Test

Volkswagen T-Roc 2.0 TDI Sport - Ispunjena očekivanja

📷 foto: autonet.hr
Hrvoje Gattin četvrtak, 10. svibnja 2018. u 00:00

Bez obzira promatrali ga kroz prizmu praktičnosti ili dinamičnosti, volkswagenov mali SUV sigurno će biti prvi na listi popisa želja mnogih kupaca u ovom segmentu. Osnovni model pritom je dostupan širem krugu i to je za svaki pohvalu stoga što je već u startu dobro opremljen. Testirali smo izvedbu s vrha ponude

OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA
obujam motora / snaga / brzina 1968 cm3 / 150 KS / 200 (196) km/h
prosječna potrošnja / emisija CO2 5,1 (6,2) l/100 km / 134 g/km
cijena bez / s dodatnom opremom 233.608 kn (31.483 Eur) / 289.943 kn (39.075 Eur)

Htjeli to priznati ili ne, niti jedna klasa automobila zapravo se ne može smatrati potpunom dok u njoj nema predstavnika Volkswagena. Voljeli je preko mjere, (kako to često biva u ovim krajevima), ili ne, no bez realno važnog razloga, njemačka "narodna" tvrtka referentna je točka među mnogim segmentima automobila.

Zato je sasvim jasno da je i cijela industrija i pripadajuća joj publika s nestrpljenjem očekivala vidjeti kako će izgledati prvi subkompaktni SUV iz Wolfsburga. I, T-Roc je konačno stigao, a ukoliko ste u nedoumici glede njegove popularnosti, samo pogledajte kroz prozor. Već sada, naše su ih ceste prepune.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

U klasi u kojoj se unatrag nekoliko godina pojavilo doista mnogo toga, od pionirskog, izrazito hrabrog Jukea i linije koja slijedi njegov primjer pa do nekih neočekivano konzervativnih primjeraka poput Kie Stonic, u vizualnom smislu ne treba očekivati ništa neviđeno. To pogotovo vrijedi ako pridošlica stiže iz Volkswagena. U ovom je smislu T-Roc svojevrsno iznenađenje, jer iako ne ide nimalo revolucionarnim putem, mora mu se priznati da donosi dobrodošlo osvježenje i korak u pravom smjeru.

Odmak od ostatka kućne game ipak je primjetan i to u onoj mjeri, ako ovdje možemo povući tu analogiju, u kojoj se Q2 svojedobno odmaknuo od ostatka audijeve SUV ponude. Ako nas pitate, taman dovoljno, uzmemo li u obzir sve navedeno.

U unutrašnjosti, međutim, govorimo li o dizajnu, gotovo da nema nikakvih iznenađenja i kao da se sva dizajnerska inovativnost zadržala samo na T-Rocovoj vanjštini. Tome se međutim i nema što prigovoriti, s obzirom da je obrazac koji je primijenjen na oblikovanju putničke kabine već više puta potvrđen u praksi na ostalim kućnim modelima i pritom je uvijek osvajao visoke ocjene za svoju funkcionalnost i ergonomiju.

Ne manje značajno, uz paket opreme Sport ovaj interijer izgleda posebno dobro, jer se između ostaloga može pohvaliti detaljima poput 10,25-inčne digitalne instrumentne ploče s brojnim mogućnostima individualizacije. Eh, sada... Čuli smo do sada, nebrojeno puta, komentare vezane uz "tvrdu plastiku" kakvu nalazimo i na vrhu prednje armature T-Roca. No, ako po njoj ne pipate svakodnevno (a, zašto uopće i bi?) taj detalj postaje potpuno nebitan. Izgled je sve samo ne loš pa stoga mekane obloge i inu "šminku" ostavljamo višim klasama. Točka.

Dvobojna prednja, ali i stražnja sjedala dosta su mekša nego što izgledaju, no uz dobru bočnu potporu u njima podjednako uživaju i vozač i putnici. Istina jest da je Volkswagen, negdje od Golfa VII FL počeo ugrađivati nešto mekša sjedala i to se možda neće dopasti naviklima na ranija rješenja. Mjesta u kabini ima i više nego dovoljno i sprijeda i straga, što više nego 2593 mm dugačkom osovinskom razmaku valja zahvaliti pametnoj SUV-ovskoj shemi. Nije mu naškodio čak ni doplatni panoramski krov, koji zajedno s ostatkom staklenih površina u kabinu donosi dodatnu količinu uvijek dobrodošle svjetlosti.

Prtljažnik koji inače nudi 445 litara, a preklapanjem naslona može se povećati sve do 1237, ovdje ima nešto manjih 392 dm3 jer je ostatak žrtvovan da bi se u njega smjestio dio doplatnog ozvučenja Beats audio. Inače je lako pristupačan i vrlo upotrebljiv, s dosta ravnim bočnim stranicama i podnicom koja nema stepenicu ni kada se koristi u punom obujmu.

