosi i sasvim solidan broj, kako sigurnosnih tako i detalja namijenjenih komforu. Iz podužeg popisa serijske opreme izdvojit ćemo 6 zračnih jastuka, dva ISOFIX priključka na stražnjim bočnim sjedalima, sustav nadzora pritiska u pneumaticima, ESP, sustav upozorenja za nenamjerno napuštanje voznog traka (LDWS) te nadzor mrtvog kuta (BSM) s upozorenjem na bočni promet straga (RCTA).
Nadalje, serijski su tu i 7-inčni zaslon infotainment sustava s Bluetooth podrškom, HMI Commander, AUX i USB priključci, CD player (!), navigacija, tempomat, LED svjetla za maglu, lijevani 16-colni naplaci, kamera za vožnju unatrag, senzor za kišu i svjetlo, višenamjenski upravljač, automatski 1-zonski klima uređaj, elektropodizači svih prozora, grijana prednja sjedala i još poneki zgodan detalj.
Konačno, testirana je Mazda2 G90 Takumi imala i nešto dodatne opreme koja njezinu ukupnu cijenu podiže za 10.947 kn. To uključuje crvenu metalik boju Soul Crystal, SD karticu za navigaciju, zaštitnu oblogu ("kadicu") prtljažnika, podne tepihe te zaštitnu prozirnu foliju na rubu prtljažnika. U toj vam priči ipak moramo skrenuti pozornost na činjenicu da spomenuta zaštitna folija stoji 407 Kuna, a SD kartica s navigacijskim kartama čak 4.250 kn. Drugim riječima, na rub prtljažnika malo pripazite, a navigirati se može i kakvom besplatnom aplikacijom...
Motor i prijenos
Premda je svakom proizvođaču dozvoljeno da "istjeruje" vlastitu filozofiju kada je riječ o pristupu pogonskim strojevima, činjenicom jest da Mazda to radi malo drukčije. Naime, u današnje doba sveprisutnih benzinskih pogona minijaturnog obujma (govorimo li o B i C segmentu), opremljenih turbopunjačima, proizvođač iz Hiroshime se okrenuo naizgled tradicionalnom pristupu. No, ovaj Skyactiv-G je itekako dobro prilagođen testiranom automobilu.
Za početak, recimo kako 90 KS i 148 Nm ne predstavljaju nikakve posebne vrijednosti za moderni 1,5-litreni benzinski motor, no istovremeno jamče sasvim solidnu dinamičnost ovom mališanu. Dakako, razlozi tome leže u masi samog vozila koja je, u mazdinom stilu, doista uspjela ostati niska (1006 kg), ali i pametno proračunatim omjerima ručnog 5-stupanjskog mjenjača. Šteta je tek što ovaj, inače vrlo precizan prijenos, ne nudi i 6. stupanj jer, ruku na srce, netko bi s malenom Mazdom2 možda mogao i krenuti na put.
U konačnici, mazdin donekle tradicionalni pristup pitanju pogonskog stroja rezultirao je u doista niskim vrijednostima potrošnje i tu niti jedan 3-cilindrični predstavnik downsizing logike nemože niti izbliza biti konkurentan. Tako je testirani1,5-litreni G90 u gradskoj vožnji trošio 6,9 l/100 km, a na otvorenoj cesti tek 5,5 litara - doista hvale vrijedan rezultat. No, nije to prvi puta da nas je neka Mazda oduševila svojom štedljivošću.
Mazda2 - dostupne boje karoserije:
Za upravljačem
Uz dimenzije od 4060 x 1695 x 1495 mm, Mazda2 je kompaktan automobil čija će se okretnost najboljom pokazati upravo u uvjetima urbanog prometa. Ipak, ovaj je automobil zabavan i na otvorenoj cesti zahvaljujući dobro pogođenoj kombinaciji sheme ovjesa, mase i drugih za vožnju bitnih parametara. Dakako, uvijek nam ostaje činjenica da će većina malenih Mazdi najveći dio svog životnog vijeka provesti u sporoj, gradskoj vožnji pa možemo naglasiti i kako su njezina sjedala udobna.
Dakako, ovaj ugodan i agilan automobil sa sobom donosi i cijeli niz sigurnosnih sustav koji jamče učinkovito kočenje i stabilnost, što god nas iznenadilo za lošeg vremena ili u kakvoj rizičnoj prometnoj situaciji. No i pored sve elektronike, tu su i najbitniji čimbenici koji vožnju čine sigurnom, poput dobre preglednosti i općenito vrlo "poslušnog" podvozja.
I na kraju...
