DS N°8: Prvi potpuno električni model francuske marke je aerodinamični SUV Coupé

Marka DS Automobiles, u sastavu Stellantisa, želi biti jedan od predvodnika elektrifikacije unatoč svim izazovima, pa otkriva novi model, dizajn i nomenklaturu

Autonet.hr subota, 14. prosinca 2024. u 06:00

Nakon klasičnih automobila sportskog karaktera, DS 3, DS 4, DS 7 i DS 9, francuska marka u sklopu Stellantis grupe, DS Automobiles, odlučila je iskoračiti u svijet 100% električnih pogona, pa je predstavila potpuni zaokret u mnogočemu i novi model koji će ga najbolje dočarati, DS N°8. Imenom poput onoga kod kakvog luksuznog parfema, novi je model odraz francuske umjetnosti putovanja, kažu njegovi tvorci, koji poziva na dugu vožnju, a nju također i omogućava svojim karakteristikama.

Do 750 km dosega

Glatke linije karoserije omogućavaju ovom SUV Coupéu koeficijent aerodinamičkog otpora od tek 0,24, pa samim time i doseg s jednim punjenjem baterije veći od 750 km (prema WLTP-u) te preko 500 km vožnje na autocesti. Sa svih strana uglađenog dizajna, DS N°8 ističe se svojim linijama, modernim svjetlosnim potpisom, rasvijetljenom prednjom maskom te moćnom figurom kojom želi postati dominantnom pojavom na cesti.

U unutrašnjosti se elegancija i jednostavne linije nastavljaju kroz sjedala s integriranim naslonima za glavu, ali i ugrađenim funkcijama masaže, grijanja i hlađenja. Linije prednje armature, upravljača i središnje konzole jednostavne su i upečatljive, kokpitom dominira veliki 16-inčni središnji zaslon uz 10,25-inčni instrumentni klaster pred vozačem te head-up zaslon za prikaz najvažnijih informacija.

Punjenje za 27 minuta

Kad je riječ o pogonima, DS N°8 će nuditi tri potpuno električne varijante, snage 230, 245 i 350 KS. Najsnažnija će izvedba imati dva elektromotora i pogon na sve kotače, a svi motori imat će i funkciju privremenog dodavanja dodatnih 25 do 35 KS, ovisno o izvedbi, kad vozaču zatreba nešto ekstra snage. Baterije će dolaziti u dvije veličine, kapaciteta 74 ili do čak 97,2 kWh u "long range" izvedbama, koje će ostvarivati spomenutih 750 km dosega. Na brzom će se punjaču u baterije moći dodati 200 kilometara dosega za samo 10 minuta, a punjenje će se od 20 do 80% kapaciteta moći obaviti za samo 27 minuta, korištenjem punjača snage 160 kW.

Ubrzanje od 0 do 100 km/h bit će od 5,4 za AWD long range model pa do 7,7 odnosno 7,8 sekundi u inačicama samo s prednjim pogonom. Brzina će svima biti ograničena na najviše 190 km/h.

Najavljeni su i brojni sustavi aktivne sigurnosti i pomoći vozaču. DS Drive Assist 2.0 tako omogućava poluautomatsku promjenu trake između 70 i 140 km/h bez dodatne potvrde vozača, ACC Predictive poboljšava adaptivni tempomat prilagođavajući brzinu prema profilu ceste, ograničenjima i zavojima, dok Lane Keep Assist održava vozilo unutar trake između 70 i 180 km/h ispravljajući nehotično skretanje.

Bit će tu i nadzor mrtvog kuta radarom dometa do 75 metara, kamere u kabini koje prate vozačevo lice, položaj očiju i ponašanje te otkrivaju umor ili dekoncentraciju. Senzori za parkiranje, vanjske kamere u 360° već su uobičajeni u vozilima ove klase, a bit će tu i sustav Wrong Pedal Prevention (WPP), koji usporava vozilo ako vozač zamijeni papučicu gasa za kočnicu, osobito u blizini prepreka. Vozačima i putnicima na raspolaganju će biti i glasovni asistent s ChatGPT-jem.

DS N°8 u prodaju će na europsko tržište stići sredinom sljedeće godine.

TEHNIČKE SPECIFIKACIJE
  FWD FWD Long Range AWD Long Range
Snaga (maks. snaga) 230 KS (260 KS) 245 KS (280 KS) 350 KS (375 KS)
Okretni moment 343 Nm 343 Nm 509 Nm
Kapacitet baterije (neto) 74 kWh 97,2 kWh
Napon baterije 400 V
Domet WLTP 572 km 750 km 686 km (procjena)
Potrošnja WLTP 12,9 kWh/100 km 12,9 kWh/100 km 14,2 kWh/100 km
0 do 100 km/h 7,7 s 7,8 s 5,4 s
1000 m iz mjesta 27,7 s 27,7 s 25,5 s
Maksimalna brzina 190 km/h
Minimalna masa vozila 2.132 kg 2.180 kg 2.289 kg
Dužina 4820 mm
Širina 1900 mm
Visina 1580 mm
Međuosovinski razmak 2.900 mm
Kotači 19" - 21"