Serijska i dodatna oprema

Što se osnovne i doplatne opremljenosti tiče, pohvalno je da kod T-Roca ne treba zazirati ni od slabijeg od dva osnovna dostupna paketa opreme. Svaki T-Roc tako se može pohvaliti da je već u startu dobro opremljen te da, primjerice, posebno dobro stoji prema pitanju sigurnosti, s automatskim održavanjem razmaka ACC odnosno Front Assistom, tempomatom, City funkcijom kočenja u nuždi, funkcijom prepoznavanja pješaka...

Nadalje, tu su i parkirni senzori, pomoć pri kretanju uzbrdo, automatska 2-zonska klima, središnji zaslon od 8 inča dijagonale, kožni upravljač i još štošta. Odabere li, međutim, kupac T-Roca ovaj bogatiji paket opreme, Sport, mjesta za neispunjene želje ima još manje, jer on podrazumijeva još i ambijentalno osvjetljenje, zatamnjena stražnja LED svjetla i još puno, puno toga.

Kome, međutim, niti to ne bude dovoljno pa primjerice poželi automobil opremljen baš poput ovom prilikom testiranog, s popisa doplata može odabrati posebni lak i alu-naplatke, navigaciju Europe, elektrificirani prtljažnik, sportski ovjes, zimski paket s grijanim sjedalima i mlaznicama... I kad se sve to uzme u obzir, ne čudi da je cijena s redovnih 233.608 uz opcije skočila sve do 289.943 Kune.

Motor i prijenos

Dvolitreni TDI sa 150 KS jedini je dizelski motor u ponudi T-Roca i ako kupac želi baš njega, treba odmah znati da ga može dobiti samo u kombinaciji sa 4Motion pogonom na sva četiri kotača. Opcije s pogonom isključivo na prednje kotače rezervirane su, dakle, samo za benzinske motore i to one slabije (1.0 sa 115 KS i 1.5 sa 150 KS), dok 2.0 TSI sa 190 KS dolazi samo u 4Motion-om.

Sad kad smo to razjasnili, vratimo se našem TDI-ju: uz sve navedeno, u testnom smo ga vozilu imali prilike isprobati u kombinaciji sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem koji vozačima nudi i mogućnost izmjene stupnjeva putem tipki na upravljaču. Iako je ta opcija nesumnjivo pohvalna, moramo priznati da smo se vrlo brzo, nakon što smo se zadovoljili njezinim iskušavanjem u različitim načinima rada, vratili potpuno automatskom načinu, jer ga ovaj DSG obavlja bez ikakvih zamjerki i to bez obzira koji od nekoliko ponuđenih načina vožnje odabrali.

Potrošnja je stavka koja nas posebno veseli, jer se čini prilično ujednačenom te ne donosi neka prevelika iznenađenja. Gotovo uvijek se u prosjeku kreće negdje između pet i pol i sedam i pol litara, što je za ovakvu vrstu pogona, mora se priznati, vrlo dobar podatak. Koliku točno ulogu u cijeloj toj priči ima sustav Start & Stop teško je reći, ali moramo priznati da nije odveć uglađen pa smo većinu testnih kilometara proveli s njime isključenim. Motor je, pak, prilično uglađen i zadovoljavajuće izoliran i tu nema nikakvih problema s eventualnim vibracijama, bez obzira na njegov itekako solidan obujam za jedan automobil iz B segmenta.

Za upravljačem

Volkswagenov najmanji SUV, T-Roc se u vožnji doima izuzetno čvrstim i otpornim na sve vrste manevara, a uvijanja karoserije prilikom silaska s ceste i vožnje težim terenima gotovo da su mu potpuna nepoznanica. U kombinaciji s očito niskim težištem vozila, nižim no što bi se moglo očekivati, T-Roc se i prilikom brže vožnje ponaša više kao kompakt, a manje kao SUV. Pri tome, 4Motion pogonu na sve kotače, temeljenom na spojki Haldex, treba zahvaliti dobar dio stabilnosti i osjećaja uravnoteženosti u vožnji kroz zavoje.

Glavni dojam za upravljačem Volkswagena T-Roc, na poslijetku, ostaje svojevrsna predvidljivost: ma što mu radili i koliko god se možda trudili izbaciti ga "iz takta", teško da će vam to uspjeti. Odabrali Sport ili Comfort način vožnje, T-Roc će zadatak obaviti kvalitetno u jednakoj mjeri, i gotovo bez ikakvih iznenađenja. Želite li, dakle, automobil kod kojega ćete baš u svakom slučaju znati na čemu ste i koji je jednako ugodan pri niskim i visokim brzinama, baš ovakav je pravi izbor. Još da upravljač s električnim servoojačivačem, pruža malo više povratnih informacija...

I na kraju...

