Test

Renault Koleos 2.0 Energy dCi 4WD Initiale Paris - Raskošan više nego što treba biti

📷 foto: Saša Lisjak, autonet.hr
Hrvoje Gattin srijeda, 2. svibnja 2018. u 00:00

Da su novom Koleosu početne pozicije znatno bolje od prethodnika jasno je već na prvi pogled jer osnovne dizajnerske linije dijeli s modelima kao što su Mégane, Espace ili Talisman. Uz provjerene dizelske motore te kombinacije mjenjača i pogona ovaj model nudi znatno više od prethodne generacije

OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA
obujam motora / snaga / brzina 1995 cm3 / 177 KS / 201 (198) km/h
prosječna potrošnja / emisija CO2 5,9 (7,8) l/100 km / 156 g/km
cijena bez / s dodatnom opremom 332.900 kn (44.894 Eur) / 344.530 kn (46.463 Eur)

Nebo i zemlja! Tolika je razlika između nove i stare generacije Koleosa da bi novom renaultovom SUV-u vjerojatno puno bolje pristajalo i kakvo novo ime. Ovo staro doista i nema neku vrijednost da bi ga se moralo posebno čuvati, tim više što novopridošlom modelu ne donosi ništa dobroga nego mu samo nameće neke sasvim nepotrebne usporedbe. No to je samo naše mišljenje...

Pogledamo li malo unatrag, izgleda nam kao da se sve urotillo protiv prvog Koleosa: pojavio se baš negdje u osvit velike financijske krize, a nije se mogao pohvaliti niti posebnim šarmom i ljepotom niti osobitim voznim osobinama i performansama. Zato nije ni čudo da je svoju karijeru na europskim tržištima završio prilično neslavno. Nasljednik stiže u sasvim novim okolnostima, s nešto boljom globalnom situacijom, ali i znatno jačom konkurencijom.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

Da su novom Koleosu početne pozicije znatno bolje jasno je već na prvi pogled: za razliku od prethodnika, koji je zajedno s tehničkom osnovom pokušao slijediti i dizajn Samsunga QM5 na čijim je temeljima stvoren, novi model nastupa baš onako kako treba, kao još jedan od automobila iz renaultove europske game proizvoda. Osnovne dizajnerske linije dijeli s modelima kao što su Mégane, Espace ili Talisman, a tu su i detalji poput specifične maske hladnjaka i karakterističnih svjetlosnih sklopova sprijeda i straga.

Istu priču slijedi i u unutrašnjosti, gdje dominira kokpit s prepoznatljivim, uspravno postavljenim središnjim zaslonom infotainment sustava. Rukovanje njime zahtijeva malo prilagodbe, no kad se jednom savladaju osnove problema više nema, a sve ostalo u ergonomskom je smislu uzorno i pregledno raspoređeno.

Za upravljačem se sjedi uspravno koliko i treba, preglednost na sve strane je dobra, a da bude još i bolja u testnom se automobilu brine doplatni Easy Park Assist koji uz sustav za pomoć pri parkiranju 360 uključuje i kameru za vožnju unatrag. Putnička je kabina izuzetno prostrana, u samom vrhu klase, a posebnu pohvalu pritom zaslužuje i podatak da na stražnjoj klupi neće biti zakinut niti središnje smješteni putnik. Naime, unatoč činjenici da je opremlje pogonom na sva 4 kotača, Koleos nema izraženi središnji "tunel" na podnici putničkog prostora. Osim toga, u izvedbi Initiale Paris sve zajedno, dakako, djeluje posebno prestižno i raskošno, jer koža tu prekriva i sjedala i dijelove armature.

Prtljažnik zaprima 498 litara, a potpunim preklapanjem naslona stražnje klupe (60:40, polugama iz prtljažnika) ta brojka može narasti do 1706 dm3. Podnica koja ide od samog ruba petih vratiju pritom ostaje ravna sve do poleđine prednjih sjedala. Stražnja vrata su elektrificirana, a osim pritiskom na tipku moguće ih je otvoriti i podvlačenjem noge ispod stražnjeg branika.

Serijska i dodatna oprema

Oprema Initiale Paris najbogatija je i najprestižnija u ponudi svih renaultovih modela i to u tolikoj mjeri da je se gotovo može početi smatrati zasebnom pod-markom. Na konkretnom primjeru to znači da su tu, između ostaloga, posebne presvlake od nappa kože, naplaci Initiale Paris, unutrašnji ukrasni dodaci, otvaranje i zatvaranje prtljažnika bez ruku, Relax nasloni za glavu, el. podesiva, grijana i ventilirana prednja sjedala, multimedijski sustav R-Link 2 s ugrađenim 8,7-inčnim dodirnim zaslonom i Bose Surround audio sustavom s 12 zvučnika...

