Test

Renault Twingo 0.9 Energy TCe GT - Simpatičan mali zvrk

📷 foto: Saša Lisjak
Goran Topić utorak, 17. listopada 2017. u 00:00

Najveća novost koju je trenutna treća generacija Twinga ponudila svojim kupcima činjenica je otraga smještenog motora i pogona na stražnje kotače, a upravo u sportski nastrojenoj GT verziji ta kombinacija dobiva potpun smisao. Zahvaljujući najbogatijem paketu opreme i najsnažnijem motoru ova izvedba predstavlja sam vrh ponude Twinga

OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA
obujam motora / snaga / brzina 898 cm3 / 110 KS / 182 (180) km/h
prosječna potrošnja / emisija CO2 5,2 (7,0) l/100 km / 115 g/km
cijena bez / s dodatnom opremom 106.900 kn (14.446 Eur) / 117.293 kn (15.850 Eur)

Treća generacija Twinga na tržištu je prisutna još od 2014, no unatoč tome plod renaultove suradnje s Daimlerom, odnosno Smartom još uvijek djeluje poprilično svježe i zanimljivo. Ipak, nekako smo dojma da nije osvojio velike simpatije kupaca. Naime, poput svog prethodnika i ovaj je model ostao donekle u sjeni prvog Twinga koji je vremenom postao prava legenda među poklonicima malih gradskih automobila.

Ipak, s obzirom na broj upita i velik broja pogleda koje je testirani model privlačio, čini se kako je upravo ovakvo GT pakiranje ono što trenutni Twingo treba za veću popularnost među kupcima. Kada atraktivnom izgledu dodamo poslovičnu praktičnost u malom pakiranju te najsnažniji motor u ponudi, Twingo GT postaje vrlo zanimljiv izbor posebno za mlađe kupce koji će veliku većinu svojih kilometara odraditi na gradskom asfaltu.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

Malenom i simpatičnom Twingu odlično stoji sportska odjeća. Vrlo uočljiva narančasta "trenirka" ukrašena naljepnicama i manjim ukrasnim detaljima te dvobojne "tenisice" u vidu 17-colnih aluminijskih naplataka atraktivnog dizajna, kao i dodaci poput bočnog otvora za zrak, dvostrukog završetka ispuha te detalji poput kratkih prevjesa i sl. jasno daju do znanja kako je ovaj Twingo spreman za igru. Slično je i s razigrano uređenim interijerom koji u osnovi prati vanjštinu, a od sportskih detalja se ističu aluminijske papučice, sportski oblik upravljača, atraktivne presvlake sjedala te razni manji ukrasi.

Ovaj automobil je vrlo dobro, štoviše odlično opremljen, no o tome nešto kasnije, a sada recimo kako je vozačevo okruženje vrlo pregledno i u osnovi jednostavno uređeno, uz par zamjerki. Primjerice instrumentnoj ploči nedostaje okretomjer (pa ipak je ovo "sportski" automobil), prekidač tempomata i limitatora brzine svakako može biti postavljen na bolje mjesto nego li između prednje armature i mjenjača, a utoru za SD karticu navigacije nije mjesto između prednjih sjedala.

Prostora u Twingu, dakako nema previše, no sprijeda neće biti nikakvih problema pronaći optimalan položaj za upravljačem vozaču niti se udobno smjestiti za dulje vožnje suvozaču. S druge strane, otraga situacija uvelike ovisi o tome tko i kako sjedi sprijeda. Inače na stražnju klupu se mogu smjestiti dvije osobe, a vrijedi spomenuti da njezin naslon nudi mogućnost podešenja nagiba.

Inače nasloni su simetrično podijeljeni i preklopivi te njihovim obaranjem zapremina prtljažnika sa skromnih 188 (219 s pomaknutim naslonom stražnjih sjedala) može narasti na 980 dm3. Pretinaca i mjesta za ostavu ima više no dovoljno, a zanimljivo je rješenje uklonjivog prednjeg pretinca ispred mjenjača ispod kojeg se kriju dva mjesta za čaše te dodatni prostor za ostavu manjih predmeta.

