Renault Captur Initiale Paris Energy dCi 90 EDC - Luksuz u malom pakiranju
Top izdanje gradskog SUV model privlači dvobojnom karoserijom, štedljivim i vrlo ugodnim spojem dizelskog motora i automatskog mjenjača s dvije spojke, a znamo da sve to ima i svoju cijenu...
OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA | |
obujam motora / snaga / brzina | 1461 cm3 / 90 KS / 178 (175) km/h |
prosječna potrošnja / emisija CO2 | 4,2 (5,6) l/100 km / 112 g/km |
cijena bez / s dodatnom opremom | 181.514 kn (24.496 Eur) / 181.872 kn (24.544 Eur) |
Da japansko-francuska kombinacija zna dovesti do iznimnih rezultata pokazalo se već nekoliko puta. Sjetimo se samo Nissanovog modela Qashqai koji je pokrenuo lavinu kompaktnih SUV modela, kad mnogima nije bilo problem čekati i više od šest mjeseci kako bi dobili svoj primjerak. Kasnije je veliki uspjeh, koji se i danas osjeća, imao i Renaultov nešto manji model Captur. Riječ je o jednom od začetnika segmenta gradskih SUV modela, a koji smo nedavno imali priliku isprobati u luksuzno pripremljenom Initiale Paris izdanju.
Captur je model nastao na platformi iznimno popularnog Clija koji pali i žari već nekoliko desetljeća, a koji je nastavio popularnost modela Renault 5. Iako mnogi Captur nazivaju ‘ Clio killer’, to (još uvijek) i nije tako. Na europskoj razini Clio zadnje tri godine lagano raste, sa 315 tisuća primjeraka tijekom 2016. na više od 336 tisuća lani, te je nakon VW Golfa najtraženiji model na Starom kontinentu. Istovremeno, Captur je na 12. poziciji sa više-manje istom količinom vozila, 217 tisuća tijekom 2016. odnosno lani gotovo 215 tisuća. Rekli bi da će Captur morat još malo sačekat na smjenu Clija.
Ipak, nije riječ o istim vozilima. Modeli su to pripremljeni za različite kupce. Dok neki automobile biraju srcem, drugi to čine razumom. Skloni smo činjenici da Captur nije najljepši i najmoderniji, no kad sjednete u njega te pokušate pronaći neku bitniju manu, teško dolazite do toga. Solidnih dimenzija, raspoloživog prostora, naravno i komfora. Naravno, treba imati na umu da riječ o automobilu koji je prvi put u prodaju stigao tijekom 2013. godine, a od tada je doživio tek jedan laganiji facelifting.
Testirani model donosi jedan vrlo zanimljiv spoj bogate opreme, ugodnog i vrlo dobro poznatog dCi turbodizelskog motora te EDC automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom. Kad govorimo o opremi tu je i više od onog što je potrebno za svakodnevno korištenje gradskog automobila, a detaljniji popis donosimo na kraju teksta. Već na prvi pogled testni Captur privlači dvobojnom kombinacijom karoserije.
Francuzi su se dokazali kao iznimni stručnjaci u segmentu jednovolumena, a neka rješenja primjenjena su i na ovom simpatičnom SUV-u B-segmenta. Prvenstveno mislimo na ponudu prostora. Tako recimo Captur u osnovnom izdanju dolazi s prtljažnikom obujma 377 litara, a što se može pomicanjem stražnje klizne klupe za čak 16 centimetara proširiti na 455 litara. Naravno, tada će putnicima na stražnjoj klupi ostati manje prostora za noge. Ispred suvozača nije klasični pretinac za rukavice, već ladica obujma čak 11 litara, a tome treba pridodati pretinac u vrhu armaturne ploče, kao i prostore u oblogama vrata. Ukupno 27 litara pretinaca za odlaganje stvari. Olakšano korištenje čini i pomična podnica u prtljažniku.
Sudeći prema dosadašnjim pokazateljima, Captur vole vozačice. Jedna od prednosti, u odnosu na Clija, za njih je svakako 20 centimetara uzdignuta podnica od tla. Time im je olakšano snalaženje u gradu, odnosno penjanje preko rinzola. Upravo ta povišena podnica čini veliku razliku u odnosi na već nekoliko puta spominjani Clio. Naime, veće težište automobila dovodi do smanjenih vozačkih karakteristika, a dakako da se više osjeti i naginjanje karoserije. Ipak, treba imati na umu da ovo nije automobil namijenjen ljubiteljima sportskih karakteristika.
Tu činjenicu dodatno potvrđuje testni primjerak pogonjen 1,5-litrenim dCi motorom od 90 KS. U odnosu na većinu primjeraka Captura koje susrećemo na domaćim prometnicama, testni primjerak bio je opremljen i EDC automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Zajedno, ova simbioza djeluje vrlo smiono i simpatično. Mjenjač bez bitnijih trzaja obavlja izmjenu stupnjeva prijenosa, a u kombinaciji s već poznatim štedljivcem, tijekom testa smo imali prosječnu potrošnju od 5,4 litre na 100 kilometara.
Testni je primjerak bio postavljen na 17-colne aluminijske kotače, obuvene u Continentalove zimske gume, a koje su sasvim solidno upijale neravnine pojedinih domaćih prometnica. S vozačke pozicije pruža se i dosta dobra preglednost, a čemu prilikom vožnje unatrag pomaže kamera čija se slika projicira na središnjem ekranu. Sjedala su udobna, a položaj za upravljačem ugodan. Dojam donekle kvari osjećaj jeftine plastike.
U gradu neki vozači imaju problema s parkiranjem automobila. Upravo njima je namijenjen sustav za parkiranje nazvan Slobodne ruke – Easy Park Assist. Potrebno ga je uključiti, odabrati kakvo će pakiranje biti (bočno, u koso, paralerno…), upaliti žmigavac kako bi sustav prepoznao na kojoj strani da traži mjesto te se provesti pored parkirališnih mjesta dok sustav samostalno ne detektira slobodno parkirno mjesto. Nakon čega se mjenjač stavlja u položaj za vožnju u rikverc te se dozira gas, odnosno kočnica, sa sustav samostalno korigira položaj upravljača. Sustav radi solidno, iako mu je potrebno malo napretka, jer ovaj dosta teško prepoznaje rubne kamene, pa postoji mogućnost da se nepotrebno popnete na isti.
Na kraju, rezimirajmo. Captur je nakon šest godina na tržištu i dalje vrlo tražen model. Uvidjeli smo i zašto. Nudi mnogo, a ne traži puno – kada govorimo o potrošnji. Govorimo li o cijeni, tu je iznos ipak pozamašan – 181.872 kn, ali kada uzmemo u obzir količinu opreme, cijena je opravdana. Pitanje je samo, bez čega bi sve mogli, a da smanjimo cijenu… U svakom slučaju, automobil o kojem valja razmisliti kupujete li SUV model B-segmenta.