U takvim okolnostima doista nije lako poželjeti više pa je od doplata testirani auto imao samo spomenuti sustav za pomoć pri parkiranju, metalik boju i rezervni kotač umjesto kompleta za popravak pneumatika. No, da ne bi bilo zabune, treba reći da već osnovni paket opreme Zen nudi doista mnogo toga uključujući upozorenje o promjeni vozne trake, automatsku parkirnu kočnicu, upozorenje na frontalni sudar, automatko kočenje u nuždi...

Komfor je također na visokoj razini pa svaki Koleos dolazi s automatskom 2-zonskom klimom, karticom umjesto ključa, impulsnim podizačima i maglenkama s praćenjem zavoja. Konačno, navedena je dodatna oprema podigla ukupnu cijenu ovog automobila za, u ovoj klasi ne prevelikih 11.630 kn.

Motor i prijenos

Snažniji od dva dizelska motora u ponudi, 2-litreni dCi sa 177 KS, karakterno je u dobroj mjeri određen činjenicom da se njegov moment od 380 Nm na podlogu prenosi uz asistenciju automatskog mjenjača sa 7 stupnjeva prijenosa. Točnije rečeno, iza imena X-Tronic krije se bezstupanjski (CVT) mjenjač s pretprogramiranim stupnjevima koji se mogu mijenjati samostalno ili uz pomoć ručice, no neke posebne razlike pritom zapravo i nema. U praksi to znači da ga je jednostavnije ostaviti da se brine sam o sebi i uživati u vožnji za koju je ova kombinacija pogona kao stvorena.

U suprotnom, postavi li vozač pred njega prevelika očekivanja, inače vrlo ujednačen motor gotovo linearnog razvoja snage postat će primjetno glasniji, kao da poručuje da mu takav način rada ne odgovara, a to će se vidjeti i na njegovoj konačnoj potrošnji. Pritom sustav Start & Stop pomaže tek ograničeno, tim više što nije dovoljno uglađen da bi ga vozač sasvim ignorirao i pustio da nastavi s radom. I pri isključivanju i pri ponovnom uključivanju motora njegov je rad popraćen osjetnim vibracijama pa će ga svaki manje tolerantan vozač jednostavno ugasiti.

Stalni pogon na sva četiri kotača (All Mode 4x4-i dobro je poznat iz nissanovih modela), s druge strane, svoj posao u svakodnevnim uvjetima obavlja izvrsno i praktički je neprimjetan u radu, a između ostaloga nudi i mogućnost blokade raspodjele momenta u omjeru od 50:50, no samo do brzine od 40 km/h. Odlično u svakom pogledu, posebno sigurnosnom, no treba računati da i on ima svog udjela u konačnoj potrošnji, koja je u praksi očekivano viša od deklarirane i to za litru do dvije i pol, s konačnim prosjekom od 7,8 l/100 km.

Za upravljačem

Koleos se u vožnji najbolje ponaša vozimo li ga tako da njegova udobnost može doći do izražaja, dok performanse ili neka naglašenija dinamička svojstva ostavljamo po strani. Ovjes mu je mekan i on se doista s lakoćom nosi sa svim neravninama na svim podlogama te ga se zbog toga ne treba bojati spustiti s asfalta na kakav makadam ili šumski put. Najviše vremena, međutim, on nesumnjivo provodi na cestama, kako gradskim gdje profitira od dobre preglednosti, do autocesta i otvorenih cesta gdje s lakoćom prevaljuje stotine kilometara bez imalo zamora.

U dinamičnijoj vožnji ovaj veliki SUV ne može sakriti svoje visoko težište, pa mu poniranja prednjim dijelom pri naglim izmjenama pravca nisu strana. Konkretne nagovještaje podupravljanja, međutim, spašava pogonski 4x4 sklop koji se u igru uključuje kad je to potrebno, primjerice na podlogama s lošijom trakcijom, a i to se obavlja "tipično renaultovski": Koleos se u takvom zavoju nagne, ali ga s lakoćom prolazi pa se vozač koji to zna, ne treba ustezati pritisnuti gas na otvorenoj cesti. Upravljač bi mogao biti precizniji, a kočnice malo uvjerljivije, no to je u ovoj klasi vozila uglavnom uobičajeno.

I na kraju...

Novi Koleos u praksi potvrđuje ono što se dalo naslutiti već iz teorije. Naime, u odnosu na nekadašnje pozicije riječ je o znatno ozbiljnijem, kvalitetnijem i općenito puno boljem proizvodu od onoga koji nasljeđuje. Stvoren na doista ozbiljnim temeljima, s kvalitetnim pogonom provjerenog porijekla, kao i višestruko dokazanom motorizacijom, Koleos ima i više no dovoljno kvaliteta da nađe svoje mjesto na tržištu.