Serijska i dodatna oprema

Kako što smo već rekli, testirani Twingo GT čini vrh ponude kada je riječ o razini opremljenosti pa njegovim kupcima uistinu neće ništa nedostajati. Primjerice, od serijske sigurnosne opreme vrijedi izdvojiti ABS, ESP, TCS, EBD, BAS, Hill Holder, stražnje parkirne senzore, prednje i prednje bočne zračne jastuke i sl. Nadalje, tu su i putno računalo, audio sustav (Bluetooth, AUX, USB) s komandama na upravljaču, automatska klima, električni podizači prednji stakala (impulsno samo vozačevo), stražnja klupa s podesivim nagibom naslona i sl. Sportski dojam će pojačati aluminijske papučice, 17-colni alu-naplaci, presvlake u kombinaciji kože i tekstila, posebne naljepnice i razni ukrasi.

Treba reći i kako je testirani primjerak, uz bogatu standardnu opremu, bio opremljen s tri dodatka. Točnije, radi se o narančastoj boji karoserije Piementte naljepnicama na krovu i prednjem poklopcu, kao i bogatom paketu Techno. Radi se o paketu koji uključuje sustav za pomoć pri parkiranju otraga te kameru za vožnju unatrag, multimedijski sustav R-Link Evolution sa središnjim 7-inčnim zaslonom te funkcijama MP3, AUX, Bluetooth, USB i DAB, tu su i navigacijski sustav TomTom sa SD karticom s kartografijom Europe i mogućnošću povezivanja s Internetom, Flexi-case pretinac između naslona prednjih sjedala te sound paket.

 

Motor i prijenos

Testirani je automobil okretao 3-cilindrični 0,9-litreni pogonski stroj iz renaultove obitelji TCe. Radi se o turbobenzinskom motoru snage od 81 kW, odnosno 110 KS pri 5750 te najvećeg okretnog momenta od 170 Nm pri 2000 o/min. Iako se spomenuta snaga i moment ne čine pretjerano sportskima, u obzir treba uzeti da Twingo GT teži manje od jedne tone pa je time donekle opravdan sportski status kojeg uživa u svojoj modelnoj liniji. Motor je smješten otraga ispod podnice prtljažnika, a činjenica da nešto snažniji zvuk i vibracije dolaze otraga također pridonosi sportskom dojmu vozila.

Motor je uparen s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem koji snagu i moment na podlogu prenosi putem pogona na stražnje kotače. Mjenjaču bi mogli prigovoriti ponešto predugačak hod ručice te dozu nepreciznosti, no inače je riječ o rješenju solidno usklađenom s motorom. Za eventualno veću ekonomičnost na otvorenim cestama bilo bi dobro da ima i šesti stupanj prijenosa, no sve u svemu suradnja motora i mjenjača nije loša.

Za one koji ne znaju, otraga smještenom motoru se pristupa uklanjanjem podnice prtljažnika, a ispod prednjeg poklopca koji se otvara (i zatvara) putem poprilično kompliciranog postupka nalaze se akumulator, rashladna tekućina, tekućina za pranje prozora…

Za upravljačem

Mali se modeli bez obzira na motorizaciju uvijek najbolje snalaze u gradskim uvjetima vožnje, a iznimka nije ni Twingo. Drugim riječima, ovaj će Renault svoje najbolje lice što se voznih svojstava tiče pokazati od semafora do semafora, u užim ulicama, pri parkiranju i sličnim situacijama. No, kod GT verzije je sve to začinjeno snažnijim motorom, odnosno sportskim duhom pa ćete često od semafora do semafora stizati prvi. Cijena koju treba platiti za takvo što je viša potrošnja koja nam se u gradu popela i preko 9 l/100 km. Ovdje vrijedi reći i da je Twingu spremnik goriva obujma od svega 35 l pa su vam suđeni česti posjeti benzinskim postajama.

Na otvorenim cestama, uz nešto težu nogu na gasu (uostalom, that's the point ovog automobila), potrošnju je moguće spustiti na oko 6,5 l/100 km, no ne puno ispod toga. Inače, na otvorenoj cesti Twingo i u GT izvedbi ne može pobjeći od činjenice da ga pokreće 0,9-litreni motor, da je relativno preuzak i prekratak za svoju visinu što se osjeti pri bržoj vožnji zavojima. Upravljač je solidan, ovjes nešto tvrđi (GT ovjes je dio ovog paketa), a kočnice bi uistinu trebale biti nešto učinkovitije. S druge strane, spomenuti nedostaci se lako pretvaraju u prednost. Naime, ovaj je automobil vrlo često moguće voziti na granici njegovih mogućnosti, a to je cijelo druženje s njim učinilo vrlo zabavnim iskustvom.

