Jajasti solarni dvosjed Aptera navodno je spreman za proizvodnju

Gotovo 20 godina nakon osnivanja, američka kompanija Aptera spremna je, možda, započeti serijsku proizvodnju svojeg prvog automobila. Solarni električni dvosjed neobičnog dizajna košta 40.000 dolara

Autonet.hr četvrtak, 9. siječnja 2025. u 14:00

Aptera je američka kompanija osnovana još 2006. godine kao startup za proizvodnju iznimno učinkovitih automobila, a od početka su se odlučili na nekonvencionalni pristup tome. Osmislili su maleni dvosjed aerodinamičnog oblika kapljice, pa ga opremili tada malenim benzinskim motorom i obećavali potrošnju goriva nižu od 0,8 litara na 100 kilometara. Činjenica da za takav automobil vjerojatno nikad niste čuli ne iznenađuje – jer ga Aptera nikada nije proizvela. Projekt je propao 2011. godine, tisućama nadobudnih kupaca morali su vratiti uplaćene pologe, no osnivače Aptere to nije pokolebalo.

Dug put do tržišta

Naprotiv, 2019. godine ponovno su pokrenuli novu priču, ovoga puta "prikačeni" na trend elektrifikacije. U gotovo istu šasiju ugradili su elektromotore, prekrili karoseriju solarnim panelima, pa najavili novu Apteru – iznimno učinkoviti solarni električni dvosjed. Proteklih su ga godina dodatno razvijali i pripremali za tržište, a sada, na CES-u koji traje u Las Vegasu, pohvalili su se i s aktualnim modelom, navodno u fazi koja je blizu početka serijske proizvodnje.

Gotovo dva desetljeća, dakle, od prve ideje, Aptera bi mogla uskoro isporučiti prvi automobil. Za njega tvrde da ima najniži koeficijent aerodinamičkog otpora na tržištu, od samo 0,13, da mu solarni paneli na krovu mogu dodati do 65 kilometara dosega na dan, odnosno da bi ga se moglo voziti oko 16.000 kilometara godišnje potpuno besplatno, samo na solarnu energiju.

Tijekom CES-a vozilo je demonstrirano u vožnji, a otvorene su i prednarudžbe. Za prvu seriju potrebno je uplatiti 100 dolara pologa i tako se upisati na listu čekanja. Jednom kad bude spremna, kupcima će Aptera u izdanju "Launch Edition" biti isporučivana po ciljanoj cijeni od 40.000 dolara, no ona je podložna promjenama. Dolazit će uz bateriju kapaciteta 45 kWh, deklariranog dosega oko 640 kilometara (bez uračunatog dodatka od solarnog punjenja).

Navodno je kompanija već tijekom crowdfunding kampanje proteklih mjeseci zabilježila 50 tisuća zainteresiranih kupaca, spremnih kupiti njihovo neobično vozilo. To im, kažu, osigurava 1,7 milijardi dolara potencijalnih prihoda, a dosad su već prikupili 135 milijuna dolara investicija. Samo, eto, još im ostaje ta jedna sitnica – početi zaista i proizvoditi obećano.