Smart bi mogao odustati od potpune elektrifikacije

Europsko tržište od ove godine nadalje moći će dobiti samo električne modele Smarta, nazvane #1, #3 i #5, no pojavile su se i glasine o tome da će na nekim tržištima u ponudi biti i hibridni Smart #5

Autonet.hr subota, 25. siječnja 2025. u 10:10

Marka Smart, odnedavno pozicionirana isključivo kao proizvođač električnih vozila, predstavila je prošloga ljeta svoj treći potpuno električni model, nazvan Smart #5, kojim će tijekom ove godine u Europi načiniti iskorak u srednji segment SUV-a, najpopularniji segment na tom tržištu uopće.

Međutim, nedavno su se u Kini pojavile neslužbene fotografije testnih primjeraka Smartovog SUV-a koji umjesto potpuno električnog ima ugrađen plug-in hibridni pogonski sklop. Zainteresiralo je to mnoge, jer bi lansiranje hibrida predstavljalo zaokret u strategiji, pa su se ubrzo po tom pitanju morali oglasiti i iz kompanije, koja je danas u vlasništvu Mercedes-Benza i Geelyja.

Hoće-neće

Putem glasnogovornika za Europu poručili su za Autocar sljedeće: "Individualnu mobilnost koju pokreću motori s unutarnjim izgaranjem, a posebice hibridne pogone, vidimo kao prijelaznu tehnologiju prema čisto električnoj vožnji. Važno je odgovoriti na sve raznovrsnije zahtjeve i želje kupaca. Smart ne može isključiti nijedno tehnološko rješenje za budućnost u sadašnjem trenutku." Ova znakovita izjava pokrenula je glasine o tome da će Smart #5 ipak biti dostupan i kao plug-in hibrid.

Smart #5
Smart #5

Na službenim je stranicama marke potom osvanula nešto drugačije intonirana objava. U njoj stoji da će Smart od 2025. godine nadalje u Europi imati "konzistentan potpuno električni asortiman". Kompanija će, poručuju, nuditi tri vrhunska potpuno električna modela na 17 europskih tržišta. Bit će to kompaktni Smart #1, sportski i dinamični SUV coupé Smart #3 te potpuno novi SUV srednje veličine Smart #5, koji će stići u prodaju tijekom drugog tromjesečja. Objavu su prisnažili i sljedećom rečenicom: "Kompanija će se ovdje usredotočiti na ovu potpuno električnu pogonsku tehnologiju, bez namjere lansiranja druge pogonske tehnologije u bliskoj budućnosti u Europi".

Možda samo u Kini

Dakle – ako su glasine o testiranju hibridnih modela istinite, oni bi mogli biti namijenjeni za kinesko tržište, gdje plug-in hibridi s benzinskim produživačima dosega (range extenderima) bilježe velik interes kupaca. Autocar već špekulira da bi se pritom mogli poslužiti nekim od postojećih hibridnih pogonskih sklopova iz Geelyjeve ponude.