Prosječna masa automobila u samo sedam godina narasla za 400 kg
Britanski portal AutoCar usporedio je karakteristike automobila koje su testirali posljednjih godina, pa su došli do zanimljivog i pomalo iznenađujućeg podatka o kontinuiranom porastu njihove mase
Portal specijaliziran za automobile i sve povezano s njima, britanski AutoCar, svake godine testira više desetaka novih automobila. Svoju su veliku bazu podataka, tako popunjenu kroz godine, sada iskoristili za izradu zanimljive statistike – one o "debljanju" automobila koji stižu na tržište.
Prema njima, u samo sedam godina, od 2016. do 2023., što predstavlja otprilike jedan ciklus u modelima vozila, prosječni novi automobil na testu imao je gotovo 400 kilograma više. Prije osam godina prosječna je masa automobila na AutoCarovim testiranjima iznosila 1.553, a lani čak 1.947 kilograma. Porast pripisuju trendovima kao što su elektrifikacija i povećana potražnja za SUV-ima.
Primjerice, prosječni SUV je 2016. godine težio 1.722 kg, a testirano ih je bilo ukupno 16. Prošle godine pak, na testu ih je bilo 24, prosječne mase čak 183 kilograma veće negoli 2016. godine. No, SUV-i i njima slični nekad su bili značajno teži od prosjeka, a sada se ta razlika smanjila, što otkriva drugog "krivca" za porast mase – elektrifikaciju.
Tijekom prošle godine prosječni baterijsko električni automobil težio je 1.991 kg, stotinjak kilograma više od prosječnog automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem. Izbace li se iz računice hibridi, prosječna masa pada za 150 kg.
Dugoročni trend, gledano od početka stoljeća do današnjih dana, uzlazna je krivulja bez naznake zaustavljanja. Već u prvom tromjesečju ove godine prosječna je masa testiranog novog automobila premašila 2 tone i iznosi čak 2.087 kilograma i teško da do kraja godine neće dodatno narasti. Primjerice, tek nedavno predstavljeni BMW M5 mjeri prazan oko 2,5 tone i teži je od brojnih modernih SUV-a.