Prodaja električnih automobila u Norveškoj rekordna, a u Njemačkoj – rekordan pad
Tijekom kolovoza u Norveškoj je zabilježen čak 94%-tni udio električnih automobila u prodaji, dok je u Njemačkoj pad iznosio čak 69% u tom mjesecu u odnosu na isti mjesec prošle godine
Globalni lider u udjelu električnih modela u prodaji novih automobila, Norveška, nastavlja s istim trendom i dok na europskom tržištu polako jenjava potražnja za električnim automobilima. Tijekom kolovoza ove godine u toj je nordijskoj zemlji prodano čak 10.480 primjeraka, što čini čak 94% prodaje svih novih automobila na norveškom tržištu.
Gledano na razini tekuće godine, do kraja je kolovoza u Norveškoj novoregistrirano oko 68.500 električnih, od 78.800 ukupno novih automobila, što predstavlja udio od 87%. Najprodavaniji model u Norveškoj trenutačno je Teslin Model Y s više od 2.100 prodanih primjeraka prošlog mjeseca, a slijede ga Volvo EX30 (932 kom), Škoda Enyaq (720), Volkswagen ID.4 (584), Toyota bZ4X (526), Audi Q4 e-tron (369).
Nastavi li se taj trend, kakav trenutačno ne bilježi niti jedna druga zemlja svijeta, Norveška će već sljedeće godine dosegnuti cilj od 100% prodanih novih automobila bez lokalnih emisija.
Njemačka potiče službena e-vozila
Nešto južnije, na velikom tržištu Njemačke, sasvim drugačija slika. Tamo je u kolovozu prodaja električnih automobila pala za ogromnih 69% u odnosu na kolovoz prošle godine, što je pak samo nastavak trenda pada od 37% iz srpnja. Prema tome, udio će novih električnih automobila u prodaji na njemačkom tržištu pasti ispod 10%.
Na to, ali i na vijesti o financijskim problemima u Volkswagenu, reagiraju i vladajući. Savezna vlada Njemačke predlaže uvođenje novih poticaja za kupnju električnih automobila, namijenjenih pravnim osobama. Tvrtkama bi se tako omogućio povlašteni porezni tretman pri kupnji službenih vozila na struju, pa bi im se već u prvoj godini priznala amortizacija od 40%, s postupnim padom u narednim godinama. Takav bi tretman vrijedio za sva električna vozila cijene do 95.000 eura.
Nove porezne olakšice bile bi usmjerene i prema korisnicima službenih električnih automobila u Njemačkoj, kojima bi se po nižim stopama oporezivao dodatak na plaću u naravi, pa bi im mjesečni trošak korištenja takvog vozila značajno pao. Za automobil vrijedan 95.000 eura mjesečno bi im se porezom naplaćivalo tek 237,5 umjesto dosadašnjih 950 eura. Plan bi na snagu trebao stupiti s početkom 2025., a odnosio bi se samo na 100% baterijsko-električne službene automobile, ne i na (plug-in) hibride.