I na kraju...

Na kraju se osvrnimo na cijenu testiranog automobila i recimo da je za ovaj konkretni model potrebno izdvojiti 117.293 kn. Svakako nije riječ o maloj svoti za pripadnika A segmenta, no Twingo GT ipak ima čime opravdati taj iznos. Naime, riječ je o poprilično solidno opremljenom vozilu, počevši već od same standardne opreme, koje uz to pokreće i najsnažniji motor u ponudi. Vozne karakteristike su zadovoljavajuće, sportskom se dojmu nema što prigovoriti, a cijelu priču zaokružuje atraktivan dizajn. Što drugo poželjeti od ovakvog automobil(čić)a?

 Tehnički podaci

KAROSERIJA
oblik Kombilimuzina (2 volumena) s petorim vratima i 4 mjesta za putnike
MOTOR
konstrukcija 3-cilindrični redni benzinski (Energy TCe 110), postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana lancem, elektroničko ubrizgavanje goriva u više točaka, aluminijska glava i blok motora, koljenasto vratilo u 4 ležaja, 1 turbopunjač, međuhladnjak, uljna pumpa promjenjivog kapaciteta, regenerativno kočenje, sustav Start & Stop, Euro 6b
obujam 898 cm3
provrt i hod klipa 72,2 x 73,1 mm
omjer kompresije 9,5 : 1
najveća snaga 81 kW (110 KS) pri 5750 o/min
najveći okretni moment 170 Nm pri 2000 o/min
specifična snaga 90,2 kW/l (122,5 KS/l)
PRIJENOS SNAGE
pogon i mjenjač Pogon na stražnje kotače, ručni mjenjač s 5 stupnjeva prijenosa
prijenosni omjeri -
PODVOZJE
prednji ovjes McPhersonove opružne noge, poprečna ramena i stabilizator
stražnji ovjes Polukruta osovina, spiralne opruge i teleskopski amortizeri
upravljač S nazubljenom letvom, električni progresivni servoupravljač, 3,9 okretaja
KOČNICE
prednje Ventilirani disk
stražnje Bubanj
oprema ABS, EBD, BAS, ESPTCS, Hill Holder
KOTAČI
naplaci Lijevani naplaci dimenzija 6,5J x 17 sprijeda i 7J x 17 otraga
gume Dimenzija 185/45 R 17 sprijeda i 205/40 R 17 otraga
oprema Komplet za popravak pneumatika
DIMENZIJE
dužina x širina x visina 3595 x 1647 x 1557 mm
međuosovinski razmak 2492 mm
trag kotača 1452/ 1425 mm
najmanja udaljenost od podloge 170 mm
prevjesi 630 / 473 mm
krug okretanja 9,1 m
obujam prtljažnika 188 (219) / 980 dm3
spremnik za gorivo 35 l
MASE
prazno vozilo 995 kg
opterećenje osovina 45,9% / 54,1%
najveća dozvoljena 1385 kg
dozvoljeno opterećenje 390 kg
specifično opterećenje 12,3 kg/kW (9,0 kg/KS)
VOZNA SVOJSTVA
najveća brzina 182 km/h (tvornički podatak), 180 km/h (test)
ubrzanje 0 - 100 km/h 9,6 s (tvornički podatak), 9,8 s (test)
POTROŠNJA GORIVA
u gradu 6,2 l/100 km (tvornički podatak), 9,1 l/100 km (test)
na otvorenoj cesti 4,5 l/100 km (tvornički podatak), 6,4 l/100 km (test)
mješovita vožnja 5,2 l/100 km (tvornički podatak), 8,1 l/100 km (test)
autonomija u gradu 565 km (tvornički podatak), 385 km (test)
autonomija na otvor. cesti 778 km (tvornički podatak), 547 km (test)
prosječna emisija co2 115 g/km
KATALOŠKA CIJENA
do registracije 106.900 kn (14.446 Eur), testirano vozilo s navedenom dodatnom opremom 117.293 kn (15.850 Eur)
JAMSTVO
na mehaničke komponente 2 godine / bez ograničenja broja prijeđenih km
na boju 3 godine
protiv prohrđavanja 12 godina
pomoć na cesti Renault Assistance 24h
dodatno Produljeno jamstvo: 5 godina / 100.000 km
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU
  Renault Nissan Hrvatska Radnička cesta 47, 10000 Zagreb
  •