Mazda2 se već odavno dokazala kao jedan od zanimljivijih automobila u B segmentu i to prema cijelom nizu kriterija. Ostavljajući pitanje izgleda po strani, jer je to ionako vrlo individualna tema (premda nama ovaj mališan izgleda doista dobro), riječ je o automobilu koji se nameće svojom tehnikom, povoljnom potrošnjom i praktičnošću. OK, istini za volju, Mazde su uvijek malo skuplje o konkurencije, no jednako tako, kao i u slučaju Mazde2 G90 Takumi, nerijetko se nalaze onaj presudni korak ispred nje.
Tehnički podaci
KAROSERIJA | |
---|---|
oblik | Kombilimuzina (2 volumena) s petorim vratima i 5 mjesta za putnike |
MOTOR | |
konstrukcija | 4-cilindrični redni benzinski (SKYACTIV-G) postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana lancem, promjenjivo upravljanje usisnim i ispušnim ventilima (S-VT), glava i blok od lake legure, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, izravno ubrizgavanje goriva, 3-stazni katalizator, ulje 3,9 l, sustav Start & Stop (i-stop) Euro 6 |
obujam | 1496 cm3 |
provrt i hod klipa | 74,5 x 85,8 mm |
omjer kompresije | 14,0 |
najveća snaga | 66 kW (90 KS) pri 6000 o/min |
najveći okretni moment | 148 Nm pri 4000 o/min |
specifična snaga | 44,1 kW/l (60,1 KS/l) |
PRIJENOS SNAGE | |
pogon i mjenjač | Pogon na prednje kotače, ručni mjenjač (SKYACTIV-MT) s 5 stupnjeva prijenosa |
prijenosni omjeri | I 3,58; II 1,90; III 1,22; IV 0,92; V 0,72; hod unazad 3,45; diferencijal 3,62 |
PODVOZJE | |
prednji ovjes | McPhersonove opružne noge, poprečna trokraka ramena, stabilizator promjera 21 mm i pomoćni okvir |
stražnji ovjes | Polukruta torzijska osovina s kosim ramenima, spiralne opruge i teleskopski amortizeri |
upravljač | S nazubljenom letvom, električni servoojačivač, 2,84 okretaja, prijenosni omjer 13,0 : 1 |
KOČNICE | |
prednje | Ventilirani disk promjera 258 mm |
stražnje | Bubanj promjera 200 mm |
oprema | ABS, BAS, ESP, TCS |
KOTAČI | |
naplaci | Naplaci od lake legure dimenzija 5,5J x 16 |
pneumatici | Dimenzija 185/60 R 16 (na testiranom vozilu: Continental ContiWinterContact TS860 M+S) |
oprema | Komplet za popravak pneumatika |
DIMENZIJE | |
dužina x širina x visina | 4060 x 1695 (s retrovizorima: 1983) x 1495 mm |
međuosovinski razmak | 2570 mm |
trag kotača | 1495 / 1485 mm (početna izvedba) |
najmanja udaljenost od podloge | 143 mm |
prevjesi | 815 / 675 mm |
krug okretanja | 9,8 m |
obujam prtljažnika | 280 / 950 dm3, visina praga 738 mm |
spremnik za gorivo | 44 l |
MASE | |
prazno vozilo | 1006 kg |
najveća dozvoljena | 1510 kg |
dozvoljeno opterećenje | 504 kg |
dozvoljeno opterećenje krova | 50 kg |
dozvoljena masa prikolice | 515 kg bez kočnice / 900 kg s kočnicom |
specifično opterećenje | 15,2 kg/kW (11,2 kg/KS) |
VOZNA SVOJSTVA | |
najveća brzina | 183 km/h (tvornički podatak), 183 km/h (test) |
ubrzanje 0 - 100 km/h | 9,4 s (tvornički podatak), 9,7 s (test) |
POTROŠNJA GORIVA | |
u gradu | 5,7 l/100 km (tvornički podatak), 6,9 l/100 km (test) |
na otvorenoj cesti | 4,3 l/100 km (tvornički podatak), 5,5 l/100 km (test) |
mješovita vožnja | 4,9 l/100 km (tvornički podatak), 6,1 l/100 km (test) |
autonomija u gradu | 772 km (tvornički podatak), 638 km (test) |
autonomija na otvor. cesti | 1023 km (tvornički podatak), 800 km (test) |
prosječna emisija co2 | 111 g/km |
KATALOŠKA CIJENA | |
do registracije | 112.845 kn (15.192 Eur), testirano vozilo s navedenom dodatnom opremom 123.792 kn (16.666 Eur) |
JAMSTVO | |
na mehaničke komponente | 3 godine / 100.000 km |
na boju | 3 godine |
protiv prohrđavanja | 12 godina |
pomoć na cesti | MES (Mazda Europe Service) 24h |
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU | |
Mazda Motor Croatia Hektorovićeva 2, 10000 Zagreb |