Teslin robotaksi još uvijek bez testiranja bez vozača, a rok se bliži
Tesli ističe vrijeme za pripremu robotaksija u Austinu, a ključni testovi još nisu ni počeli...

Portal The Information doznaje kako sve do prošlog mjeseca Tesla nije provela nijednu vožnju bez sigurnosnog vozača za volanom – što je neizbježan korak prije nego što autonomna vozila mogu početi prevoziti stvarne putnike.
Može li Tesla stići?
S obzirom da je Elon Musk najavio pokretanje usluge već u lipnju ove godine, postavlja se pitanje može li Tesla uopće stići završiti sve pripreme na vrijeme. Posebno ako uzmemo u obzir koliko je bombastično najavljivao ovaj projekt proteklih mjeseci.
Citiramo novinara Electreca Freda Lamberta : "Ako Tesla ne uspije isporučiti obećano, to bi bilo katastrofalno za tvrtku, ali barem bi konačno moglo otvoriti oči mnogim dioničarima. Vjerojatno bi shvatili surovu istinu - Tesla zapravo zaostaje u tehnologiji autonomne vožnje.
Muskove najnovije tvrdnje da će "milijuni robotaksija biti na cestama" do 2026. godine samo su ponavljanje iste ploče koju slušamo godinama. Isto je tvrdio za 2025., 2024., 2023., 2022., 2021., 2020. i 2019. godinu. Na kraju se sve svodi na korporativno napuhavanje i prazna obećanja.
Od revolucije do skromnog pilota
Sada se priča svela na svega 10 do 20 Model Y automobila koji će voziti samo na unaprijed određenom području Austina, i to uz stalni nadzor operatera koji će po potrebi preuzimati upravljanje na daljinu.
U biti, Tesla s ovim projektom ne donosi ništa novo – Waymo već dulje vrijeme nudi gotovo identičnu uslugu u nekoliko američkih gradova, uključujući i Austin gdje su već osvojili značajan dio tržišta autonomnih vožnji.
Waymo tesirao 12 mjeseci
Usluga robotaksija temeljit će se na Teslinom programu "Supervised Full Self-Driving", koji prema podacima trenutno postiže približno 500 milja između kritičnih prekida rada u cijeloj floti. Iako Tesla već mjesecima posebno trenira svoje neuronske mreže za okruženje Austina, nedostatak testiranja bez vozača ukazuje na to da značajne prepreke još uvijek postoje.
Za usporedbu, Waymova priprema prije pokretanja plaćene usluge vožnje u Austinu uključivala je šest mjeseci testiranja sa sigurnosnim vozačima, nakon čega je uslijedilo dodatnih šest mjeseci testiranja bez vozača. Unatoč tome što je sada osvojio značajan dio tržišta prijevoza u Austinu, Waymova usluga i dalje radi s određenim ograničenjima, uključujući nemogućnost vožnje na američkim međudržavnim autocestama.