Najavljen je novi hibridni Lexus UX 300h, nasljednik modela UX 250h
Gradski crossover Lexus UX dobiva izvedbu 300h u obliku samopunjivog hibrida, čiji stražnji električni motor za sustav pogona na sve kotače e-Four je 5,6 puta snažniji od prethodnoga
Urbani crossover Lexus UX donijet će značajnu nadogradnju pogonskog sklopa i nekoliko ostalih poboljšanja tijekom 2024. godine. Dodatno će biti poboljšana dinamika na cesti, sigurnost, praktičnost i fleksibilnost crossovera s voznim karakteristikama hatchbacka.
Naprednija baterija
Novi Lexus UX 300h tako proizvodi veću ukupnu snagu, koja će iznositi 146 kW (199 KS), što je povećanje od 8% u odnosu na UX 250h od 135 kW (184 KS). To je omogućeno hibridnim sustavom pete generacije, koji zamjenjuje prethodnu nikal-metal-hidridnu bateriju od 180 ćelija i 216 V učinkovitijom litij-ionskom baterijom od 222 V od 60 ćelija. Kao rezultat toga, ubrzanje 0-100 km/h poboljšano je u modelu s prednjim pogonom s 8,5 na 8,1 sekundu, a u modelu s pogonom na sve kotače s 8,7 na 7,9 sekundi.
Potrošnja goriva također je smanjena, zahvaljujući učinkovitijem pogonskom sklopu i smanjenju težine, na 5,0 – 5,2 l/100 km u kombiniranom WLTP ciklusu za model s prednjim pogonom i na 5,3 – 5,7 l/100 km za model s pogonom na sve kotače.
Snažniji pogonski sklop
Samopunjivi hibridni model UX 250h bit će zamijenjen novim, UX 300h. Poput UX 250h, UX 300h pokreće 2-litreni četverocilindrični motor povezan s dva električna motora – ali stražnji električni motor za novi model e-Four sustav pogona na sve kotače je 5,6 puta snažniji od njegovog prethodnika. Umjesto indukcijskog motora od 5,3 kW (7 KS) modela UX 250h, sada je tu motor s trajnim magnetom od 30 kW (41 KS), što ubrzava odaziv na gas.
Brže ubrzanje nadopunjeno je u modelu UX 300h s pogonom na sve kotače i staloženijom dinamikom vožnje. Naginjanje karoserije je bolje prigušeno tijekom oštrih zavoja, držanje automobila bit će stabilnije pri snažnom kočenju, a kada je kolnik s jedne strane vozila skliskiji nego s druge, automobil može jače ubrzati, snažno kočiti i naglo skrenuti s većom upravljivošću. Sve to postignuto je dodatnim podešavanjem kontrole dinamičke raspodjele težine sustava e-Four s pogonom na sva četiri kotača.
Dinamika vožnje također ima koristi od veće krutosti karoserije, postignute uvođenjem nosača stabilnosti nosača hladnjaka i ukrućenjem vrata prtljažnika.
Interijer
U kabini je opcijski dostupan novi 12,3-inčni, potpuno digitalni višenamjenski zaslon. Takav digitalni kokpit može se prilagoditi – njegov se izgled mijenja u skladu s odabranim načinom vožnje, ali i prema osobnim preferencijama vozača. Postojeći 8-inčni multimedijski zaslon osjetljiv na dodir također je ažuriran.
Sigurnost
Novi upravljač donosi integriranu kameru za praćenje vozača, koja stalno provjerava njegovu budnost i prepoznaje je li vozač izgubio koncentraciju zbog umora ili općeg lošeg stanja. Ako vozač ne reagira na upozorenja, monitor pokreće Driver Emergency Stop, dovodeći vozilo do kontroliranog zaustavljanja i aktivirajući svjetla za opasnost.
Sustav Proactive Driving Assist koristi prednju kameru automobila za uočavanje opasnosti pri nižim brzinama u gradu, kao što su pješaci koji će prijeći ili hodaju uz rub ceste, parkirani automobili i biciklisti. Automatska stražnja bljeskajuća svjetla za opasnost rade velikom brzinom ako postoji opasnost od sudara vozila iza. I još jedna dodatna značajka, Safe Exit Assist, pomaže u sprječavanju sudara između vozila koja se približavaju sa stražnje strane kada su vrata otvorena.
Novi Lexus UX u Hrvatskoj očekujemo ove jeseni.