Mercedes-AMG SL vraća u igru platneni krov te dva stražnja sjedala
Luksuzni 2+2 roadster stiže iduće godine, a možete birati između modela 55 4MATIC+ s 476 KS te 63 4MATIC+ s 585 KS. U oba slučaja riječ je o 4-litrenom V8 motoru
Mercedes-Benz neprekidno radi na obnavljanju kompletne palete modele, a to nije lagan posao s obzirom na širinu njihove ponude. Kako su neki modeli ipak posebni dragulji koje kupuju istinski zaljubljenici u njih te traže neku posebnu notu, razvoj može biti posvećen posebnoj Mercedes-AMG diviziji iz Affalterbacha. Oni znaju kako pripremiti automobil koji će izazvati pravo zadovoljstvo među kupcima. Uvjereni smo da će tako biti i s najnovijim proizvodom - novom generacijom modela SL.
70 godina tradicije
Novo izdanje ikone vraća se svojim korijenima s klasičnim mekim krovom i sportskim karakterom. Naime, nakon što je dvadeset godina u opticaju bila verzija opremljena limenim krovom, Mercedes-AMG je odlučio vratiti se klasičnom, platnenom krovu, kakav je uostalom bio i na prvoj generaciji (kodne oznake W 194), prije gotovo 70 godina.
S ukupnom duljinom od 471 centimetar, nova je generacija (kodnog imena R232) narasla za čak 13 centimetara, a čak 11 centimetara odnosi se na povećanje međuosovinskog razmaka na okruglo 270 centimetara. Prevjesi su i dalje kratki, a što ostavlja snažan dojam automobila.
Nova generacija modela SL ima stražnji red sjedala, tako da je riječ o roadsteru u koncepciji 2+2 sjedala. Maloprije spomenuto povećanje dimenzija, kao i činjenica da se sada koriste dva dodatna sjedala može dovesti i do zaključka kako je novi SL i svojevrsna zamjena za S-klasu Cabriolet, čija je proizvodnja prestala.
Vezano uz platneni krov, valja spomenuti kako je odluka o napuštanju metalnog krova dovela i do uštede u težini za čak 21 kilogram. Naravno, izazov za konstruktore bio je napraviti krov koji će udovoljavati visoke zahtjeve po pitanju buke te pitanje svakodnevne upotrebe. Troslojna izvedba donosi visokokvalitetni materijal gustoće 450 grama po kvadratnom kilogramu.
Platneni se krov može otvoriti ili zatvoriti u 15 sekundi, to je moguće tijekom vožnje do brzine od 60 km/h.
AMG-ovi stručnjaci za ovaj krov, ojačan čelično-aluminijskim elementima, predvidjeli su pored uobičajene crne boje, i sivu, ali i crvenu. Uz to, stražnji je prozor, odnosno staklo - pravi, a ujedno je opremljen i grijačima što olakšava korištenje tijekom zimskih mjeseci ili samo prilikom izleta u neko mondeno skijalište.
Lagano razotkrivanje u 15 sekundi
Uzdignuti krov mu ne narušava skladnost niti privlačnost. Prednja dominantna maska upotpunjuje nastup na cesti, pogotovo kada ga ugledate u retrovizoru.
Naravno, krov sklopljen u prtljažniku utječe na raspoloživost prtljažnog prostora, ali ne previše. Doduše, niti najvećih 240 litara obujma nije previše privlačno, a zbog nesmetanog pogleda u nebo obujam se smanjuje za 27 litara. No, budimo realni. Bitnije je imati dovoljno novaca u novčaniku, odnosno bankovnom računu.
Mekim krovom se upravlja pomoću prekidača na središnjoj konzoli ili multimedijskog zaslona osjetljivog na dodir, na kojem animacija pokazuje kako proces napreduje. Dok je krov pospremljen u prtljažni prostor, i brojnim slučajnim prolaznicima pored parkiranog SL-a pruža se nesmetan pogled u putnički prostor. Nećemo reći putničku kabinu, jer je u tom slučaju otvorena.
Tu je vidljiva velika sličnost s nedavno uspješno lansiranom novom S-klasom.
Kako i priliči automobilu ove klase, mnogo je pažnje posvećeno detaljima te kvaliteti izrade. Teško da će tu biti velikih prigovora i najvećih kritičara.
Digitalna nota iznimno je prisutna, a što je slučaj i sa svim ostalim novim modelima ukrašenim trokrakom zvijezdom. Koristi se posljednja generacija multimedijalnog MBUX sustava, koji se može koristiti i s poznatim glasovnim asistentom koji se aktivira izgovaranjem fraze Hey Mercedes.
