Kineski CATL predstavio dosad najsigurniju platformu za električna vozila
Šasija CATL Bedrock Chassis prva je platforma za vozila "skateboard" tipa testirana na sudare pri brzinama do 120 km/h, pri čemu se pokazala otpornom na izazivanje eksplozija i požara
Nekoliko dana nakon predstavljanja svojeg projekta brze zamjene baterija električnih automobila, umjesto dugotrajnog punjenja, kineski je CATL javnosti predstavio još jednu potencijalno revolucionarnu tehnologiju. Objavili su da su svoju novu platformu za električne automobile, nazvanu Bedrock Chassis, testirali pri frontalnim sudarima brzinama do čak 120 km/h, a da pritom ona nije eksplodirala niti se zapalila. Time je postavljen novi rekord za takozvane "skateboard" platforme i šasije električnih automobila, pa se kineska kompanija može pohvaliti dosad najsigurnijom konstrukcijom.
Bedrock Chassis
U njezinom je središtu tehnologija baterija integriranih izravno u šasiju, čineći cijelu platformu strukturalno čvršćom te otpornijom na sudare. Šasija je k tome odvojena od karoserije automobila i na sebe preuzima većinu energije pri sudaru – u njezinom slučaju to je do čak 85%, u odnosu na 60% kod tradicionalne konstrukcije.
Platforma Bedrock Chassis tako je postala prva u svijetu testirana u crash testovima do 120 km/h i pokazala da se automobil tom brzinom može zaletjeti frontalno u stup ili kakvu drugu barijeru, a da mu baterije pritom ne budu probijene i ne izazovu požar. Energija sudara pri takvom testu je za čak 4,6 puta viša od one u standardiziranim crash testovima kineskog C-NCAP-a, gdje se sudari simuliraju pri brzini od najviše 56 km/h. Frontalni sudar sa 120 km/h ima energiju koju bi se postiglo slobodnim padom vozila s 56 metara visine, kažu iz CATL-a.
Neprobojne baterije
CATL Bedrock Chassis uvodi revolucionarnu trodimenzionalnu biomimetičku strukturu, inspiriranu kornjačinim oklopom, gdje su šasija i okvir baterije integrirani, duboko povezani kako bi pružili neuništivu zaštitu. Konstrukcija raspršuje udarne sile u više smjerova tijekom sudara, postupno usporavajući vozilo i značajno smanjujući dubinu i brzinu kojom prepreke penetriraju u kabinu. Korištenje kovanog čelika za podmornice, čvrstoće od 2000 MPa, aluminijske legure za zrakoplove čvrstoće od 600 MPa i višestrukih barijernih struktura dodatno povećavaju krutost šasije, čineći je gotovo neuništivom, opisuju svoju inovaciju u ovoj kompaniji.
Nova šasija uključuje ultrasigurni dizajn samih baterijskih ćelija. Baterijski sklop sposoban je za trenutno otpajanje visokonaponskog kruga unutar 0,01 sekunde od udarca, a obavlja i pražnjenje zaostale visokonaponske energije u vozilu unutar 0,2 sekunde, postavljajući novi industrijski rekord.
Bedrock Chassis ne samo da redefinira standarde za sigurnost šasija, nego i ubrzava napredak prema modularnom, personaliziranom i inteligentnom dizajnu automobila, otvarajući CATL-u nova tržišta.