Test

Opel Corsa 1.4 Color Edition Plus - Godine se vide, ali ih dobro nosi

📷  foto: Saša Lisjak
Goran Topić utorak, 20. ožujka 2018. u 00:00

Trenutna opelova Corsa je već dobro poznati igrač u segmentu gradskih automobila s obzirom da je na tržište stigla 2014. No i dalje ima snažne adute s kojima se može suprotstaviti novijoj konkurenciji

OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA
obujam motora / snaga / brzina 1398 cm3 / 90 KS / 175 (170) km/h
prosječna potrošnja / emisija CO2 5,0 (6,5) l/100 km / 117 g/km
cijena bez / s dodatnom opremom 95.300 kn (12.707 Eur) / 109.070 kn (14.543 Eur)

Kroz svojih pet generacija Corsa se etablirala kao automobil čiju cijenu i karakteristike mora proučiti svaku kupac automobila B segmenta prije nego konačno odabere svog novog limenog ljubimca. Trenutni je model, Corsa E, na tržištu prisutan od 2014. Kako se trenutni model, kada je riječ o osnovnoj konstrukciji, temelji na prethodniku očekivao se relativno brz dolazak nasljednika, no novi vlasnik je taj korak odgodio. Naime, francuski PSA je odlučio ubrzati prelazak opelovih modela na vlastite platforme pa razvoj, takoreći treba početi ispočetka.

Do dolaska nasljednika Corsa će se morati nastaviti boriti sa sve snažnijom konkurencijom, no na opelovu sreću ovaj model ima adute za tako nešto. Dopadljivog je izgleda, pristojno je opremljena, solidnih voznih svojstava i relativno ekonomične motorizacije. U isto vrijeme radi se o praktičnom gradskom vozilu s dugom poviješću i zasluženim renomeom.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

Aktualna je Corsa automobil čiji će se dizan podjednako svidjeti muškarcima i ženama te mlađim i zrelijim kupcima, tako da Corsa nudi za svakoga ponešto. Opelove obiteljske značajke podjednako su ozbiljne i mladenačke, podjednako dinamične i elegantne za jedno gradsko obiteljsko vozilo. Upravo je i činjenica kako Corsa nema neke "polarizirajuće" elemente dizajna dobrim dijelom zaslužna za trajnost njezina vanjskog izgleda.

Kvaliteta interijera, glede izrade i upotrjebljenih materijala, djeluje zadovoljavajuće za B segment, a dizajn moderno i svježe. Vozač će cijeniti jednostavnost korištenja i solidnu razinu ergonomije i preglednosti, kako instrumentne ploče tako i središnje konzole. Sjedala su primjerena segmentu, no nedostaje im bočne potpore tijelu.

Ponuda prostora unutar putničke kabine je u skladu s vanjskim dimenzijama koje iznose 4021 x 1746 x 1481 mm, odnosno međuosovinskim razmakom od 2510 mm. Dakle, upravo onako kako se očekuje od gradskog vozila B segmenta, no valja reći da se unutar automobila nalaze brojni korisni pretinci i mjesta za ostavu manjih predmeta te da prtljažnik nudi obujam od 285, odnosno s preklopljenim stražnim sjedalima 1120 dm3.

Serijska i dodatna oprema

Testirani je model bio opremljen paketom Color Edition Plus koji čini sredinu ponude, a radi se o poprilično bogatom paketu za jedan automobil ovog segmenta. Posebno nam se značajnim čine sigurnosne stavke pa svakako vrijedi spomenuti prednje i prednje bočne zračne jastuke i zračne zavjese, ABS, ESP, Hill Holder i sl, a vozač će cijeniti kožom obloženi višefunkcijski upravljač sa City Mode funkcijom, tempomat s limitatorom… Summit bijela boja testiranog automobila dio je standardne opreme.

Također, testirana Corsa je imala još nekoliko stavki dodatne opreme ukupne cijene 13.770 Kn, a posebno se ističu Paket Premium, crni krov, crni električno podesivi i grijani bočni retrovizori, 16-colni alu-naplaci, električni servoojačivač upravljača... Najskuplji dio dodatne opreme čini bogati Paket Premium koji između ostalog uključuje alarm, 2-zonsku automatsku klimu, dodatno zatamnjena stražnja stakla, grijani vjetrobran, prednja svjetla za maglu, pomoć pri parkiranju sprijeda, upozorenje na vozilo u mrtvom kutu te razne ukrasne elemente vanjštine.

Motor i prijenos

Testirani je automobil pokretao 1,4-litreni benzinski 4-cilindrični motor snage od 66 kW, odnosno 90 KS pri 6000 /min te najvećeg okretnog momenta od 130 Nm pri 4000 o/min. Ovaj je pogonski stroj uparen s 5-stupanskim ručnim mjenjačem, sustavom Start & Stop i pogonom na prednje kotače. Drugim riječima, radi se o zadovoljavajućoj konfiguraciji za jedan mali gradski automobil mase tek nešto veće od jedne tone (1088 kg).

Motor je u osnovi tihog i uglađenog rada, a pri višem broju okretaja javit će se sa snažnijim zvukom, no to ne bi trebao biti problem jer se od vozača niti ne očekuje da pretjerano "razvlači" 90 KS snažnu Corsu. Mjenjač je solidno odmjerenih prijenosnih omjera i zadovoljavajuće preciznosti te hoda ručice.

