Tesla traži tim za daljinsko upravljanje "samovozećim" robotaksijima
Tesla, tvrtka koja se predstavlja kao predvodnik u tehnologiji autonomnih vozila, svojom najnovijim oglasom za posao otkriva važnu razliku između percepcije i stvarnosti u svijetu automatizirane vožnje...
Elon Musk odavno je najavio planove za uvođenje onoga što naziva "potpuno autonomnim" vozilima u narednim godinama. Ovaj projekt uključuje nedavno predstavljeni "Cybercab", koji Tesla planira uvesti kao dio usluge robotaksija do 2026. godine.
Traže se teleoperateri
Teslini planovi pokazuje da izraz "potpuno autonoman" možda ne odražava stvarno stanje operativnih mogućnosti ovih vozila. Nedavna otkrića koja je objavio Gizmodo pokazuju da Tesla aktivno traži način za izgradnju sustava ljudske podrške koji će stajati iza njihove autonomne tehnologije. To je postalo očito kroz nedavno objavljeni oglas za posao u kojem se traže članovi tima za daljinske operacije koji će upravljati nadolazećom flotom robotaksija.
U oglasu se navodi: "Teslin AI tim za teleoperacije zadužen je za omogućavanje daljinskog pristupa našim robotaksijima i humanoidnim robotima." Dodatno pojašnjavaju da, iako njihova vozila i roboti djeluju autonomno u zahtjevnim okruženjima, trenutni razvoj njihovih AI sustava zahtijeva mogućnost daljinskog pristupa i kontrole.
Virtualno "prebacivanje" u robotaksi
Tehnički zahtjevi navedeni u oglasu za posao otkrivaju sofisticiranu infrastrukturu potrebnu za ovaj sustav ljudskog nadzora. Tesla planira uspostaviti centar za teleoperacije koji će biti sposoban "izgraditi visoko optimizirani sustav prijenosa podataka s niskom latencijom". Sustav će uključivati naprednu tehnologiju, uključujući "najsuvremeniji VR sustav" koji operaterima omogućuje virtualno "prebacivanje" u robotaksi kada je to potrebno.
Mnogi teledirigiraju vožnje
Ovakav pristup upravljanju autonomnim vozilima zapravo je u skladu s trenutnom praksom u industriji. Tesla slijedi ustanovljeni obrazac u industriji robotaksija, gdje ljudski nadzor ostaje ključna komponenta operacija. Primjerice, Cruise, u vlasništvu General Motorsa, zapošljava daljinske ljudske asistente koji interveniraju kada njihova vozila naiđu na poteškoće, što se prema izvješćima događa otprilike svakih četiri do pet milja. Slični sustavi navodno postoje i kod Googleovog Wayma i Amazonovog Zooxa, što ukazuje da je ovo industrijski standard, a ne iznimka.
Marketing daleko od stvarnosti
Ovo otkriće o Teslinim operacijama robotaksija uklapa se u širi obrazac unutar tehnološkog sektora, gdje tvrtke često oglašavaju svoje proizvode kao potpuno autonomne ili pokretane umjetnom inteligencijom, dok se zapravo značajno oslanjaju na ljudsku intervenciju iza kulisa. Značajan primjer ovog trenda pojavio se prošle godine kada je otkriveno da se OpenAI-jev ChatGPT, usprkos svojoj reputaciji naprednog AI sustava, uvelike oslanjao na rad ljudi koji su za svoje ključne doprinose sustavu bili plaćeni samo 15 dolara po satu.