Možda ne nužno u kombinaciji poput ovom prilikom testirane, koja doista nije povoljna i koja je donekle ograničena mogućnostima CVT mjenjača (što zajedno s 4x4 pogonom podiže i potrošnju). No, izvedbe s ručnim mjenjačima, s prednjim ili 4x4 pogonom te osnovnim ili srednjim paketima opreme znatno su pristupačnije, a ujedno bi mogle predstavljati i bolje izbalansirani izbor. Dakako, ako vas cijena ne brine, Initiale Paris nudi itekako mnogo.

 Tehnički podaci

KAROSERIJA
oblik SUV (2 volumena) s petorim vratima i 5 mjesta za putnike
koeficijent otpora zraka Cd = 0,35
MOTOR
konstrukcija 4-cilindrični redni dizelski, postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana zupčastim remenom, glava od lake legure, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, izravno ubrizgavanje goriva Common Rail, 1 turbopunjač promjenjive geometrije, međuhladnjak, FAP filter čestica, sustav Start & Stop, Euro 6
obujam 1995 cm3
provrt i hod klipa 84,0 x 90,0 mm
omjer kompresije 15,6 : 1
najveća snaga 130 kW (177 KS) pri 3750 o/min
najveći okretni moment 380 Nm pri 2000 o/min
specifična snaga 65,2 kW/l (88,7 KS/l)
PRIJENOS SNAGE
pogon i mjenjač Pogon na sva četiri kotača (All Mode 4x4-i) s tri načina rada, automatski bezstupanjski (CVT) mjenjač X-Tronic sa 7 pretprogramiranih stupnjeva prijenosa i mogućnošću ručne izmjene
prijenosni omjeri  
PODVOZJE
prednji ovjes McPhersonove opružne noge, poprečna ramena i stabilizator
stražnji ovjes Višedjelna osovina, teleskopski amortizeri, spiralne opruge i stabilizator
upravljač S nazubljenom letvom, elektromehanički progresivni servoojačivač, 3,0 okretaja
KOČNICE
prednje Ventilirani disk dimenzija 320 x 28 mm
stražnje Puni disk dimenzija 292 x 16 mm
oprema ABS, BAS, EBD, ESP, TCS, Hill Holder
KOTAČI
naplaci Naplaci od lake legure dimenzija 7,0J x 19
pneumatici Dimenzija 225/55 R19 (na testiranom vozilu: Continental WinterContact TS850P M+S)
oprema Komplet za popravak pneumatika
DIMENZIJE
dužina x širina x visina 4672 x 1843 x 1678 mm
međuosovinski razmak 2705 mm
trag kotača 1591 / 1586 mm
najmanja udaljenost od podloge 210 mm
prevjesi 930 / 1038 mm
kutevi prilazni 19° / odlazni 26°
krug okretanja 12,1 m
obujam prtljažnika 498 / 1706 dm3
spremnik za gorivo 60 l
MASE
prazno vozilo 1660 kg
najveća dozvoljena 2300 kg
dozvoljeno opterećenje 640 kg
dozvoljena masa prikolice 750 kg bez kočnice / 1650 kg s kočnicom
specifično opterećenje 12,8 kg/kW (9,4 kg/KS)
VOZNA SVOJSTVA
najveća brzina 201 km/h (tvornički podatak), 198 km/h (test)
ubrzanje 0 - 100 km/h 9,5 s (tvornički podatak), 10,3 s (test)
ubrzanje 0 - 400 m 16,8 s (tvornički podatak)
ubrzanje 0 - 1000 m 31 s (tvornički podatak)
ubrzanje 80 - 120 km/h 7,9 s (tvornički podatak)
POTROŠNJA GORIVA
u gradu 6,2 l/100 km (tvornički podatak), 8,8 l/100 km (test)
na otvorenoj cesti 5,8 l/100 km (tvornički podatak), 6,9 l/100 km (test)
mješovita vožnja 5,9 l/100 km (tvornički podatak), 7,8 l/100 km (test)
autonomija u gradu 968 km (tvornički podatak), 682 km (test)
autonomija na otvor. cesti 1034 km (tvornički podatak), 870 km (test)
prosječna emisija co2 156 g/km
KATALOŠKA CIJENA
do registracije 332.900 kn (44.894 Eur), testirano vozilo s navedenom dodatnom opremom 344.530 kn (46.463 Eur)
JAMSTVO
na mehaničke komponente 5 godina / 150.000 km
na boju 3 godine
protiv prohrđavanja 12 godina
pomoć na cesti Renault Assistance 24h
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU
  Renault Nissan Hrvatska Radnička cesta 47, 10000 Zagreb