Neobični koncept Škode L&K 130 namijenjen je za bicikliste
Škoda Superb Combi pretvorena je čudan, ali praktičan koncept, s usko specijaliziranom namjenom – biti prateće vozilo na biciklističkim utrkama i pružati podršku biciklistima i njihovim timovima

Poveznica Škode i biciklizma seže u same početke te tvrtke. Njezini osnivači, Václav Laurin i Václav Klement, započeli su rad 1895. godine upravo proizvodnjom bicikala, da bi kasnije prešli na motocikle i automobile, odnosno vozila koja su do danas Škodu učinila prepoznatljivom širom svijeta. Na tu baštinu nadovezuje se i dugogodišnje partnerstvo s najpoznatijom biciklističkom utrkom na svijetu, Tour de Franceom, koji Škoda sponzorira više od 20 godina. U skladu s tom tradicijom, iz Škodine je strukovne škole izišao funkcionalni koncept L&K 130, nastao na temelju Superba Combi, a namijenjen je upravo – profesionalnim biciklistima i njihovim trkaćim timovima.
"Vozilo iz snova"
Škoda L&K 130 jubilarni je, deseti po redu automobil koji su osmislili i izradili učenici Škoda Auto strukovne škole, koji prvi put za svoju osnovu ima model Superb te isto tako prvi put donosi plug-in hibridni pogon. Na projektu je radilo 28 učenika, a rezultat je, kako sami kažu, "vozilo iz snova za biciklističke entuzijaste i savršeni pratitelj na utrkama".
Na posebno izrađenom nosaču na stražnjem dijelu vozila smještena su dva bicikla, a tu je i sva potrebna oprema za biciklistička natjecanja. Kako bi to omogućili, učenici su morali napraviti niz prilagodbi i posegnuti za nekim neobičnim tehničkim rješenjima – što je i dovelo do prilično neobičnog izgleda automobila.
Kako bi se otvorio prostor za bicikle i opremu, uklonjen je krov iza C-stupa, a B i C stupovi su preoblikovani da bi se prilagodili novoj karoseriji. Iza stražnjeg putničkog sjedala postavljena je pregrada s prozorom, čime je nastao teretni prostor na mjestu originalnog prtljažnika. Stražnji se dio tovarnog prostora može izvući na elektropogon, što olakšava pristup biciklima. Nosači su montirani na pomične vodilice koje podižu i naginju bicikle pod kutom od 35° kad je teretni prostor zatvoren, čime se štedi prostor. Na krov se može postaviti i treći bicikl.
Kombinacija zlatne, crvene, bijele i crne nijanse inspirirana je bojama povijesnog logotipa Laurin & Klement. Vozilo ima i prednju masku s RGB LED rasvjetom, dok interijer prati istu temu. Tu su sportska sjedala s integriranim naslonima za glavu, višebojna presvlaka i izvezeni logotipi "130 Years", te brojni detalji koje će timovi cijeniti na utrkama: stalna internetska povezanost, radio-predajnik i rashladni uređaj za pića.
Rezultat više od 2.000 sati rada učenika i njihovih mentora bit će predstavljen na nekoliko događanja, uključujući i, naravno, ovogodišnje izdanje Tour de Francea.