Još jedna "revolucija" u autobaterijama, ovaj put iz General Motorsa
General Motors i LG Energy Solution predstavili su litij-manganske prizmatske baterije za električne kamionete, velike kamione i SUV-ove, oko 33% više energetske gustoće od LFP baterija

Gotovo svakog tjedna svjedočimo objavama o "revolucionarnim" tehnologijama u domeni baterija, pogotovo onih najtraženijih, koje se koriste u električnim vozilima svih vrsta. Ovog puta takva vijest stiže iz General Motorsa, koji je u suradnji s kompanijom LG Energy Solution razvio novu vrstu prizmatskih baterijskih ćelija, zasnovanih na litiju te bogatih manganom.
LMR bolji od LFP-a
Takve se baterije nazivaju LMR (lithium manganese-rich), proizvodit će ih zajednička kompanija LG-a i GM-a nazvana Ultium Cells, a upravo GM bit će prvi proizvođač koji će ih ugrađivati u svoja vozila. Namijenjene su prije svega velikim SUV-ima, kamionetima i većim kamionima, komercijalna se primjena i serijska proizvodnja u SAD-u očekuje od 2028. godine, s time da bi pretproizvodnja trebala početi godinu ranije.
Katode baterija zahtijevaju materijale poput kobalta, nikla i mangana, pri čemu je kobalt najskuplji. LMR baterijske ćelije koriste veći udio cjenovno pristupačnijeg mangana, a istovremeno pružaju veći specifični kapacitet, pojašnjavaju iz LG-a. Njihovi stručnjaci razvili su novu LMR prizmatsku baterijsku ćeliju koja omogućava 33% veću energetsku gustoću u usporedbi s najboljim ćelijama na bazi litijevog željeznog fosfata (LFP) i to uz cijenu koja je usporediva s tim baterijama.
Ušteda do 6.000 dolara po vozilu
Zahvaljujući tom tehnološkom napretku GM planira električnim kamionetima omogućiti preko 640 kilometara autonomije, uz bateriju koja je čak i jeftinija od današnjih baterija bogatih niklom. Cijena baterijskih setova za električna vozila poput Chevroleta Silverado EV, GMC Hummera i Cadillaca Escalade mogla bi pasti i za više od 6.000 dolara, procijenili su.
Danas se u kamionete ove marke, naime, ugrađuju NMCA (nikal-mangan-kobalt-aluminij-oksid) baterije, a smatra se da će NMR tehnologija donijeti usporedive karakteristike u kompaktnijoj formi. Zahvaljujući prizmatskom dizajnu moći će se i bolje integrirati u vozila te zauzimati manje prostora.
GM na istraživanju ove tehnologije radi od 2015., dok je LG Energy Solution prvi patent povezan s LMR baterijama predao još 2010. godine. Do kraja 2024. godine izradili su oko jedne tone LMR katoda u svojem Centru za inovacije baterijskih ćelija Wallace, testirajući stotine prizmatskih ćelija velikog formata u 18 različitih prototipova i tri različite dimenzije, testirajući ih na ekvivalentu od 2,2 milijuna kilometara vožnje električnog vozila.