Geely u prodaju pustio električni SUV EX5. Kreće od 42.990 eura
Nema previše biranja. Tu je jedna baterija od 60 kWh za doseg od 430 kilometara, jedna razina opreme, a odabir je tek na jednoj od pet dostupnih boja

Na samom kraju 2023. godine počeli su se pojavljivati prvi primjerci kineske marke Geely i na našem tržištu. Priču su započeli modelom Atlas Pro, odnosno kopijom Volva XC40, kojeg više nema u prodaji, a nastavili su modelom Coolray koji je odlično prihvaćen, a vrlo dobro se probija i nešto veći Starray. Nakon ova dva modela, ponudu je upravo upotpunio i prvi električni model - EX5. Nije to model koji će napraviti neke velike prodajne rezultate kao recimo benzinski Coolray, pa je Geely trenutačno 19. najtraženija marka u Hrvatskoj, ali svakako ima svoju publiku na tržištu električnih modela.
EX5 je prvi Geelyjev globalni model, razvijen za potrebe različitih tržišta širom svijeta, od Amerike do Australije. Ističe se elegantnim i aerodinamičnim dizajnom uz dimenzije C-segmenta (duljine 461,5 cm, širine 190,1 cm te visine 167 cm), ali s prostranošću tipičnom za D-segment (međuosovinski razmak od 275 cm). Prednji dio, zbog nedostatka otvora za zrak, doduše djeluje pomalo prazno, ali ga upotpunjuju LED svjetla prepoznatljivog svjetlosnog potpisa. Pomalo djeluje futuristički, a opet sličan nekim drugim kineskim modelima.
Nizak otpor zraka
U Geelyju se hvale kako EX5, s koeficijentom od 0,269 Cd, ima manji od koeficijenta otpora zraka od metka (0,295), a čime je ujedno i među najaerodinamičnijim električnim SUV-ovima u svojoj klasi. To svakako doprinosi boljoj energetskoj učinkovitosti i povećanom dometu. Po WLTP standardu Geely EX5 ima deklarirani kombinirani domet od 430 kilometara.
Vozilo koristi litij-željezo-fosfatnu short blade bateriju nove generacije kapaciteta 60,2 kWh. Brzo DC punjenje omogućava dopunu baterije za 135 km dometa u 10 minuta, od 30% na 80% kapaciteta baterije u 20 minuta odnosno od 10% do 80% za 28 minuta. Pogon čini jedan elektromotor smještenim sprijeda, a čime se postiže idealna ravnoteža između performansi i učinkovitosti.
8 godina jamstva na bateriju
Baterijski sustav ističe se svojom izdržljivošću. Navodno je životni vijek baterijske ćelije 25% duži od industrijskog prosjeka, uz čak 3500 punjenja i ukupni potencijalni životni vijek od čak 1.000.000 prijeđenih kilometara. Doduše, jamstvo na bateriju je 8 godina ili 150.000 kilometara, dok je jamstvo na vozilo dvije godine kraće. Elektromotor teži samo 79,8 kg te ima snagu od 160 kW (218 KS). Osigurava ubrzanje od 0 do 100 km/h u 7,1 sekundi.
Novi model u Geely ponudi nudi vodeći kapacitet prtljažnog prostora u klasi s 1877 litara u maksimalnoj konfiguraciji. Osnovni volumen iznosi 302 litre. Prtljažnik je troslojni, s ravnom podnicom i dodatnim segmentima. Naime, tu je 108 litara prostora ispod podnice te još 51 litra dodatnog skrivenog prostora za pohranu. Također, u putničkoj kabini se nalazi i niz pažljivo osmišljenih rješenja za odlaganje. Tu je najveći pretinac u vratima u klasi, 10,8-litreni skriveni prostor za pohranu ispod središnjeg naslona za ruku te 14-litreni stražnji neprimjetni pretinac ispod stražnjih sjedala.
