Mitsubishi Motors odabire samostalni put nasuprot udruživanju s Hondom i Nissanom
Mitsubishi Motors odlučio je ići svojim putem, dok se Honda i Nissan pripremaju za zajedničku budućnost. Renault, najveći Nissanov dioničar, prati pregovore i čeka...
Prema pisanju japanskih novina Yomiuri Shimbun, Mitsubishi se želi usredotočiti na jačanje svoje pozicije u jugoistočnoj Aziji, umjesto da se pridruži planiranom udruživanju Honde i Nissana. Vijest je odmah utjecala na tržište - dionice Mitsubishija pale su u petak ujutro na tokijskoj burzi za 8,7%. Iz kompanije su potvrdili da razmatraju različite mogućnosti za budućnost, ali nisu željeli iznositi konkretne planove.
Honda i Nissan su prošli mjesec najavili postupno spajanje kroz novu krovnu kompaniju. Njihov je plan uvrstiti dionice tog novog društva na Tokijsku burzu do kolovoza 2026. Za sada informacije o strukturi i ostalim korporacijskim detaljima nisu poznati, ali se očekuje da će do kraja siječnja 2025. objaviti osnovne smjernice pregovora, a kasnije tijekom godine i sve detalje spajanja.
Sve zbog kineskih EV
Kao i svugdje u svijetu, u Japanu nije drugačije kad se govori o agresivnom širenju kineske autoindustrije. Zato nije iznenađenje da je ovo najavljeno spajanje potaknuto sve jačom konkurencijom. Naime, Kina je prošle godine pretekla Japan i postala najveći svjetski izvoznik automobila - izvezla je 4,91 milijun vozila, dok je Japan izvezao 4,42 milijuna. Taj je podatak definitivno natjerao japanske proizvođače da promijene svoje tržišne strategije.
I Renault je u igri
Iako je Mitsubishi Motors, u kojem Nissan ima 24,5% vlasništva, prvo pristao razmotriti mogućnost pridruživanja, ipak se odlučio usredotočiti na jugoistočnu Aziju. To je razumljivo jer na tržištima zemalja ASEAN-a ostvaruje gotovo trećinu svoje ukupne prodaje. Renault, koji je s 36% udjela najveći Nissanov dioničar, prati razgovore između Honde i Nissana i kaže da će razmotriti sve mogućnosti, dok nastavlja postojeće projekte s Nissanom.