Renault najavio zaokret od autonomnih osobnih automobila ka minibusima

Robotaksiji razine 4 bit će ubuduće u fokusu Renaulta, dok će njihova ponuda osobnih vozila ostati na naprednoj razini autonomije 2 – strateška je to odluka francuskog proizvođača objavljena ovog tjedna

Autonet.hr srijeda, 15. svibnja 2024. u 12:24

Francuska Renault Grupa odlučio je promijeniti svoj strateški pristup razvoju i proizvodnji autonomnih vozila, objavljeno je na medijskoj konferenciji, održanoj u njihovom tehnološkom razvojnom centru Boulogne-Billancourt nedaleko Pariza.

Trenutačno ova marka u svojim osobnim automobilima nudi autonomiju napredne razine 2, što znači da su u njih ugrađeni sustavi pomoći vozaču poput adaptivnog tempomata ili pametnog držanja vozne trake, ali pri njihovom korištenju vozač mora cijelo vrijeme biti aktivno uključen u vožnju. Sljedeći korak bila bi implementacija razine 3, pri kojoj vozač ne mora stalno imati ruke na upravljaču, no tu će fazu u Renaultu – preskočiti, barem kad je riječ o osobnim vozilima.

Premijera na Roland-Garrosu

"Razina 2 plus" tako će ostati najviša u ponudi u dogledno vrijeme, a u razinu 3 neće se ulagati jer to donosi prevelike troškove, povećanu cijenu automobila u prodaji, ali i podijeljenju odgovornost između automatike i ljudi – na što u Renaultu trenutačno nisu spremni. Umjesto toga, svoje napore u razvoju autonomne vožnje usmjerit će na razinu autonomije 4, ali samo za vozila namijenjena javnom prijevozu.

Na tom tržištu Renault Grupa želi biti jedan od značajnijih igrača, pa razvija električna, automatizirana i dobro opremljena autonomna vozila – za sada u obliku minibusa, u suradnji s nekoliko vanjskih partnera. Jedan od njih, WeRide, otišao je najdalje u tome, pa će uskoro i javno predstaviti svoje prvo vozilo, namijenjeno javnom prijevozu i nastalo u suradnji s Renualtom. Dogodit će se to tijekom teniskog turnira Roland-Garros 2024, koji započinje 20. svibnja.

Njihovi će minibusi tijekom turnira funkcionirati kao autonomni električni shuttleovi za prijevoz posjetitelja između službenog parkirališta turnira i glavnog stadiona. Oni, pak, koji su se možda nadali potpuno autonomnom Cliu, Meganeu, Australu ili nekom sličnom automobilu ostat će kratkih rukava. Potpuna autonomija osobnih vozila Renaultu danas, uz trenutačnu regulativu, očekivanja kupaca i kompleksnu tehnologiju, jednostavno nije nešto što su u stanju postići.