Nakon MORH-a i aviona, sada i Renault doveo svog Rafalea
Za sada nema previše biranja. Tu je jedan hibridni pogon od 200 KS, kao i dvije razine opreme - Techno i Esprit Alpine, s cijenom od 44.990 odnosno 49.990 eura
U Renaultu ponosno ističu kako sada imaju kompletniju ponudu za brojne korporacijske vozne parkove. Širina ponude dosta je velika. Ponudu otvara gradski model Clio, a nastavlja je njegovo SUV izdanje - Captur, koji ubrzo stiže u novom izdanju. Nastavlja je dobro poznati Megane koji se pored hatchback izdanja može kupiti i kao karavanski Grandtour ili pak u posljednjoj generaciji isključivo u električnom izdanju. Slijedi Megane Conquest. Nakon njega slijedi SUV model iz C-segmenta - Austral. Tu je i njegovo produljeno izdanje - Espace. Sada je tu stigao i coupe SUV iz D-segmenta, model Rafale. Ubrzo će domaću ponudu Renault modela nadopuniti i manje izdanje Australa, odnosno veće izdanje modela Captur - Symbioz. Također čekaju se i dva nova električna modela - dizajnerski odlično pogođen model 5, kao i Scenic.
Nego, vratimo se mi sada na današnju zvijezdu, a riječ je o modelu Rafale. Model je to koji sam prije koji dan imao priliku na kratko provozati zagrebačkim prometnicama. Tek je stigao, a već privlači poglede. To zasigurno možemo pripisati i upečatljivo plavoj boji, kao i coupeovskom izgledu. Kao i brojni drugi proizvođači, i Renault je pojednostavio ponudu svojih modela. Tako se novi Rafale može birate tek između dvije razine opreme, nazvane Techno i Esprit Alpine. Naravno, model koji sam vozio bio je Esprit Alpine u plavoj Alpine boji. Ona je moguća i uz biserno crni krov. Izgleda privlačno.
Novost je mat bijela boja
Zanimljivost u ponudi svakako je mat bijela verzija, koja također može biti s biserno crnim krovom. Isti je krov na raspolaganju kao opcija i kod crvene Flamme verzije odnosno sive Schiste. Osnovna je crvena, dok je nadoplata od 700 eura potrebna želite li jednobojnu crnu, odnosno sivu ili pak crvenu s bisernim krovom. Za 1100 eura dobiva se mat bijela, te siva ili plava s bisernim krovom. Najskuplja verzija je mat bijela s crnim bisernim krovom. Model koji sam vozio nije imao taj crni biserni krov jer je imao Solarbay panoramski krov. S obzirom na to da sam o njemu već pisao pri predstavljanju, nema smisla da sada sve to ponavljam.
Ovdje, na velikom 20-colnim kotačima u gradskoj sam vožnji i dosta dobro osjetio funkcioniranje 4Control Advanced sustava, koji serijski dolazi na top opremi. Stražnji kotači okreću se u suprotnom smjeru od prednjih (za do 5 stupnjeva), a što utječe na izuzetnu upravljivost. Upravo je on pomogao i postizanju krugu okretanja od svega 10,4 m, kao i na modelu Clio. Na autocesti se stražnji kotači okreću vrlo blago (do 1 stupanj) u istom smjeru kao prednji. Spomenimo i kako je trag kotača kod modela Rafale za 2 mm širi na svakoj strani. Postavljen je na gume 245/45 R20, dok Austral ima širinu gazne površine od 235 mm.
Za sada samo jedan pogonski sklop
Za sada je Rafale dostupan tek uz jedan pogonski stroj, iako bi uskoro ponudu trebao nadopuniti i nešto snažniji hibridni sklop od 300 KS. Trenutno jedini dostupan je hibridni benzinac od 200 KS. On je upregnut s automatskim dog-clutch mjenjačem s više načina rada. Motor E-Tech full hybrid od 200 KS ima serijsko-paralelnu arhitekturu. Tu je 1,2-litreni trocilindarski benzinski turbomotor (130 KS / 96 kW, 205 Nm) te dva električna motora. Glavni električni motor razvija 50 kW (70 KS) i 205 Nm. Napaja se iz litij-ionske baterije od 2 kWh / 400 V koja omogućuje vožnju na 100 % električni pogon. Pomoćni električni motor, odnosno visokonaponski elektropokretač-generator, razvija 25 kW / 50 Nm. On omogućuje paljenje motora i promjenu brzina s pomoću dog-clutch mjenjača.