Visoka razina sigurnosti
Vjerujemo kako ima onih koji se sada pitaju, a kako će se vozač boriti s odsjajem na velikom središnjem zaslonu. U Mercedesu imaju rješenje i za to. Kako bi se izbjegli refleksije svjetlosti uzrokovane različitim položajima sunca kada je mekani krov otvoren, 11,9-inčni zaslon osjetljiv na dodir može se električno podesiti u svom nagibu od 12 stupnjeva do 32 stupnja. Digitalni izgled nudi osam različitih dizajna, a glasovni asistent prepoznaje 28 svjetskih jezika. U opremi je, i zračni šal (AirScarf), odnosno grijanje vrata iz zone naslona za glavu, kao izvor topline koji omogućuje ugodan osjećaj i za hladna vremena u vožnji bez krova.
Komponente visoke tehnologije kao što su AMG Active Ride Control ovjes s aktivnom stabilizacijom protiv prevrtanja, upravljanje na stražnjoj osovini, opcijski dostupan AMG keramički visokoučinkoviti kompozitni kočioni sustav i standardno ugrađen Digital Light s funkcijom projekcije izoštravaju njegov sportski profil.
Trebalo bi nam i nekoliko tisuća znakova, odnosno nekoliko duljih odjeljaka da pobrojimo sve elektronske sigurnosne sustave koji se susreću na novom Mercedes-AMG SL-u. Vjerujemo kako ste i sami svjesni da to ipak nema smisla, pa to ovaj puta nećemo raditi.
Zakretanje stražnjih kotača za više dinamičnosti
Spomenimo neka tehnička rješenja koja su u 70 godina postojanja modela SL sada prvi puta primijenjena na njemu. Tu je aktivno upravljanje stražnjom osovinom. Ovisno o brzini, stražnji kotači se usmjeravaju ili u istom ili u suprotnom smjeru od prednjih kotača. Sustav koji je precizno prilagođen novom SL-u omogućuje agilno i stabilno upravljanje. Do brzine od 100 km/h stražnji se kotači okreću u smjeru suprotnom od prednjih.
Ako SL putuje brže od 100 km/h, sustav okreće stražnje kotače paralelno s prednjim kotačima (maksimalni kut upravljanja od 0,7 stupnjeva), što odgovara virtualnom produljenju međuosovinskog razmaka i poboljšava stabilnost upravljanja. Istodobno, bočna sila na stražnjim kotačima raste znatno brže pri promjenama smjera, čime se ubrzava odziv na upravljanje.
Aktivno upravljanje stražnjom osovinom ne samo da poboljšava skretanje u zavojima, već također pomaže vozaču u slučaju iznenadnih manevara izbjegavanja i tako povećava aktivnu sigurnost, čineći SL lakšim za kontrolu na granicama. Reakcija također ovisi o načinu vožnje odabranom na AMG Dynamic Select. Tako recimo u Sport+ modu upravljanje stražnjom osovinom reagira još agilnije i izravnije pri nižim brzinama.
Prvi put i pogon na sva četiri kotača
Valja napomenuti i kako je Mercedes-AMG SL sada po prvi puta opremljen 4Matic pogonom na sva četiri kotača. Riječ je o varijabilnom AMG Performance 4Matic+ pogonu na sve kotače. Ovaj inteligentni sustav kombinira prednosti različitih koncepata pogona: potpuno varijabilna raspodjela okretnog momenta na prednju i stražnju osovinu osigurava optimalnu vuču sve do fizičke granice. Vozač se također može osloniti na visoku stabilnost upravljanja i visoku razinu sigurnosti u svim uvjetima: na suhom, mokrom ili snijegu.
Prijelaz s pogona na stražnje kotače na pogon na sve kotače i obrnuto odvija se kontinuirano na temelju sofisticirane matrice koja integrira inteligentno upravljanje u cjelokupnu arhitekturu sustava vozila. Elektromehanički kontrolirana spojka povezuje trajno pogonjenu stražnju osovinu s prednjom osovinom.
Najbolja moguća podjela okretnog momenta kontinuirano se izračunava prema uvjetima vožnje i zahtjevu vozača. To znači da se novi roadster može voziti kontinuirano promjenjivo od pogona na sve kotače usmjerenog na vuču do čistog pogona na stražnje kotače. Uz vuču i bočnu dinamiku, pogon na sve kotače također poboljšava uzdužnu dinamiku za još snažnije ubrzanje.
Jedan V8 motor, dvije verzije
Na početku prodaje kupci će moći odabrati dvije varijante AMG-ovog 4,0-litrenog V8 biturbo motora. Početna je SL 55 4Matic+ koja razvija snagu od 350 kW / 476 KS te najveći okretni moment od 700 Nm. Za ubrzanje s mjesta do 100 km/h ovom modelu treba 3,9 sekunde, te postiže najveću brzinu od 295 km/h. Za ovaj, ali i snažniji model pripremljene su kompozitne disk kočnice promjera 390 mm na prednjim kotačima te 360 mm na stražnjim.
