Od Audija preko Geelyja do BYD-a, ove godine Euro NCAP dijeli samo najbolje ocjene

Godina je započela dobro kad je riječ o sigurnosti novih modela na standardiziranim testovima. Osam od osam testiranih automobila 2025. godine zaslužilo je savršenih pet zvjezdica, uz tek manje nedostatke

Autonet.hr četvrtak, 10. travnja 2025. u 15:08

Euro NCAP je ove godine obavio dvije runde testiranja novih modela, koji stižu ili su već stigli na tržišta diljem Europe, a svih osam dosad testiranih modela zaradilo je maksimalnih pet zvjezdica. Standardizirane sigurnosne su testove s odličnom tako položili Audi A6 e-tron, MINI Cooper E, Hongqi E-HS9, Polestar 3, Jaecoo 7 PHEV, Geely EX5, BYD Sealion 7 te Cupra Terramar.

Svi navedeni pokazali su vrlo visoku razinu aktivne i pasivne sigurnosti, pa su u glavnim kategorijama ocjenjivanja (zaštita odraslih putnika, djece u vozilu, ranjivih sudionika u prometu te aktivni sustavi pomoći vozaču) u pravilu zabilježili rezultate više od 80%, nerijetko i preko 90%.

Najboljim se u zaštiti odraslih putnika pokazao Audi A6 e-tron, BYD Sealion 7 i Polestar 3 plasirali su se u vrh kad je riječ o zaštiti djece, dok je kod aktivne sigurnosti te u segmentu zaštite biciklista i pješaka najbolje ocijenjen bio Geely EX5. U potonjem segmentu također je podjelu prvog mjesta zaslužio Polestar 3 – model za koji iz Euro NCAP-a ističu da se po općenitoj ocjeni postavio kao dostojan konkurent trenutačnom predvodniku, Teslinom Modelu Y.

Manji problemi kod kineskih SUV-ova

I u ovim je rezultatima vidljiv porast popularnosti SUV modela. U cijelom svijetu, SUV-ovi su lani činili 54% od 74,6 milijuna novih prodanih automobila, što je povećanje tržišnog udjela s 51% u 2023. i 49% u 2022. godini.

"Uz toliko novih SUV-ova koji ulaze na sve konkurentnije tržište, Euro NCAP testovi pomažu potrošačima u donošenju jedne od najsloženijih odluka o kupnji s kojima će se suočiti. Kineske marke vrtoglavom brzinom razvijaju i izdaju nove modele automobila, a mnogi su osvojili maksimalnih pet zvjezdica u procjeni sigurnosti Euro NCAP-a. Međutim, problemi otkriveni tijekom testova sugeriraju potencijalne probleme u proizvodnji koji se ne smiju zanemariti ako kineski proizvođači žele zadržati sigurnosne standarde koji prevladavaju u Europi", istaknuli su iz ove organizacije te istaknuli nekoliko primjera nedostataka.

Sustav za detekciju prisutnosti djeteta nije zadovoljio stroge Euro NCAP zahtjeve za upozorenje i intervenciju kod modela Geely EX5. Također, tijekom testova zaštite odraslih, zavareni spojevi na bazi A-stupa su se odvojili, što je rezultiralo smanjenjem bodova za taj automobil. Tijekom inspekcije nakon testiranja pronađeno je malo oštećenje na zračnom jastuku vozača modela Hongqi E-HS9. Za Jaecoo 7 PHEV navedeno je da se u frontalnom sudaru stražnji dio bočne zavjese zračnog jastuka zaglavio u C-stupu i nije se pravilno aktivirao. Istragom je utvrđeno da jedan od držača zračnog jastuka nije bio ispravno postavljen tijekom proizvodnje.

Skupni rezultati dosadašnjih testova u 2025. 📷 Euro NCAP
Skupni rezultati dosadašnjih testova u 2025. Euro NCAP