Rivian i Volkswagen: prinudno partnerstvo za spas i napredak
Dvije automobilske kompanije, startup Rivian i gigant Volkswagen, ujedinili su snage u pokušaju da jedan drugog educiraju i zajednički nađu bolje mjesto u industriji električnih vozila. Ovo partnerstvo iz nužde nagovještava sinergiju, ali i nosi rizike i neizvjesnost.
Rivian, američki startup, dobiva ono što mu je očajnički potrebno: novac. Njegovi inovativni elektromobili, poput lakog kamiona R1T i SUV-a R1S, dobili su pohvale, ali tvrtka se bori s gubitcima i troši novac brzinom koja zabrinjava sve investitore. Volkswagenova financijska injekcija od 5 milijardi dolara donosi Rivianu spasonosnu financijsku transfuziju i kupuje mu dragocjeno vrijeme za oporavak.
S druge strane, Volkswagen se suočava s vlastitim izazovima. Dok je poznat po masovnoj proizvodnji popularnih vozila s klasičnim motorom, zaostaje u razvoju softvera koji je ključan za suvremene elektromobile. Njegovi EV-ovi poput ID.4 hvaljeni su zbog hardvera, ali kritizirani zbog lošeg softvera.
Vjenčanje pod sačmaricom
Duga je lista problema koju prijavljuju vlasnici VW vozila: problemi s infotainmentsustavom, problemi sa softvera za baterije, opoziv dvadeset tisuća vozila zbog kvarova u napajanju, neispravnosti kontrole klime, opći kvarovi električnog sustava, sporost u ažuriranja softvera, problemi s korisničkim profilom. Zato nije čudo da je Rivian došao kao naručen, i ovo prisilno partnerstvo liči na „shotgun wedding“. U američkoj urbanoj mitologiji to je „Vjenčanje pod sačmaricom“ kad se vjenčanje događa vrlo brzo, obično zato što je mlada trudna i par se osjeća pod pritiskom da se vjenča. Izraz dolazi od (nerealističnog) stereotipa o mladenkinom ocu koji prijeti mladoženji sačmaricom kako bi ga prisilio da prođe kroz vjenčanje.
Razvoj "električne arhitekture“
Partnerstvo je rodjeno iz muke oba partnera ali nudi potencijalna rješenje za oba partnera. Rivian će Volkswagenu dati pristup svojoj naprednoj softverskoj platformi i znanju o elektromobilima, dok će Volkswagen pružiti financijsku stabilnost i proizvodne kapacitete. Zajednički fokus bit će se na razvoju "električne arhitekture" elektromobila, sustava koji povezuje i kontrolira elektroniku vozila, a Rivian tu ima što ponuditi.
Rivijanova briljantna tehnologija
Nova R1 platforma nudi poboljšanu snagu, performanse i domet, zahvaljujući pogonskim jedinicama koje je dizajnirao i izradio Rivian, a dostupne su u konfiguracijama s tri motora i četiri motora. Četveromotorni R1T, s 1025 konjskih snaga i može ubrzati od 0 do 100 km na sat za manje od 2,5 sekunde. Imaju i opciju Dual-Motor izrađenu u Rivianu, što dokazuje predanost tvrtke internom inženjeringu i proizvodnji. Rivian ima Large i Max baterije s redizajniranim modulima i učinkovitijim pakiranjem i domet do 675 kilometara. Ključni vrhunac R1 vozila druge generacije je nova zonska električna arhitektura, koja smanjuje broj elektroničkih upravljačkih jedinica (ECU) sa 17 na 7, čime se poboljšava učinkovitost i eliminira skoro 2 kilometra ožičenja u svakom vozilu. Ova pojednostavljena arhitektura poboljšava performanse i mogućnosti za nadgradnju u autonomnu vožnju.
Partnerstvo nije bez rizika
Volkswagen je poznat po svojoj birokraciji i sporim donošenjem odluka, što bi moglo usporiti Rivianov agilan i inovativan pristup. S druge strane, Rivian je neiskusna tvrtka koja se suočava s izazovima masovne proizvodnje. Ako partnerstvo uspije, to bi mogla biti prekretnica za Volkswagenovu EV strategiju i osigurati Rivianov opstanak.
VW nije ovo prvo ulaganje i traženje partnera koji zna više o EV tehnologiji. Volkswagen je već uložio u kineskog proizvođača EV-a Xpeng kako bi dobio pristup softveru za lokalno tržište. Ugovor s Rivianom slijedi sličan obrazac. Ipak, Volkswagen se suočava s kritikom zbog velikih ulaganja u softverska partnerstva, a ne u svoj razvoj.
Za sada, Rivian je najviše dobio, njegove dionice su porasle nakon najave partnerstva, što ukazuje na povjerenje investitora u ovo partnerstvo.