Uspon BYD-a: početak kraja dominacije tradicionalnih proizvođača na globalnom automobilskom tržištu?

BYD-ov prodajni uspjeh u srpnju značajan je trenutak ne samo za tvrtku već i za globalnu automobilsku industriju u cjelini. Ovo bi mogao biti početak kraja dominacije tradicionalnih proizvođača iz Europe, Japana i Sjedinjenih Država.

Autonet.hr srijeda, 4. rujna 2024. u 21:23
📷 Bug.hr
Bug.hr

Kineski proizvođač automobila BYD (Build Your Dreams) postigao je značajan uspjeh na globalnom automobilskom tržištu, prema podacima prodaje za srpanj ove godine. Prema podacima platforme Yiche, specijalizirane za automobilske informacije, BYD se pozicionirao kao treći najprodavaniji automobilski brend na svijetu tijekom tog mjeseca. Ovaj rezultat ukazuje na promjene u globalnoj automobilskoj industriji.

Iza Toyote i Volkswagena

Impresivni su prodajni rezultati BYD-a za srpanj: 315.600 vozila. Ovaj broj dobiva na značaju kada se usporedi s rezultatima vodećih svjetskih proizvođača automobila. Toyota je u istom razdoblju prodala 651.200 jedinica, dok je Volkswagen ostvario prodaju od 346.200 vozila. BYD-ov prodajni volumen dosegao je gotovo polovicu Toyotinog rezultata i bio je samo 30.600 jedinica manji od Volkswagenovog.

20 najprodavanijih automobilskih brendova u srpnju 2024.
1 Toyota   651,200
2 Volkswagen   346,200
3 BYD   315,600
4 Honda   280,800
5 Ford   265,400
6 Hyundai   245,900
7 Suzuki   228,400
8 Nissan   218,300
9 Kia   199,000
10 Chevrolet   198,600
11 Mercedes Benz   139,700
12 BMW   139,400
13 Tesla   112,400
14 Audi   111,000
15 Mazda   94,200
16 Fiat   72,600
17 Subaru   72,200
18 Chery   71,100
19 Jeep   64,100
20 Geely   63,800
   

Važno je napomenuti da se ovi rezultati odnose na razinu brenda, a ne na razinu grupacije. Ova distinkcija je ključna jer mnogi automobilski konglomerati posjeduju više brendova. Primjerice, Volkswagen grupa uključuje marke poput Audija, Porschea i Škode, dok Toyota Motor Corporation obuhvaća Lexus i Daihatsu. BYD-ov uspjeh time dobiva dodatnu težinu, s obzirom na to da se natječe kao samostalan brend protiv svih ovih korporacija s više brendova.

Dobri rezultati cijele godine

Iako je srpanj bio izniman mjesec za BYD, tvrtka pokazuje dobre rezultate tijekom cijele godine. U razdoblju od siječnja do srpnja 2024., BYD je prodao ukupno 1.714.100 vozila, što ga je postavilo na osmo mjesto u globalnoj prodaji za to razdoblje. Ovaj kontinuirani uspjeh ukazuje na to da srpanjski rezultat nije bio izoliran slučaj, već dio šireg trenda rasta tvrtke.

20 najprodavanijih automobilskih brendova od siječnja do srpnja 2024.
1 Toyota 4,594,000
2 Volkswagen 2,613,600
3 Honda 2,078,200
4 Ford 2,037,300
5 Hyundai 1,879,900
6 Suzuki 1,770,500
7 Nissan 1,721,700
8 BYD 1,714,100
9 Kia 1,484,000
10 Chevrolet 1,407,800
11 BMW 1,133,400
12 Mercedes Benz 1,068,400
13 Tesla 915,100
14 Audi 882,500
15 Renault 719,000
16 Mazda 665,700
17 Fiat 635,100
18 Geely 577,700
19 Jeep 538,100
20 Peugeot 533,600

BYD-ov uspjeh dio je šire priče o prodoru kineskih automobilskih brendova na globalno tržište. Uz BYD, i drugi kineski proizvođači pokazali su zapažene rezultate. Chery se u srpnju plasirao na 18. mjesto s prodajom od 71.100 vozila, dok je Geely zauzeo 20. poziciju s 63.800 prodanih jedinica. Geely je također ostvario značajan rezultat u prvih sedam mjeseci 2024., prodavši 577.700 vozila i zauzevši 18. mjesto na globalnoj ljestvici.