Mazda Iconic SP: Električni koncept s dodatkom Wankelovog motora ići će u proizvodnju
Mazda planira i nadalje koristiti Wankelove motore u električnim vozilima, dajući im ulogu generatora struje za produljenje dosega. Jedan od modela s takvim rješenjem bit će i novi sportski model
Mazda je prošle godine na sajmu automobila u Tokiju predstavila koncept automobila Iconic SP, sportskog modela koji neki vide kao nasljednika RX-7 i RX-8 u njihovoj ponudi. No, osim atraktivnog dizajna taj se koncept nametnuo i novim pogonskim sklopom, jedinstvenim za Mazdu. On uključuje osnovni baterijsko-električni pogon, snage oko 360 KS, no uz dodatak benzinskog agregata koji mu produljuje doseg i dopunjava bateriju. Taj, pak, range extender, dolazi kao rotirajući Wankelov motor, dizajna kakvog još jedino Mazda koristi.
Prvi čovjek Mazdinog dizajna Masashi Nakayama potvrdio je planove kompanije za ovaj model: "Taj koncept nije samo jedan od onih praznih modela za pokazivanje. Dizajniran je s namjerom da ga se pretvori u produkcijski model u ne tako dalekoj budućnosti". Naohito Saga, čelnik Mazdinog odjela za istraživanje, razvoj i strateško planiranje, također je potvrdio da će vizualno dojmljivi koncept Iconic SP u skorije vrijeme prerasti u serijski model: "Sve, od položaja vrata i kotača, do duljine vozila, položaja sjedenja putnika i vidljivosti pomno je istraženo prije nego što se došlo do konačnih specifikacija".
To znači da u Mazdi rade kako bi ovaj koncept postao stvarnost te u njihovoj ponudi naslijedio modele RX-7 i RX-8, a možda i u nekoj varijanti bio dodatno smanjen kako bi od njega nastao novi, elektrificirani MX-5. Zahvaljujući pametnom dizajnu i smještaju komponenti, iz istog se koncepta može razviti i kabriolet roadster, ali i sportski dvosjed s čvrstim krovom.
Koncept je dug 4.180, širok 1.850 te visok 1.150 mm. Međuosovinski mu je razmak 2.590 mm, a masa tek oko 1.450 kilograma – pa bi uz 360 električnih "konja" mogao biti među najagilnijim i najbržim Mazdinim modelima ikad.
Kad je riječ o Wankelovom motoru, kompanija ga je osmislila tako da bude prilagodljiv i ostalim gorivima, pa bi u budućnosti mogao raditi, osim na benzin, na održiva biogoriva ali i vodik. Takav kompaktan i moćan dodatni motor osigurao bi čistu budućnost mobilnosti, smanjio emisije štetnih plinova za do 90%, a kad je riječ o preostalim ugljičnim spojevima – u japanskoj tvrtci već eksperimentiraju s tehnologijom njihovog "hvatanja" već na samom ispuhu iz vozila.