Od Audija preko Geelyja do BYD-a, ove godine Euro NCAP dijeli samo najbolje ocjene
Godina je započela dobro kad je riječ o sigurnosti novih modela na standardiziranim testovima. Osam od osam testiranih automobila 2025. godine zaslužilo je savršenih pet zvjezdica, uz tek manje nedostatke

Euro NCAP je ove godine obavio dvije runde testiranja novih modela, koji stižu ili su već stigli na tržišta diljem Europe, a svih osam dosad testiranih modela zaradilo je maksimalnih pet zvjezdica. Standardizirane sigurnosne su testove s odličnom tako položili Audi A6 e-tron, MINI Cooper E, Hongqi E-HS9, Polestar 3, Jaecoo 7 PHEV, Geely EX5, BYD Sealion 7 te Cupra Terramar.
Svi navedeni pokazali su vrlo visoku razinu aktivne i pasivne sigurnosti, pa su u glavnim kategorijama ocjenjivanja (zaštita odraslih putnika, djece u vozilu, ranjivih sudionika u prometu te aktivni sustavi pomoći vozaču) u pravilu zabilježili rezultate više od 80%, nerijetko i preko 90%.
Najboljim se u zaštiti odraslih putnika pokazao Audi A6 e-tron, BYD Sealion 7 i Polestar 3 plasirali su se u vrh kad je riječ o zaštiti djece, dok je kod aktivne sigurnosti te u segmentu zaštite biciklista i pješaka najbolje ocijenjen bio Geely EX5. U potonjem segmentu također je podjelu prvog mjesta zaslužio Polestar 3 – model za koji iz Euro NCAP-a ističu da se po općenitoj ocjeni postavio kao dostojan konkurent trenutačnom predvodniku, Teslinom Modelu Y.
Manji problemi kod kineskih SUV-ova
I u ovim je rezultatima vidljiv porast popularnosti SUV modela. U cijelom svijetu, SUV-ovi su lani činili 54% od 74,6 milijuna novih prodanih automobila, što je povećanje tržišnog udjela s 51% u 2023. i 49% u 2022. godini.
"Uz toliko novih SUV-ova koji ulaze na sve konkurentnije tržište, Euro NCAP testovi pomažu potrošačima u donošenju jedne od najsloženijih odluka o kupnji s kojima će se suočiti. Kineske marke vrtoglavom brzinom razvijaju i izdaju nove modele automobila, a mnogi su osvojili maksimalnih pet zvjezdica u procjeni sigurnosti Euro NCAP-a. Međutim, problemi otkriveni tijekom testova sugeriraju potencijalne probleme u proizvodnji koji se ne smiju zanemariti ako kineski proizvođači žele zadržati sigurnosne standarde koji prevladavaju u Europi", istaknuli su iz ove organizacije te istaknuli nekoliko primjera nedostataka.
Sustav za detekciju prisutnosti djeteta nije zadovoljio stroge Euro NCAP zahtjeve za upozorenje i intervenciju kod modela Geely EX5. Također, tijekom testova zaštite odraslih, zavareni spojevi na bazi A-stupa su se odvojili, što je rezultiralo smanjenjem bodova za taj automobil. Tijekom inspekcije nakon testiranja pronađeno je malo oštećenje na zračnom jastuku vozača modela Hongqi E-HS9. Za Jaecoo 7 PHEV navedeno je da se u frontalnom sudaru stražnji dio bočne zavjese zračnog jastuka zaglavio u C-stupu i nije se pravilno aktivirao. Istragom je utvrđeno da jedan od držača zračnog jastuka nije bio ispravno postavljen tijekom proizvodnje.