Top izdanje je SL 63 4Matic+ koji raspolaže snagom od 430 kW / 585 KS te najvećim okretnim momentom od 800 Nm, i to u vrlo širokom području od 2500 do 4500 okretaja u minuti. Ovaj benzinski dragulj osigurava ubrzanje od 3,6 sekunde te najveću brzinu od 315 km/h. Veća snaga i bolje performanse dobiveni su prvenstveno kroz veći tlak prednapona te veći protok zraka, kao i modificirani softver motora.
I Mercedesa jasno daju do znanja kako ove dvije opcije neće ostati i jedine. Očekuju se i hibridna izdanja, a još uvijek nisu poznati nikakvi bitniji detalji koji bi dali nagovijestiti o tome što možemo očekivati.
Iznimna aerodinačnost i prianjanje uz podlogu
Još jedno tehničko pomagalo poboljšava aerodinamiku - dvodijelni aktivni sustav kontrole zraka AirPanel. Prvi dio radi s okomitim lamelama skrivenim iza donjeg usisnika zraka koje sadrži prednja maska. Drugi dio se nalazi iza gornjeg usisnika zraka i ima horizontalne lamele. Sve lamele su elektronički kontrolirane i mogu se otvarati i zatvarati aktuatorima za usmjeravanje strujanja zraka po potrebi, poboljšavajući aerodinamičke performanse.
Obično su lamele zatvorene - čak i pri najvećoj brzini. Ovaj položaj smanjuje otpor i omogućuje usmjeravanje zraka posebno prema podvozju kako bi se dodatno smanjilo podizanje prednjeg dijela. Tek kada se dosegnu određene temperature na unaprijed definiranim komponentama i kada je potražnja za rashladnim zrakom posebno velika, otvori se otvore (drugi dio samo od 180 km/h) i dopuštaju protok maksimalnog zraka za hlađenje do izmjenjivača topline. To zahtijeva vrlo inteligentnu i brzu kontrolu.
Isto vrijedi i za drugu aktivnu komponentu aerodinamike - stražnji spojler koji se može uvući neprimjetno integriran u siluetu vozila. Mijenja svoj položaj ovisno o statusu vožnje. Pri tome upravljački softver uzima u obzir brojne parametre: u izračun uračunava brzinu vožnje, uzdužno i bočno ubrzanje te brzinu upravljanja. Spojler ima pet različitih kutnih položaja nakon brzine od 80 km/h, a kako bi optimizirao stabilnost upravljanja ili smanjio otpor.
Opcijski je dostupan i paket aerodinamike. On donosi veće nagibe na prednjem i stražnjem braniku, veći stražnji difuzor i aktivni aerodinamički profil u podvozju ispred motora, a koji značajno poboljšavaju aerodinamičke karakteristike - i potisnu silu i otpor. To poboljšava vozne karakteristike pri velikim brzinama, posebno bočno ubrzanje, stabilnost upravljanja, stabilnost kočenja i učinkovitost. Pragovi brzine stražnjeg spojlera variraju s Aerodinamičnim paketom.
Elektronika pomaže na brojnim poljima
Kao dio opcionalnog Aerodinamičkog paketa je aktivni aerodinamički profil. On je gotovo nevidljivo skriven u podvozju ispred motora, a značajno pridonosi poboljšanoj upravljivosti. Element izveden iz ugljičnih vlakana teži tek oko dva kilograma, a reagira na položaj AMG Dynamicsa i automatski se spušta prema dolje za oko 40 milimetara pri brzini od 100 km/h. On značajno mijenja protok zraka u podvozju.
Ovaj proces rezultira takozvanim Venturi efektom, koji dodatno pritišće automobil na cestu i smanjuje podizanje prednjeg dijela za oko 50 kilograma pri 250 km/h. Vozač to pozitivno osjeća u upravljanju čak i pri nižim brzinama. Zahvaljujući tome SL se može još preciznije usmjeriti u zavoje te se ponaša još stabilnije. Pogotovo pri brzom skretanju i pod visokim bočnim ubrzanjem, roadster daje daleko agilniji odgovor i uvijek ga je lako kontrolirati. Osim toga, poboljšan je koeficijent otpora.
Kad tijekom iduće godine Mercedes-AMG SL stigne na tržište, kupci će moći odabrati i između 12 boja karoserije. One uključuju i pet metalik boja te šest posebnih boja iz Manufaktur palete. Naravno, teško da će SL moći biti u vašoj garaži ako nećete biti spremni za njega izdvojiti barem 200 tisuća eura...