Škoda će iduće godine predstaviti električni SUV sa 7 sjedala

Skodina potpuno električna linija trenutno se sastoji samo od jednog automobila, Enyaqa, no češki proizvođač do 2026. će proširiti ponudu na šest modela - uključujući i SUV sa sedam sjedala.

Tibor Cecelja utorak, 9. travnja 2024. u 06:00

Patentne slike prikazuju isti dizajn koji je prikazan na slici buduće linije modela koju je Škoda nagovijestila prošle godine. Slika je uključivala Škoda Elroq kompaktni SUV, za koji smo kasnije saznali da će se zvati Epiq, obiteljski karavan te ažurirane verzije Enyaqa i Enyaq Coupea, kao i ovaj novi flagship SUV.

Novi dizajn

Dizajn novog SUV-a sa sedam sjedala pridržava se Škodinog novog dizajnerskog jezika "Modern Solid", koji je najavljen konceptom Vision 7S. Proizvodna verzija Vision 7S bit će dugačka gotovo pet metara s tradicionalnim SUV karoserijom, čineći ga potpuno električnom alternativom za Kodiaq. Sedmosjedni EV bit će puno skuplji od Kodiaqa, očekuje se da će cijena doseći 70.000 eura.

Nešto drugačiji

Jednostavno nazvan "Space" od strane Škode, ovaj model pokazuje neke zanimljive osobine na slikama dizajna. Nema oznaka s tradicionalnim Škodinim grbom, koji je zamijenjen sa "Škoda" natpisom sprijeda i straga. Također, automobil je širi zahvaljujući masivnim blatobranima, čistom oblikovanju s oštrim linijama i jednostavnijem dizajnu branika sprijeda i straga u usporedbi s konceptom Škoda Vision 7S. Ispod linije haube nalazi se dio koji podsjeća na rešetku automobila opremljenog motorom s unutarnjim izgaranjem, ali se očekuje da će to biti nova varijacija Škodinog "Tech Decka". To je plastični dekorativni element koji kontrira boji eksterijera i uključuje senzore za sustave pomoći vozaču - bočne strane ovog elementa trebale bi prelaziti u sklop LED prednjih svjetala.

Trenutna Škoda Enyaq
Trenutna Škoda Enyaq

Stara platforma

Možda neće stići do 2026., ali Škodin flagship model trebao bi biti posljednji potpuno novi automobil koji koristi osnovne MEB osnove koje se nalaze na trenutnom Enyaqu. S dodatnom duljinom međuosovinskog razmaka očekujemo da će biti ugrađena veća baterija od Enyaqove najnovije jedinice kapaciteta 82 kWh (Vision 7S je imao bateriju od 89 kWh), što bi moglo omogućiti veći doseg od trenutnih maksimalnih 560 km Enyaqa. Upotreba starije MEB tehnologije mogla bi smanjiti troškove proizvodnje u Škodinoj tvornici u Mladá Boleslavu u usporedbi s nadolazećom SSP arhitekturom VW Grupe, koja se također planira lansirati 2026.

Interijer

Unutar novog automobila vidjet ćemo smireniji raspored kabine u usporedbi s divljim 6+1 rasporedom sjedala Vision 7S, koji također ima šarke smještene straga zbog kojih se vrata otvaraju unazad i nema B-stup (poput Honde Element). Škoda ističe da se njen dizajnerski jezik "Modern Solid" proteže i u unutrašnjosti s naglaskom na to da "korisničko iskustvo bude što jednostavnije i intuitivnije" zahvaljujući upotrebi fizičkih kontrola.