Volkswagen T-Roc 2.0 TDI Sport - Ispunjena očekivanja
Bez obzira promatrali ga kroz prizmu praktičnosti ili dinamičnosti, volkswagenov mali SUV sigurno će biti prvi na listi popisa želja mnogih kupaca u ovom segmentu. Osnovni model pritom je dostupan širem krugu i to je za svaki pohvalu stoga što je već u startu dobro opremljen. Testirali smo izvedbu s vrha ponude
OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA | |
obujam motora / snaga / brzina | 1968 cm3 / 150 KS / 200 (196) km/h |
prosječna potrošnja / emisija CO2 | 5,1 (6,2) l/100 km / 134 g/km |
cijena bez / s dodatnom opremom | 233.608 kn (31.483 Eur) / 289.943 kn (39.075 Eur) |
Htjeli to priznati ili ne, niti jedna klasa automobila zapravo se ne može smatrati potpunom dok u njoj nema predstavnika Volkswagena. Voljeli je preko mjere, (kako to često biva u ovim krajevima), ili ne, no bez realno važnog razloga, njemačka "narodna" tvrtka referentna je točka među mnogim segmentima automobila.
Zato je sasvim jasno da je i cijela industrija i pripadajuća joj publika s nestrpljenjem očekivala vidjeti kako će izgledati prvi subkompaktni SUV iz Wolfsburga. I, T-Roc je konačno stigao, a ukoliko ste u nedoumici glede njegove popularnosti, samo pogledajte kroz prozor. Već sada, naše su ih ceste prepune.
Dizajn, ergonomija, unutrašnjost
U klasi u kojoj se unatrag nekoliko godina pojavilo doista mnogo toga, od pionirskog, izrazito hrabrog Jukea i linije koja slijedi njegov primjer pa do nekih neočekivano konzervativnih primjeraka poput Kie Stonic, u vizualnom smislu ne treba očekivati ništa neviđeno. To pogotovo vrijedi ako pridošlica stiže iz Volkswagena. U ovom je smislu T-Roc svojevrsno iznenađenje, jer iako ne ide nimalo revolucionarnim putem, mora mu se priznati da donosi dobrodošlo osvježenje i korak u pravom smjeru.
Odmak od ostatka kućne game ipak je primjetan i to u onoj mjeri, ako ovdje možemo povući tu analogiju, u kojoj se Q2 svojedobno odmaknuo od ostatka audijeve SUV ponude. Ako nas pitate, taman dovoljno, uzmemo li u obzir sve navedeno.
U unutrašnjosti, međutim, govorimo li o dizajnu, gotovo da nema nikakvih iznenađenja i kao da se sva dizajnerska inovativnost zadržala samo na T-Rocovoj vanjštini. Tome se međutim i nema što prigovoriti, s obzirom da je obrazac koji je primijenjen na oblikovanju putničke kabine već više puta potvrđen u praksi na ostalim kućnim modelima i pritom je uvijek osvajao visoke ocjene za svoju funkcionalnost i ergonomiju.
Ne manje značajno, uz paket opreme Sport ovaj interijer izgleda posebno dobro, jer se između ostaloga može pohvaliti detaljima poput 10,25-inčne digitalne instrumentne ploče s brojnim mogućnostima individualizacije. Eh, sada... Čuli smo do sada, nebrojeno puta, komentare vezane uz "tvrdu plastiku" kakvu nalazimo i na vrhu prednje armature T-Roca. No, ako po njoj ne pipate svakodnevno (a, zašto uopće i bi?) taj detalj postaje potpuno nebitan. Izgled je sve samo ne loš pa stoga mekane obloge i inu "šminku" ostavljamo višim klasama. Točka.
Dvobojna prednja, ali i stražnja sjedala dosta su mekša nego što izgledaju, no uz dobru bočnu potporu u njima podjednako uživaju i vozač i putnici. Istina jest da je Volkswagen, negdje od Golfa VII FL počeo ugrađivati nešto mekša sjedala i to se možda neće dopasti naviklima na ranija rješenja. Mjesta u kabini ima i više nego dovoljno i sprijeda i straga, što više nego 2593 mm dugačkom osovinskom razmaku valja zahvaliti pametnoj SUV-ovskoj shemi. Nije mu naškodio čak ni doplatni panoramski krov, koji zajedno s ostatkom staklenih površina u kabinu donosi dodatnu količinu uvijek dobrodošle svjetlosti.
Prtljažnik koji inače nudi 445 litara, a preklapanjem naslona može se povećati sve do 1237, ovdje ima nešto manjih 392 dm3 jer je ostatak žrtvovan da bi se u njega smjestio dio doplatnog ozvučenja Beats audio. Inače je lako pristupačan i vrlo upotrebljiv, s dosta ravnim bočnim stranicama i podnicom koja nema stepenicu ni kada se koristi u punom obujmu.
