I Grandland je dobio novo Opelovo prepoznatljivo lice
Početni se model može nabaviti za 174.800 kn, a za što se dobiva vrlo dobro opremljeni 1,2-litreni benzinac od 130 KS upregnut 6-stupanjskim ručnim mjenjačem
SUV segment i dalje raste na svim tržištima, a što znači da se i sve više pažnje posvećuje modelima iz ove kategorije vozila. Opel ima respektabilnu listu SUV modela koji mu pomažu u borbi za svoj dio tržišnog kolača među sve većom konkurencijom. Vrlo je važan Grandland koji je u četiri godine na tržištu prodan u više od 300 tisuća primjeraka, a čemu je naše tržište doprinijelo s više od 1600 vozila. Sada je na red stiglo i obnovljeno izdanje koje smo i sami imali priliku isprobati na području Virovitice, Suhopolja i okolice.
Vizir i Blitz donose pravo osvježenje
Odmah je vidljivo kako se poštuju nove kućne dizajnerske smjernice koje nalažu korištenje Vizira (stilski standardiziranog prednjeg modula koji uključuje svjetla, masku i središnji logo).
Stoga je već i početni modela opremljen LED svjetlima, koja u višim paketima opreme uključuju vrhunsku IntelliLux LED Pixel izvedbu. Ona su sačinjena od 168 LED elemenata, što znači 84 po jednom faru. Svjetla su to koja smo već upoznali na Insigniji, a koja oduševljavaju vrhunskim osvjetljenjem. Novo lice marke uključuje i središnje postavljen redizajnirani logotip.
Osvježenje i pomlađivanje primjetno je i na bočnim linijama, kao i stražnji dio vozila gdje je sada jasno, središnje istaknut naziv modela. Dakako, tu je i redizajnirani logo, tzv. Blitz, a novi izgled pripremljen je i za svjetla, te oba branika.
Želite li naglasiti sportski duh, svoj primjerak možete opremiti GS line opremom. Ona odiše s još više dinamičnosti.
Pure Panel donosi digitalizirani napredak
Na prezentaciji smo imali priliku voziti opremljenije izvedbe koje su imale i novi potpuno digitalni zaslon Pure Panel. To znači da je ispred vozača digitalna instrumentna ploča. Digitalni se zaslon nastavlja i na središnji greben. Ispred vozača je tako 12-inčni zaslon dok je na središnjem grebenu 10-inčni. Upravo taj gornji dio središnjeg grebena je novi, dok je donji dio, uključivši komande klima-uređaja isti kao u dosadašnjem modelu.
Pored tih manjih dizajnerskih promjena, Opel je za ovaj redizajn odlučio Grandland učiniti i tehnološku naprednijim. U skladu s time Grandland može biti opremljen sustavom Night Vision. On pomaže povećanje sigurnosti vožnje tijekom noći. Pored samog vozača, odnosno putnika u vozilu, sigurnost je veća i za ostale sudionike u prometu. Tako Night Vision putem infracrvene kamere otkriva ljude i životinje do 100 metara ispred vozila. Kamera ih prepoznaje zahvaljujući njihovoj temperaturnoj razlici u odnosu na okolinu. Sustav upozorava vozača i prikazuje položaj pješaka ili životinja na 12-inčnom digitalnom informacijskom zaslonu.
Termički, ali i hibridni pogonski sklopovi
Kupcima se i dalje nudi odabir 1,2-litreni turbobenzinskog motora od 130 KS, kao i 1,5-litrenog turbodizelaša iste izlazne snage. Osnovni benzinac dolazi uz 6-stupanjski ručni mjenjač, a moguć je i 8-stupanjski automatski mjenjač. Kod dizelaša je jedina opcija isti taj automatski mjenjač.
Dodatni odabir je i pet razina opreme. Osnovni je Grandland, pa dalje idu Business Edition, GS Line, Business Elegance i Ultimate.
No, niti to nije sve. Dodatna je opcija i plug-in hibridni model koji čini spoj 1,6-litrenog turbobenzinca od 180 KS te elektromotora. Osnovni model donosi elektromotor od 81 kW / 110 KS na prednjoj osovini. Želite li pak model koji ima i pogon na stražnjoj osovini tu je Hybrid 4 kod kojeg na stražnjoj osovini dolazi elektromotor od 83 kW / 113 KS. Tako osnovni model broji 224 KS ukupne snage te 360 Nm okretnog momenta, dok snažniji raspolaže s 300 KS i 520 Nm momenta.