Istina jest, T-Roc je ispunio sva naša očekivanja. Bez obzira promatrali ga kroz prizmu praktičnosti ili dinamičnosti, volkswagenov mali SUV sigurno će biti prvi na listi popisa želja mnogih kupaca u ovom segmentu. Osnovni model pritom je dostupan širem krugu kupaca i to je za svaki pohvalu zato što je već u startu dobro opremljen.

Ipak, poželi li netko više, bez obzira radilo se o jačim motorizacijama koje za sobom nerijetko povlače i obavezni integralni pogon ili o opcijama koje su brojne te ponekad dosta skupe, treba računati s eksponencijalnim porastom troškova. No, to nije nikakva novost niti iznenađenje, samo realno stanje stvari. Na tome T-Roc sigurno neće gubiti kupce kojima ostaje uživati u njegovoj praktičnosti, svestranosti ali i doista atraktivnom izgledu.

 Tehnički podaci

KAROSERIJA
oblik SUV (2 volumena) s petorim vratima i 5 mjesta za putnike
MOTOR
konstrukcija 4-cilindrični redni diesel (TDI) postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana zupčastim remenom, glava od lake legure, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, izravno ubrizgavanje goriva Common Rail, 1 VNG turbopunjač, međuhladnjak, ulje 4,2 l, alternator 180 A, sustav Start & Stop, Euro 6
obujam 1968 cm3
provrt i hod klipa 81,0 x 95,5 mm
omjer kompresije 16,2 : 1
najveća snaga 110 kW (150 KS) pri 3500-4000 o/min
najveći okretni moment 340 Nm pri 1750-3000 o/min
specifična snaga 55,9 kW/l (76,2 KS/l)
PRIJENOS SNAGE
pogon i mjenjač Pogon na sva 4 kotača s automatskom raspodjelom momenta (elektronički kontrolirana središnja spojka s više lamela Haldex), automatski mjenjač s dvije spojke DSG, 7 stupnjeva prijenosa i ručnom izmjenom stupnjeva
prijenosni omjeri -
PODVOZJE
prednji ovjes McPhersonove opružne noge, poprečna ramena i stabilizator
stražnji ovjes Višedjelna osovina, teleskopski amortizeri, spiralne opruge i stabilizator
upravljač S nazubljenom letvom, elektromehanički progresivni servoojačivač
KOČNICE
prednje Ventilirani disk
stražnje Ventilirani disk
oprema ABS, BAS, EBD, ESP, TCS, Hill Holder
KOTAČI
naplaci Naplaci od lake legure dimenzija 8J x 19
pneumatici Dimenzija 225/40 R19 (na testnom vozilu: Bridgestone Potenza S001)
oprema Tire Mobility komplet
DIMENZIJE
dužina x širina x visina 4234 x 1819 x 1573 mm
međuosovinski razmak 2593 mm
trag kotača 1538 / 1539 mm
najmanja udaljenost od podloge 160 mm
kutevi prilazni 16,4° / odlazni 18,4°
krug okretanja 11,1 m
obujam prtljažnika 392 / 1237 dm3
spremnik za gorivo 55 l
MASE
prazno vozilo 1624 kg
najveća dozvoljena 2040 kg
dozvoljeno opterećenje 416 kg
dozvoljeno opterećenje krova 75 kg
dozvoljena masa prikolice 750 kg bez kočnice / 1900 kg s kočnicom
specifično opterećenje 14,8 kg/kW (10,8 kg/KS)
VOZNA SVOJSTVA
najveća brzina 200 km/h (tvornički podatak), 196 km/h (test)
ubrzanje 0 - 100 km/h 8,4 s (tvornički podatak), 8,6 s (test)
ubrzanje 80 - 120 km/h 6,4 s (tvornički podatak)
POTROŠNJA GORIVA
u gradu 5,7 l/100 km (tvornički podatak), 7,1 l/100 km (test)
na otvorenoj cesti 4,8 l/100 km (tvornički podatak), 5,2 l/100 km (test)
mješovita vožnja 5,1 l/100 km (tvornički podatak), 6,2 l/100 km (test)
autonomija u gradu 965 km (tvornički podatak), 775 km (test)
autonomija na otvor. cesti 1146 km (tvornički podatak), 1058 km (test)
prosječna emisija co2 134 g/km
KATALOŠKA CIJENA
do registracije 233.608 kn (31.483 Eur), testirano vozilo s navedenom dodatnom opremom 289.943 kn (39.075 Eur)
JAMSTVO
na mehaničke komponente 2 godine / bez ograničenja broja prijeđenih km
na boju 3 godine
protiv prohrđavanja 12 godina
pomoć na cesti Mobilno jamstvo 24h
dodatno Besplatno produženo jamstvo: +2 godine / 100.000 km
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU
  Porsche Croatia Zagrebačka 117, 10410 Velika Gorica