Dekarbonizacija na japanski način: Subaru, Toyota i Mazda najavljuju nove motore

Tri su velika japanska proizvođača odlučila krenuti u smjeru motora s unutarnjim izgaranjem, ali elektrificiranih te pogonjenih održivim gorivima, kako bi ostvarili ekološke ciljeve

Autonet.hr srijeda, 29. svibnja 2024. u 21:22

Da ugljično neutralni pogoni ne moraju biti isključivo električni, zaključili su u japanskim kompanijama Subaru, Toyota i Mazda, pa su ovoga tjedna zajednički istupili u javnosti te predstavili svoje planove za razvoj motora nove generacije – s ciljem da oni i dalje zadovoljavaju sve potrebe kupaca, ali i da budu ekološki neškodljivi. Inženjeri triju kompanija rade na optimizaciji integracije motora, baterija, električnih pogonskih sklopova ali i klasičnih pogona s unutarnjim izgaranjem, kako bi svi oni mogli biti dekarbonizirani kroz primjenu različitih oblika ugljično neutralnih goriva.

Zajednički neprijatelj

U ostvarenju tog cilja, kao jedinstvenog "zajedničkog neprijatelja" tri su proizvođača identificirali ugljik, čije emisije treba smanjiti, ali uz zadržavanje radnih mjesta, bez odbijanja želja kupaca i uz širenje mogućnosti pogona izvan isključivo baterijsko-električne alternative. Njihovi stručnjaci fokusirani su na izradu novih vrsta motora, kompaktnijih i efikasnijih, koji će se lakše smjestiti pod haubu i omogućiti automobilima manju masu te bolju aerodinamiku.

Sve navedeno utemeljeno je na novom pristupu smanjenju štetnih emisija, pa će nove pogonske jedinice biti kompatibilne s alternativnim gorivima kao što su sintetička ili biogoriva, kao i tekući vodik.

Prijateljska konkurencija

"Postizanje ugljično neutralnog društva izazov je s kojim se moraju suočiti sve japanske industrije i društvo u cjelini. Kako nastavljamo usavršavati tehnologiju elektrifikacije, također ćemo poboljšati naše vodoravno postavljene nasuprotne motore s ciljem korištenja ugljično neutralnih goriva. U budućnosti, tri tvrtke koje dijele istu težnju nastavit će napredovati u potrazi za održivom izvrsnošću u japanskoj proizvodnji automobila", poručio je CEO Subarua, Atsushi Osaki.

Sljedeća generacija hibridnog pogona Subarua
Sljedeća generacija hibridnog pogona Subarua

"Kako bismo našim klijentima pružili različite opcije za postizanje ugljične neutralnosti, potrebno je prihvatiti izazov razvijanja motora koji su u skladu s energetskim okruženjem budućnosti. Tri tvrtke, koje dijele iste težnje, poboljšat će tehnologije motora kroz prijateljski oblik konkurencije", kaže CEO Toyote Koji Sato.

2-litreni 4-cilindraš koji razvija Toyota
2-litreni 4-cilindraš koji razvija Toyota

"Nastavit ćemo kupcima nuditi uzbudljive automobile usavršavanjem motora s unutarnjim izgaranjem za eru elektrifikacije i širenjem mogućnosti za postizanje ugljične neutralnosti. S obzirom na kompatibilnost rotacijskog motora s elektrifikacijom i ugljično neutralnim gorivima, Mazda će nastaviti razvijati tehnologiju kroz zajedničko stvaranje i natjecanje, kako bismo mogli doprinijeti društvu u cjelini", kaže Masahiro Moro, CEO Mazde.

Wankel-električni koncept motora s dva rotora iz Mazde
Wankel-električni koncept motora s dva rotora iz Mazde