Prosječna se potrošnja tijekom testa kretala oko 6,5 l/100 km što smatramo prihvatljivim rezultatom s obzirom da smo većinu vremena proveli na gradskim prometnicama, a vjerujemo da će sličan rezultat polučiti i većina vlasnika ovog automobila.

Za upravljačem

Testirana Corsa 1.4 Color Edition Plus je mali gradski automobil i tako ga treba voziti, odnosno u najboljem će se svjetlu prikazati na gradskim prometnicama i pri sporijoj vožnji. Optimalan položaj za upravljačem nije teško pronaći, a cijeli kokpit je dovoljno pregledan za lako upravljanje i brzo navikavanje. Sjedalima općenito nedostaje udobnosti na duljim putovanjima, no u gradskoj vožnji i na kraćim relacijama to ćete teško uočiti.

Kočnice su na razini zadatka, no to je bilo i za očekivati s obzirom da je riječ o motoru snage od 90 KS i vozilu mase od jedne tone. Upravljaču nedostaje nešto preciznosti i izravnosti, no ako ćete Corsom upravljati onako kako se od njenih kupaca i očekuje ne bi takve stvari trebali niti primijetiti. Također, tu je i City Mode funkcija za lakše upravljanje pri malim brzinama, a recimo i da je ovjes je nešto mekši kako bi automobil bio udobniji čime se donekle žrtvuje njegova stabilnost u zavojima na otvorenoj cesti.

I na kraju...

Opel Corsa 1.4 Color Edition Plus je vozilo koje nas ničim posebno ne iznenađuje, već svoj zadatak odrađuje upravo sukladno očekivanjima. Također, nijedna od njegovih značajki se posebno ne izdvaja što je donekle i očekivano od izvedbe iz sredine ponude ovog modela kojemu se godine već dobro vide, premda mu previše ne smetaju. Za testirani je model potrebno izdvojiti 109.070 Kn što u odnosu na ostatak ponude i konkurenciju smatramo prihvatljivom cijenom.

 Tehnički podaci

KAROSERIJA
oblik Kombilimuzina (2 volumena) s petorim vratima i 5 mjesta za putnike
MOTOR
konstrukcija 4-cilindrični redni benzinski (Ecotec A 14 XER), postavljen naprijed porečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana lancem, aluminijska glava motora, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, elektroničko ubrizgavanje goriva, sustav Start & Stop, Euro 6
obujam 1398 cm3
provrt i hod klipa 73,4 x 82,6 mm
omjer kompresije 10,5 : 1
najveća snaga 66 kW (90 KS) pri 6000 o/min
najveći okretni moment 130 Nm pri 4000 o/min
specifična snaga 47,2 kW/l (64,4 KS/l)
PRIJENOS SNAGE
pogon i mjenjač Pogon na prednje kotače, ručni mjenjač s 5 stupnjeva prijenosa
prijenosni omjeri -
PODVOZJE
prednji ovjes McPhersonove opružne noge, poprečna trokraka ramena, stabilizator i pomoćni okvir
stražnji ovjes Polukruta osovina s uzdužnim ramenima, spiralne opruge, teleskopski amortizeri i stabilizator
upravljač S nazubljenom letvom, električni progresivni servoojačivač
KOČNICE
prednje Ventilirani disk
stražnje Bubanj
oprema ABS, EBD, BAS, ESP, Hill Holder
KOTAČI
naplaci Aluminijski naplaci dimenzija 6,5J x 16
gume Dimenzija 195/55 R 16 (na testiranom vozilu: Michelin Energy Saver)
oprema Komplet za popravak pneumatika
DIMENZIJE
dužina x širina x visina 4021 x 1746 (s retrovizorima: 1944) x 1481 mm
međuosovinski razmak 2510 mm
trag kotača 1472 / 1464 mm
krug okretanja 11,0 m
obujam prtljažnika 285 / 1120 dm3
spremnik za gorivo 45 l
MASE
prazno vozilo 1088 kg
najveća dozvoljena 1630 kg
dozvoljeno opterećenje 542 kg
dozvoljeno opterećenje krova 75 kg
dozvoljena masa prikolice 580 kg bez kočnice / 1200 kg s kočnicom
specifično opterećenje 16,5 kg/kW (12,1 kg/KS)
VOZNA SVOJSTVA
najveća brzina 175 km/h (tvornički podatak), 170 km/h (test)
ubrzanje 0 - 100 km/h 13,2 s (tvornički podatak), 13,4 s (test)
ubrzanje 80 - 120 km/h 18,9 s (tvornički podatak)
POTROŠNJA GORIVA
u gradu 6,3 l/100 km (tvornički podatak), 7,0 l/100 km (test)
na otvorenoj cesti 4,2 l/100 km (tvornički podatak), 5,0 l/100 km (test)
mješovita vožnja 5,0 l/100 km (tvornički podatak), 6,5 l/100 km (test)
autonomija u gradu 714 km (tvornički podatak), 643 km (test)
autonomija na otvor. cesti 1071 km (tvornički podatak), 900 km (test)
prosječna emisija co2 117 g/km
KATALOŠKA CIJENA
do registracije 95.300 kn (12.707 Eur), testirano vozilo s navedenom dodatnom opremom 109.070 kn (14.543 Eur)
JAMSTVO
na mehaničke komponente 2 godine
na boju 2 godine
protiv prohrđavanja 12 godina
pomoć na cesti Opel Assistance - 12 mjeseci
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU
  Opel Southeast Europe LLC Damira Tomljanovića Gavrana 11, 10020 Zagreb