Pored toga, EX5 nudi iznimno prostranu kabinu i u stražnjem dijelu vozila, a što ga čini idealnim izborom i za obiteljska putovanja. S čak 100,5 cm prostora za noge i 100,1 cm prostora za glavu u drugom redu, putnici straga mogu uživati u komforu koji nadilazi očekivanja C-SUV segmenta. Tu je i ukupna dužina kabine od 310,1 cm. Sve to ga čine jednim od najprostranijih električnih SUV-ova u svojoj klasi.
Tehnološki napredna kabina i audio doživljaj
EX5 je nastao na novoj elektroničkoj arhitekturi GEEA 3.0, koja omogućava pametno povezivanje svih sustava vozila za maksimalnu efikasnost i iskustvo korisnika uz optimalan trošak. Za rad brojnih elektroničkih sustava koji povećavaju sigurnost, učinkovitost, udobnost i povezivost vozila zadužen je 7-nanometarski čip visokih performansi. Njegova je AI računalna snaga dvostruko jača od čipa Qualcomm Snapdragon 8155, koji se koristi u nekim drugim modelima Geely marke. 'Mozak' EX5 može se pohvaliti ultra brzim odzivom, uz 16 GB RAM-a i 64 GB interne memorije (ROM) te snagom procesora od 90K DMIPS, što je 1,5 puta više od industrijskog prosjeka.
Uz OTA (Over-the-Air) nadogradnje softvera, vlasnici EX5 mogu očekivati kontinuirano poboljšavanje funkcionalnosti, bez potrebe za posjet servisu. Po prvi put u Geelyjevu portfelju, model EX5 uvodi Flyme Sound Premium Audio System, vrhunski zvučni sustav s 16 zvučnika. Tu su, između ostalog, 4 visokotonca, 5 srednjetonskih zvučnika, 2 zvučnika za naslon za glavu te 1 samostalni subwoofer, kao i pojačalo od 1000 W, AI glasovno upravljanje (10 jezika, više od 200 uputa za upravljanje vozilom). Središnji dio prednjeg dijela vozila karakterizira 15,4-inčni zaslon na dodir 2.5K HD (rezolucija 1,78x).
Integrirani zvučnik u naslonu za glavu vozačevog sjedala
Geely EX5 donosi jedinstveno rješenje u svojoj klasi - integrirani zvučnik u naslonu za glavu vozačevog sjedala, osmišljen za potpuno individualizirano audio iskustvo tijekom vožnje. To omogućuje četiri pametna audio načina rada. Prvi znači da ima dijeljeni način rada. Tad se zvuk ravnomjerno reproducira putem svih zvučnika u kabini, dok su zvučnici u naslonu za glavu po defaultu deaktivirani - idealno za zajedničko slušanje. Drugi je vozački način rada. Tad se navigacijske upute i pozivi prenose isključivo kroz zvučnike u naslonu za glavu, osiguravajući diskreciju i jasnoću bez ometanja putnika.
Treći je privatni način rada. U tom slučaju se kompletan audio sadržaj - glazba, pozivi, upute - reproducira isključivo vozaču, čime se stvara osobna audio zona, savršena za koncentriranu vožnju ili opuštanje. Posljednji je inteligentni način rada. Tad sustav automatski prepoznaje prisutnost putnika na suvozačkom sjedalu te se samostalno prebacuje iz privatnog u vozački način rada. U Geelyju smatraju kako ova inovacija predstavlja vrhunac personalizacije vožnje, omogućujući vozaču da uživa u tišini, jasnoći i potpunoj kontroli nad informacijama i zvukom - bez ometanja ostalih putnika u vozilu.
10,2-inčna HD digitalna instrumentna ploča
Ispred vozača je 10,2-inčna LCD digitalna instrumentna ploča visoke razlučivosti (HD 1920×532 px), koja vozaču pruža kristalno čisto i detaljno vizualno iskustvo. Zaslon nudi dinamički prikaz stanja na cesti u stvarnom vremenu, uključujući vizualizaciju trenutačne prometne trake (do tri trake) i prikaz ključnih informacija poput prometnih znakova, semafora i ograničenja brzine.
Posebnost zaslona je i prilagodljivi prikaz kartica koji omogućuje vozaču da bira koje informacije želi imati u fokusu. Može se birati između multimedije, podacima o vožnji, tlaku u gumama ili drugim funkcijama.
