Novi električni Fiati imat će integrirani kabel za punjenje

Prvi čovjek grupacije Stellantis, koji je nedavno pokrenuo pokusnu proizvodnju Fiata Grande Panda u Kragujevcu, najavio je da će taj model i njemu slični imati vrlo praktičan način punjenja

Autonet.hr srijeda, 7. kolovoza 2024. u 15:18
📷 Instagram / Autocar
Instagram / Autocar

Carlos Tavares generalni je direktor grupacije Stellantis, čija marka Fiat bi trebala u narednim godinama doživjeti "novu mladost", pokretanjem linije električnih automobila s retro dizajnom ali i mladenačkim duhom. Svi oni bit će zasnovani na modelu Panda, a prvi u nizu, maleni gradski SUV Grande Panda, uskoro će se početi sklapati u Kragujevcu, gdje je Tavares nedavno sudjelovao u svečanom pokretanju probne proizvodnje.

Kao kod usisavača

Kako bi ti automobili bili što prilagodljiviji potrebama modernog kupca i lakši za korištenje, dobit će vrlo vjerojatno i jedan zanimljiv te vrlo praktičan dodatak. Fiat je razvio rješenje kojim će se kabel za punjenje vozila izvlačiti izravno iz karoserije i po dovršetku tog procesa automatski će se uvlačiti natrag u svoj odjeljak.

"Imate ove fantastične automobile – pune tehnologije, odličnih materijala, lijepih detalja – i prvo što napravite je da stavite kabel na tlo, a on je prljav i bacite ga natrag u prtljažnik. To nije visoka tehnologija. Ako pogledate usisavače, oni su pronašli bolje rješenje", izjavio je Tavares za portal Autocar, gdje je objavljen i prvi video jednog takvog kabela u akciji.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Autocar (@autocar_official)

Grande Panda bit će prvi model s takvim kabelom kad, vjerojatno početkom sljedeće godine, stigne na tržište. On će se nalaziti skriven iza prednje maske i omogućavat će punjenje izmjeničnom (AC) strujom na kućnom priključku, snagom do 7,4 kW.

Kabel na uvlačenje neće, dakle, moći za početak podržavati brzo punjenje na istosmjernim (DC) punjačima, jer nije dovoljnog presjeka niti omogućava potrebno hlađenje prilikom protoka struje veće snage. Zbog toga će Grande Panda na svojoj stražnjoj strani imati klasični priključak u koji će se "uštekavati" kabel s brzih punionica, a on će podržavati snagu punjenja do 100 kW.