Pet razina opreme
Kod oba se modela elektromotori napajaju iz 13,2 kWh litij-ionske baterije koju čini 96 ćelija, a može se nadopuniti putem 3,7 kW serijski ugrađenog punjača, odnosno opcijski snažnijeg od 7,4 kW. Baterija je napona od 240 do 400 V, a hlađenje je izvedeno tekućinom, točnije glikolnom vodom. Jamstvo na bateriju je do 8 godina ili 160 tisuća prevaljenih kilometar, ovisno o tome što prvo nastupi.
Vozači varijante Grandland Hybrid4 mogu birati između četiri načina vožnje: Električni, Hibridni, Pogon na sve kotače i Sportski. Hibridni način vožnje je ujedno i najučinkovitiji način vožnje. Tijekom gradske vožnje vozač jednostavno može prebaciti vozilo u električni način rada, a kada bi prema službenim podacima trebao biti osiguran električni domet do 65 kilometara. Električni pogon na sve kotače jamči izvrsnu vučnu silu u svim vrstama vožnje.
Novi je model već sada moguć naručiti, a prve isporuke kreću kroz nešto više od mjesec dana. Kupcima se na odabir nudi po jedan benzinski i dizelski motor, koji dolaze u pet razina opreme, ali i plug-in hibrid koji može biti u tri razine opreme. Početni se model može nabaviti za 174.800 kn, a za što se dobiva vrlo dobro opremljeni 1,2-litreni benzinac od 130 KS upregnut 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.
Dobra opremljenost početnog modela
Taj početni model ima vrlo respektabilnu opremu, a koja između ostalog sadrži 17-colne alu naplatke, automatski dvozonski klima-uređaj, senzor za kišu, električnu parkirnu kočnicu, tempomat s mogućnošću limitiranja na trenutno dozvoljenu maksimalnu brzinu, LED glavna svjetla s automatskom izmjenom duga-kratka, LED stražnja svjetla, 7-inčnu digitalnu instrumentu ploči, kožni upravljač s audio kontrolama, daljinsko centralno zaključavanje i 4 električna prozora, radio (7-inčni touchscreen, DAB, USB, Bluetooth, 6 zvučnika, Apple CarPlay, Android Auto), kao i sigurnosni paket koji sadrži napredno prepoznavanje prometnih znakova, automatsko kočenje u opasnosti, aktivnu pomoć za držanje vozne trake, upozorenje na umor.
Kao što smo na početnu teksta spomenuli, obnovljeni model smo upoznali na području Virovitice, Suhopolja i okolice. Automobil sada djeluje mnogo modernije i smjelije. Nismo imali priliku voziti tijekom noći, pa nismo isprobali nova IntelliLux LED Pixel svjetla, ali vjerujemo da zadaću obavljaju bez pogovora.
Grandland se dobro vozi, a želite li iz njega izvući ono najbolje onda trebate isprobati Hybrid4 verziju od 300 KS. Ona osigurava obilje snage, ali i izrazitu smirenost tijekom normalne vožnje.
Cjenik
model | snaga | oprema | cijena |
1,2 Turbo | 96 kW (130 KS) | GL | 174.817 kn |
1,2 Turbo | 96 kW (130 KS) | Business Edition | 186.027 kn |
1,2 Turbo | 96 kW (130 KS) | GS Line | 199.251 kn |
1,2 Turbo | 96 kW (130 KS) | Business Elegance | 218.390 kn |
1,2 Turbo | 96 kW (130 KS) | Ultimate | 247.745 kn |
1,2 Turbo AT8 | 96 kW (130 KS) | GL | 189.337 kn |
1,2 Turbo AT8 | 96 kW (130 KS) | Business Edition | 200.547 kn |
1,2 Turbo AT8 | 96 kW (130 KS) | GS Line | 217.055 kn |
1,2 Turbo AT8 | 96 kW (130 KS) | Business Elegance | 233.180 kn |
1,2 Turbo AT8 | 96 kW (130 KS) | Ultimate | 262.748 kn |
1,5 Dizel AT8 | 96 kW (130 KS) | GL | 208.420 kn |
1,5 Dizel AT8 | 96 kW (130 KS) | Business Edition | 219.967 kn |
1,5 Dizel AT8 | 96 kW (130 KS) | GS Line | 233.587 kn |
1,5 Dizel AT8 | 96 kW (130 KS) | Business Elegance | 249.898 kn |
1,5 Dizel AT8 | 96 kW (130 KS) | Ultimate | 279.628 kn |
Hybrid | 165 kW (224 KS) | Business Edition | 305.333 kn |
Hybrid | 165 kW (224 KS) | GS Line | 312.390 kn |
Hybrid | 165 kW (224 KS) | Ultimate | 341.085 kn |
Hybrid4 | 221 kW (300 KS) | Business Edition | 331.416 kn |
Hybrid4 | 221 kW (300 KS) | GS Line | 338.463 kn |
Hybrid4 | 221 kW (300 KS) | e-Ultimate | 367.225 kn |