Milijun električnih auta iz VW tvornice Zwickau - razlog za veselje ili brigu?

Volkswagen je proizveo milijunto električno vozilo u tvornici Zwickau, no rastući udio EV-a u prodaji smanjuje ukupnu profitabilnost grupe

Autonet.hr četvrtak, 1. svibnja 2025. u 19:53
📷 Volkswagen AG
Volkswagen AG

Ovog tjedna u Volkswagenovoj tvornici Zwickau u istočnoj Njemačkoj bilo je razloga za slavlje. Proizveden je jubilarni, milijunti električni automobil s te lokacije – ID.3 GTX. Iako tvornica, koja proizvodi šest različitih EV modela za brendove VW Grupe, radi punom parom, brojke zadaju glavobolje financijskim stručnjacima u Wolfsburgu, kako izvještava Carscoops.

Problem leži u činjenici da je proizvodnja električnih automobila skupa, a profitne margine koje donose znatno su niže od onih kod ekvivalentnih modela s klasičnim motorima, uglavnom zbog visokih troškova baterija i nove tehnologije.

Iako je udvostručenje prodaje električnih vozila u Europi u prvom kvartalu 2025. godine vijest za pohvalu, dio te prodaje dolazi nauštrb prodaje tradicionalnih automobila s klasičnim motorima, na kojima se više zarađuje, pa to u konačnici znači ukupno lošije poslovne rezultate.

Kako električna vozila zauzimaju sve veći udio u prodajnom miksu – činili su petinu prodanih automobila VW Grupe od siječnja do ožujka – tako guraju profitabilnost prema dolje. Ukupna profitabilnost pala je na samo četiri posto. Dodatni izazov predstavlja ukidanje državnih subvencija za kupnju električnih vozila u mnogim europskim zemljama, što znači da se VW ne može osloniti na poticaje kako bi opravdao više cijene.

Očekivanja od ID.2

Ipak, nazire se svjetlo na kraju tunela. Rješenje bi mogli donijeti nadolazeći modeli poput VW ID.2 i njegovih derivata. Model ID.2, čija bi cijena trebala biti oko 25.000 eura, proizvodit će se u Španjolskoj, a na tržište stiže 2026. godine. Očekuje se da će biti jedan od prvih električnih automobila zapadnih proizvođača koji će ostvarivati profitne margine bliske onima automobila s klasičnim motorima. Ovaj manji VW, zajedno sa sestrinskim SUV modelom, te modelima Cupra Raval i Skoda Epiq, koristit će novu, jeftiniju osnovu za električne automobile s prednjim pogonom.

Ranije ovog mjeseca, VW je objavio da je zarada prije oporezivanja u prvom kvartalu pala za 40 posto, na 3,1 milijarde eura, unatoč rastu isporuka od 1,4 posto. Financijski direktor tvrtke, Arno Antlitz, djelomično to pripisuje upravo većem udjelu električnih vozila u prodaji.

Volkswagen se tako nalazi u nezavidnoj poziciji – slavi proizvodne uspjehe na polju elektrifikacije, ali se istovremeno bori s pritiskom na profitabilnost koji bi mogao otežati tranziciju.