Euro NCAP: "Pobjednik" 2024. godine u sigurnosti je E Klasa Mercedes-Benza
Europski institut za ispitivanje sigurnosti vozila prošle je godine testirao 53 modela, od čega je 41 bilo potpuno novih. Od toga nešto više od polovice automobila zaradilo je maksimalnih pet zvjezdica
Unatoč izazovima u obliku smanjene potražnje i jačanja konkurencije, pogotovo u segmentu električnih vozila koja bi trebala početi vladati cestama, proizvođači automobila zadržali su visoku razinu kvalitete i još uvijek drže sigurnost kao prioritet. Pokazali su to godišnji rezultati testiranja novih modela automobila na europskom standardiziranom skupu testova Euro NCAP, kroz koji je tijekom 2024. godine prošlo 53 modela automobila. Od toga je 41 model predstavljao novitet na tržištu, dok se preostalih 12 odnosi na razne varijante osnovnih modela.
Najbolji je Mercedes…
Tijekom prošle godine, unatoč teškim okolnostima za industriju, proizvođači su se prilagodili novim standardima testiranja i zahtjevima za dobivanje maksimalne ocjene na ovom testu. Tako je 28 novih modela dobilo najviših pet zvjezdica, osam ih je zaslužilo po četiri, a pet modela ocijenjeno je s po tri zvjezdice.
Gledano po klasama, Škoda Superb i Volkswagen Passat zajednički su "osvojili" kategoriju velikih obiteljskih automobila, Mazda CX-80 odnijela je najbolji rezultat među velikim SUV-ima, dok je kod malih SUV-a najviše ocjene zaradio kineski električni ZEEKR X. Općenito je automobil s najvišim ocjenama prošle godine bila E Klasa Mercedes-Benza.
…a najpopularnija Dacia
Kad je riječ o popularnosti na Internetu, najviše pregleda na Euro NCAP-ovom YouTube kanalu zabilježio je crash test Dacie Duster, koja je vrlo popularna među kupcima iako je uspjela zaraditi tek tri zvjezdice. Taj je model bio i najčešće pregledavan na internetskim stranicama instituta, gdje su rezultati testiranja detaljno razloženi. Prema popularnosti na Internetu Dustera slijede Toyota C-HR i Volkswagen Tiguan (oba s pet zvjezdica).
Gledano u budućnost, strateški plan Euro NCAP-a, Vizija za 2030. godinu "Sigurnija budućnost mobilnosti", pokriva niz najsuvremenijih tehnologija za sigurnost automobila koje su nedavno ušle na europsko tržište. Kako bi se ubrzalo usvajanje i poboljšao učinak inovacija u spašavanju života, za 2026. godinu predložena je nova shema ocjenjivanja koja grupira testiranje prema četiri stadija nesreće: sigurna vožnja, izbjegavanje sudara, zaštita od sudara i sigurnost nakon sudara. Novi bi kriteriji trebali dodatno pojačati preciznost testiranja i osigurati da proces ostane relevantan i ukorak s tehnološkim napretkom industrije.