Nadalje, tu je i 13,8-inčni head-up display (HUD). Ovaj napredni sustav projicira ključne informacije izravno na vjetrobransko staklo, unutar vozačevog prirodnog vidnog polja - bez potrebe za gledanjem prema dolje, čime se smanjuje ometanje i povećava koncentracija na cestu. S rezolucijom 800×480 piksela, svjetlinom do impresivnih 12.000 jedinica i kontrastom 1.200:1, HUD osigurava iznimnu čitljivost čak i pri jakom dnevnom svjetlu.
Premium zvučna izolacija
Geely EX5 pruža jedno od najmirnijih iskustava u vožnji zahvaljujući vrhunskoj zvučnoj izolaciji. Ona značajno smanjuje vanjsku buku i stvara akustički rafinirano okruženje. Pri brzini od 120 km/h, izmjerena razina buke iznosi 68,3 dB - usporedivo s tišinom kakvu nalazimo u knjižnicama. Uz to, jasnoća govora unutar kabine doseže visokih 69,5 %, što omogućava ugodnu i nesmetanu komunikaciju među putnicima, čak i pri višim brzinama. Ova tišina ne samo da povećava udobnost, već i dodatno ističe kvalitetu Flyme Sound Premium Audio Systema.
Geely EX5 dolazi s potpuno integriranim Apple CarPlay sustavom, koji omogućuje jednostavno povezivanje iPhone uređaja s infotainment ekranom vozila. Kroz poznato i intuitivno sučelje, vozači mogu sigurno upravljati glazbom, kartama (Apple Maps), pozivima, porukama i nizom aplikacija - sve putem glasovnih naredbi uz pomoć Siri ili izravno preko dodirnog zaslona. Sustav je optimiziran za neometanu vožnju, a bežična povezanost osigurava maksimalnu udobnost bez kablova.
Geely EX5 ima i V2L (Vehicle-to-Load) i V2V (Vehicle-to-Vehicle) funkcije punjenja. Sigurnost je bila jedan od glavnih prioriteta u razvoju modela EX5. To potvrđuje i maksimalnih 5 zvjezdica na Euro NCAP testiranjima. U Geelyju napominju kako je njihova nova izvedba baterije Short Blade, koja je integrirana u karoseriju (CTB, Cell-to-Body), prošla je i stroga testiranja. Riječ je o Geely Short Blade Electric Core Puncture testu, gdje su testni standardi osam puta stroži od industrijskih normi. Rezultat je da se ne dešava dima, vatre niti eksplozija i pri ekstremnim probijanjima ćelija.
CTB (Cell to Body) tehnologija
CTB tehnologija dodatno integrira baterijski sustav s karoserijom vozila, tako da se gornji poklopac baterije direktno spaja s podom kabine. Time se tradicionalna sendvič-struktura baterije razvija u sendvič-strukturu cijelog vozila, što znači da baterija postaje nosivi dio šasije, a ne samo 'dodatak' podu. Ključne prednosti CTB tehnologije su povećana sigurnost baterije, velika torzijska krutost, niže težište vozila, veći prostor u putničkoj kabini...
Dodatnu dozu sigurnosti daju ADAS sustavi. EX5 je opremljen s njih 16, a nema smisla da ih sad sve nabrajamo i objašnjavamo. Spomenimo da su tu automatsko kočenje u nuždi, potpora za ublažavanje sudara sprijeda i straga, kočenje na promet straga, adaptivni i inteligentni tempomat, upozorenje na promet sprijeda, straga te na otvorena vrata...
Geely EX5 u našoj regiji dolazi s jednom razinom opreme (Max), koja nudi širok spektar tehnologije, udobnosti i stilskih rješenja. Jamstvo uključuje 6 godina ili 150.000 km na kompletno vozilo odnosno dvije godine više ako pričamo o bateriji. Jedina mogućnost odabira kod kupaca je ustvari boja. Osnovna je bijela, a tu su i četiri metalik boje. To su crna, srebrna, zelena te siva. Cijena iznosi 42.990 eura.