Andy Palmer, Nissan: Zašto Kina dominira, a hibridi nemaju budućnost?

Andy Palmer, kojeg često nazivaju "kumom električnih vozila", uputio je ozbiljno upozorenje proizvođačima automobila koji razmatraju prelazak s električnih vozila na hibridna...

Autonet.hr petak, 27. prosinca 2024. u 05:45
Andy Palmer 📷 Wikipedia
Andy Palmer Wikipedia

Kao bivši izvršni direktor Aston Martina i visoki dužnosnik Nissana, mišljenje Andyja Palmera ima značajnu težinu u automobilskoj industriji.

Nissanov Leaf kao konkurent Priusu

Palmerova reputacija proizlazi iz njegovog doprinosa razvoju Nissan Leafa, prvog električnog automobila za masovno tržište. Od predstavljanja 2010. godine prodano je više od pola milijuna primjeraka ovog modela. U razgovoru za Business Insider Palmer je otvoreno priznao da razvoj Leafa nije bio potaknut ekološkim brigama, već tržišnim natjecanjem, posebice uspjehom Toyote Prius koja je, prema njegovim riječima, "dominirala tržištem".

Hibridi -  "uzaludan pothvat"

Palmer kritički pristupa trenutačnom trendu proizvođača automobila koji se okreću hibridima zbog usporavanja usvajanja električnih vozila. Prema njegovom mišljenju, takva strategija predstavlja "uzaludan pothvat". Objašnjava kako su hibridi prijelazno rješenje te da dulje zadržavanje na toj tehnologiji usporava napredak prema potpuno električnoj budućnosti.

Andy Palmer 📷 Wikipedia
Andy Palmer Wikipedia

Kvaliteta kineskih vozila

Kineski uspjeh u području električnih vozila prvenstveno se temelji na dugoročnoj industrijskoj strategiji. Prema dostupnim istraživanjima, kineska vlada je od 2009. godine uložila približno 230 milijardi dolara u subvencije proizvođačima električnih vozila. Palmer, koji je bio član upravnog odbora zajedničkog pothvata između Nissana i kineskog državnog proizvođača automobila Dongfenga, neposredno je svjedočio agresivnoj prirodi kineske strategije za električna vozila. Kineski proizvođači poput BYD-a uspješno su osvojili domaće tržište i sada se šire globalno. Palmer ističe kvalitetu kineskih vozila, napominje njihovu naprednu baterijsku tehnologiju i snažan fokus na razvoj softvera. Prema njegovim riječima, kineska vozila nude izvanrednu vrijednost za uloženi novac.

Carine nisu produktivne

Što se tiče zaštitnih carina koje su uvele SAD i Europa, Palmer smatra da takav pristup nije produktivan. Tvrdi da carine samo umanjuju konkurentnost zapadnih kompanija i zagovara otvoreno tržišno natjecanje s kineskim proizvođačima, posebice u Europi.

Japanski proizvođači automobila suočavaju se s velikim problemima. Nissan je u studenom najavio otpuštanje 9.000 radnika, dok Toyota i Honda bilježe pad prodaje u Kini i smanjenje profita. Palmer kritizira Toyotinu usredotočenost na hibride, tvrdeći da je time japanska industrija došla u slijepu ulicu.

Previsoke cijene EV-a

Palmer identificira visoke cijene kao glavnu prepreku širem usvajanju električnih vozila. Predlaže proizvodnju automobila s manjim baterijama i kraćim dometom kao način smanjenja troškova, uz istodobno ulaganje vlada u infrastrukturu za punjenje.

Za hvatanje koraka s kineskom dominacijom u električnim vozilima, Palmer preporučuje zapadnim zemljama usvajanje sličnih industrijskih strategija, posebice u proizvodnji baterija. Upozorava na trenutačnu ovisnost o Kini u pogledu minerala i cjelokupnog opskrbnog lanca, čak i kada se baterijske ćelije proizvode lokalno.