Novost u ponudi Renault modela svakako je 'prediktivna hibridna vožnja'. Ova funkcija vozačima pomaže da u što većoj mjeri iskoriste raspoloživu električnu energiju. Dobro znamo kako Renault već neko vrijeme koristi Google servise. Tako se i ovdje koriste podaci povezanih karata Googlea, kao što je topografija sljedećih sedam kilometara ceste (ako nema zadanog odredišta u obzir se uzima najizglednija ruta). Tako se ruta unaprijed prosljeđuju sustavu upravljanja baterijom koji zatim daje prednost radu električnog motora. Izvještaj o vožnjama prikazuje se u obliku stupčastih grafikona s detaljnim informacijama o potrošnji i kilometraži prijeđenoj u 100 % električnom načinu rada.
Jedna magična tipka
Renault Rafale opremljen je s 30 naprednih sustava za pomoć u vožnji koji se dijele u tri kategorije: vožnja, sigurnost i parkiranje. Uključuje i novu funkciju ISA, Intelligent Speed Assist ili inteligentni tempomat, koja očitava ograničenja brzine i upozorava vozača ako se vozilo kreće prebrzo. Osim toga, Rafale je serijski opremljen i sustavom Safety Coach koji potiče mirniji stil vožnje i smanjuje rizik od nezgoda. Sve su te značajke dio programa Human First koji je Renault pokrenuo 2023. da bi unaprijedio sigurnost vozača, putnika i drugih sudionika u prometu.
Pripremljen je novi gumb My Safety Switch, smješten s lijeve strane upravljača. On omogućuje vozaču da jednim pritiskom istodobno aktivira sve omiljene postavke čak pet sustava za pomoć u vožnji. Prilagođene postavke dostupne na zaslonu multimedijskog sustava uključuju opciju aktiviranja funkcije, opseg aktiviranja, hoće li uključivati zvučne signale itd. Naravno, tu je moguće i isključiti funkcije koje smatrate da vam nisu potrebne.
Još bolja LED svjetla
Prednja svjetla Renault Rafalea opremljena su nizom tehnologija za optimalno osvjetljenje. Tehnologija LED Adaptive Vision dostupna je serijski i unaprijeđena da bi se povećala širina i snaga spektra. LED Matrix Vision (u opciji) uključuje 20 svjetlosnih segmenata (u usporedbi s 11 u modelima Renault Austral i Espace) i funkciju ADB (prilagodljivi svjetlosni snop) koja sprječava zasljepljivanje drugih sudionika u prometu tako što prilagođava snop svjetlosti. Kako bi se maksimalno povećala udobnost i vidljivost, sustav AFS (sustav prilagodljivog svjetlosnog snopa) kontinuirano prilagođava širinu i dubinu svjetlosnog spektra vrsti ceste (gradska cesta, sekundarna cestovna mreža ili autocesta).
Pri ulasku u Renault Rafale, vozača pozdravlja novi zvuk dobrodošlice. Međunarodno proslavljeni francuski umjetnik, skladatelj i autor Jean-Michel Jarre surađivao je u osmišljanju tog zvuka dobrodošlice i novog zvučnog upozorenja za pješake (VSP) koji se aktivira pri niskim brzinama (do 30 km/h) kako bi upozorio pješake. Jean-Michel Jarre sudjelovao je i u razvoju dvaju dostupnih audiosustava: serijskom Arkamys Auditorium i opcijskom Harman Kardon, s 12 zvučnika (ukupne snage 485 vata) i pet iskustava zvuka koji vas okružuje: Studio, Podcast, Concert, Immersion i Club.
Stiže i plug-in hibrid
Iz Renaulta najavljuju kako će se tijekom kasne jeseni ponuda modela Rafale nadopuniti novim pogonskim sklopom. To je plug-in hibrid naziva E-Tech 4x4 od čak 300 KS. Taj model ima dodatni novi električni motor na stražnjoj osovini radi postizanja veće snage i stalnog pogona na sva četiri kotača. Za njega je pripremljena i posebna Atelier Alpine oprema, a koja će uključivati posebne postavke ovjesa i načine rada, kao i aktivni ovjes povezan s kamerom za prediktivno upravljanje, a koje bi trebale jamčiti vrhunsko iskustvo u vožnji.
Kao što sam već spomenuo, Rafale se može birate između dvije razine opreme - Techno i Esprit Alpine. Početni model stoji 44.990 eura, i baš nema previše smisla sada nabrajati što sve uključuje ovaj bogati paket opreme. Spomenut ću tek da se za 49.990 eura dobiva Esprit Alpine, a koji je bogati još za sustav za siguran izlazak putnika iz vozila, 4Control Advanced, Esprit Alpin interijer i eksterijer, električno otvaranje prtljažnika...