Renaultov aerodinamični električni jednosjed stvoren je za obaranje rekorda

Renault Filante Record 2025 oslanja se na 100-godišnju povijest obaranja rekorda u Renaultu, ima bateriju poput one u modelu Scenic E-Tech electric i želi biti prvak svijeta u učinkovitoj vožnji

Autonet.hr petak, 31. siječnja 2025. u 05:35

Iako izgleda pomalo poput legendarne Plave ptice ili bolida za postizanje brzinskog rekorda Bloodhound LSR, Renault Filante Record 2025 električni je demo automobil namijenjen obaranju drugačijeg rekorda. Sa svojim efikasnim električnim pogonom i baterijom od tek 87 kWh, kapacitetom poput one u modelu Scenic E-Tech electric, ovaj futuristički bolid ima cilj postati najučinkovitijim električnim vozilom na svijetu.

Aerodinamika i napredna tehnologija

Jednosjed je to pomalo nalik Batmobilu, dug 5,12, širok 1,71 te visok tek 1,19 metara, uz masu manju od jedne tone (od čega 600 kg otpada na bateriju), a predstavlja pokretni laboratorij na kojem Renaultovi inženjeri testiraju tehnologije, materijale i inovacije ključne za napredak električnih vozila.

Opremljen je tako, primjerice, posebnim Michelinovim gumama koje proizvode manje trenja, elektroničkim sustavima upravljanja i kočenja (steer-by-wire i brake-by-wire), dok mu je glavna odlika iznimna aerodinamička učinkovitost. Sve to trebalo bi mu osigurati status rekordera po niskoj potrošnji energije, što se planira ostvariti već u prvoj polovici ove godine.

Skulptura u pokretu

"Dizajnirali smo ovo vozilo kao skulpturu u pokretu. Inspiriran borbenim zrakoplovima i brzinskim rekordima iz devetnaestog stoljeća, on utjelovljuje performanse i bezvremensku eleganciju. Svaki centimetar površine izrađen je tako da 'hvata' svjetlost i ističe linije karoserije, koje izgledaju kao da se tope na zraku. Plavi prozori i paleta boja dodatno naglašavaju dojam svjetlosti i prozračnosti. Dizajn u cjelini nastoji prenijeti dojam protoka i lakoće", opisuje svoju kreaciju Sandeep Bhambra, direktor naprednog dizajna tvrtki Renault i Ampere.

Renault Filante Record 2025 oslanja se na 100-godišnju povijest Renaultovih modela stvorenih za rekorde. Oni uključuju modele 40 CV des Records iz 1925. godine, koji je postavio niz rekorda za najveću prosječnu brzinu od preko 170 km/h unutar 24 sata vožnje, potom Nervasport des Records iz 1934. i njegov rekord od 167 km/h tijekom 48 sati, kao i bolid Étoile Filante iz 1956. godine, koji je tada postizao brzinske rekorde na brzinama preko 300 km/h.