Serijska i dodatna oprema
Što se osnovne i doplatne opremljenosti tiče, pohvalno je da kod T-Roca ne treba zazirati ni od slabijeg od dva osnovna dostupna paketa opreme. Svaki T-Roc tako se može pohvaliti da je već u startu dobro opremljen te da, primjerice, posebno dobro stoji prema pitanju sigurnosti, s automatskim održavanjem razmaka ACC odnosno Front Assistom, tempomatom, City funkcijom kočenja u nuždi, funkcijom prepoznavanja pješaka...
Nadalje, tu su i parkirni senzori, pomoć pri kretanju uzbrdo, automatska 2-zonska klima, središnji zaslon od 8 inča dijagonale, kožni upravljač i još štošta. Odabere li, međutim, kupac T-Roca ovaj bogatiji paket opreme, Sport, mjesta za neispunjene želje ima još manje, jer on podrazumijeva još i ambijentalno osvjetljenje, zatamnjena stražnja LED svjetla i još puno, puno toga.
Kome, međutim, niti to ne bude dovoljno pa primjerice poželi automobil opremljen baš poput ovom prilikom testiranog, s popisa doplata može odabrati posebni lak i alu-naplatke, navigaciju Europe, elektrificirani prtljažnik, sportski ovjes, zimski paket s grijanim sjedalima i mlaznicama... I kad se sve to uzme u obzir, ne čudi da je cijena s redovnih 233.608 uz opcije skočila sve do 289.943 Kune.
Motor i prijenos
Dvolitreni TDI sa 150 KS jedini je dizelski motor u ponudi T-Roca i ako kupac želi baš njega, treba odmah znati da ga može dobiti samo u kombinaciji sa 4Motion pogonom na sva četiri kotača. Opcije s pogonom isključivo na prednje kotače rezervirane su, dakle, samo za benzinske motore i to one slabije (1.0 sa 115 KS i 1.5 sa 150 KS), dok 2.0 TSI sa 190 KS dolazi samo u 4Motion-om.
Sad kad smo to razjasnili, vratimo se našem TDI-ju: uz sve navedeno, u testnom smo ga vozilu imali prilike isprobati u kombinaciji sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem koji vozačima nudi i mogućnost izmjene stupnjeva putem tipki na upravljaču. Iako je ta opcija nesumnjivo pohvalna, moramo priznati da smo se vrlo brzo, nakon što smo se zadovoljili njezinim iskušavanjem u različitim načinima rada, vratili potpuno automatskom načinu, jer ga ovaj DSG obavlja bez ikakvih zamjerki i to bez obzira koji od nekoliko ponuđenih načina vožnje odabrali.
Potrošnja je stavka koja nas posebno veseli, jer se čini prilično ujednačenom te ne donosi neka prevelika iznenađenja. Gotovo uvijek se u prosjeku kreće negdje između pet i pol i sedam i pol litara, što je za ovakvu vrstu pogona, mora se priznati, vrlo dobar podatak. Koliku točno ulogu u cijeloj toj priči ima sustav Start & Stop teško je reći, ali moramo priznati da nije odveć uglađen pa smo većinu testnih kilometara proveli s njime isključenim. Motor je, pak, prilično uglađen i zadovoljavajuće izoliran i tu nema nikakvih problema s eventualnim vibracijama, bez obzira na njegov itekako solidan obujam za jedan automobil iz B segmenta.
Za upravljačem
Volkswagenov najmanji SUV, T-Roc se u vožnji doima izuzetno čvrstim i otpornim na sve vrste manevara, a uvijanja karoserije prilikom silaska s ceste i vožnje težim terenima gotovo da su mu potpuna nepoznanica. U kombinaciji s očito niskim težištem vozila, nižim no što bi se moglo očekivati, T-Roc se i prilikom brže vožnje ponaša više kao kompakt, a manje kao SUV. Pri tome, 4Motion pogonu na sve kotače, temeljenom na spojki Haldex, treba zahvaliti dobar dio stabilnosti i osjećaja uravnoteženosti u vožnji kroz zavoje.
Glavni dojam za upravljačem Volkswagena T-Roc, na poslijetku, ostaje svojevrsna predvidljivost: ma što mu radili i koliko god se možda trudili izbaciti ga "iz takta", teško da će vam to uspjeti. Odabrali Sport ili Comfort način vožnje, T-Roc će zadatak obaviti kvalitetno u jednakoj mjeri, i gotovo bez ikakvih iznenađenja. Želite li, dakle, automobil kod kojega ćete baš u svakom slučaju znati na čemu ste i koji je jednako ugodan pri niskim i visokim brzinama, baš ovakav je pravi izbor. Još da upravljač s električnim servoojačivačem, pruža malo više povratnih informacija...
I na kraju...
Istina jest, T-Roc je ispunio sva naša očekivanja. Bez obzira promatrali ga kroz prizmu praktičnosti ili dinamičnosti, volkswagenov mali SUV sigurno će biti prvi na listi popisa želja mnogih kupaca u ovom segmentu. Osnovni model pritom je dostupan širem krugu kupaca i to je za svaki pohvalu zato što je već u startu dobro opremljen.
Ipak, poželi li netko više, bez obzira radilo se o jačim motorizacijama koje za sobom nerijetko povlače i obavezni integralni pogon ili o opcijama koje su brojne te ponekad dosta skupe, treba računati s eksponencijalnim porastom troškova. No, to nije nikakva novost niti iznenađenje, samo realno stanje stvari. Na tome T-Roc sigurno neće gubiti kupce kojima ostaje uživati u njegovoj praktičnosti, svestranosti ali i doista atraktivnom izgledu.
Tehnički podaci
KAROSERIJA | |
---|---|
oblik | SUV (2 volumena) s petorim vratima i 5 mjesta za putnike |
MOTOR | |
konstrukcija | 4-cilindrični redni diesel (TDI) postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana zupčastim remenom, glava od lake legure, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, izravno ubrizgavanje goriva Common Rail, 1 VNG turbopunjač, međuhladnjak, ulje 4,2 l, alternator 180 A, sustav Start & Stop, Euro 6 |
obujam | 1968 cm3 |
provrt i hod klipa | 81,0 x 95,5 mm |
omjer kompresije | 16,2 : 1 |
najveća snaga | 110 kW (150 KS) pri 3500-4000 o/min |
najveći okretni moment | 340 Nm pri 1750-3000 o/min |
specifična snaga | 55,9 kW/l (76,2 KS/l) |
PRIJENOS SNAGE | |
pogon i mjenjač | Pogon na sva 4 kotača s automatskom raspodjelom momenta (elektronički kontrolirana središnja spojka s više lamela Haldex), automatski mjenjač s dvije spojke DSG, 7 stupnjeva prijenosa i ručnom izmjenom stupnjeva |
prijenosni omjeri | - |
PODVOZJE | |
prednji ovjes | McPhersonove opružne noge, poprečna ramena i stabilizator |
stražnji ovjes | Višedjelna osovina, teleskopski amortizeri, spiralne opruge i stabilizator |
upravljač | S nazubljenom letvom, elektromehanički progresivni servoojačivač |
KOČNICE | |
prednje | Ventilirani disk |
stražnje | Ventilirani disk |
oprema | ABS, BAS, EBD, ESP, TCS, Hill Holder |
KOTAČI | |
naplaci | Naplaci od lake legure dimenzija 8J x 19 |
pneumatici | Dimenzija 225/40 R19 (na testnom vozilu: Bridgestone Potenza S001) |
oprema | Tire Mobility komplet |
DIMENZIJE | |
dužina x širina x visina | 4234 x 1819 x 1573 mm |
međuosovinski razmak | 2593 mm |
trag kotača | 1538 / 1539 mm |
najmanja udaljenost od podloge | 160 mm |
kutevi | prilazni 16,4° / odlazni 18,4° |
krug okretanja | 11,1 m |
obujam prtljažnika | 392 / 1237 dm3 |
spremnik za gorivo | 55 l |
MASE | |
prazno vozilo | 1624 kg |
najveća dozvoljena | 2040 kg |
dozvoljeno opterećenje | 416 kg |
dozvoljeno opterećenje krova | 75 kg |
dozvoljena masa prikolice | 750 kg bez kočnice / 1900 kg s kočnicom |
specifično opterećenje | 14,8 kg/kW (10,8 kg/KS) |
VOZNA SVOJSTVA | |
najveća brzina | 200 km/h (tvornički podatak), 196 km/h (test) |
ubrzanje 0 - 100 km/h | 8,4 s (tvornički podatak), 8,6 s (test) |
ubrzanje 80 - 120 km/h | 6,4 s (tvornički podatak) |
POTROŠNJA GORIVA | |
u gradu | 5,7 l/100 km (tvornički podatak), 7,1 l/100 km (test) |
na otvorenoj cesti | 4,8 l/100 km (tvornički podatak), 5,2 l/100 km (test) |
mješovita vožnja | 5,1 l/100 km (tvornički podatak), 6,2 l/100 km (test) |
autonomija u gradu | 965 km (tvornički podatak), 775 km (test) |
autonomija na otvor. cesti | 1146 km (tvornički podatak), 1058 km (test) |
prosječna emisija co2 | 134 g/km |
KATALOŠKA CIJENA | |
do registracije | 233.608 kn (31.483 Eur), testirano vozilo s navedenom dodatnom opremom 289.943 kn (39.075 Eur) |
JAMSTVO | |
na mehaničke komponente | 2 godine / bez ograničenja broja prijeđenih km |
na boju | 3 godine |
protiv prohrđavanja | 12 godina |
pomoć na cesti | Mobilno jamstvo 24h |
dodatno | Besplatno produženo jamstvo: +2 godine / 100.000 km |
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU | |
Porsche Croatia Zagrebačka 117, 10410 Velika Gorica |