Nova Mercedes-Benz E-klasa spoj je tradicije i digitalizacije
Iza kodnog imena W214 krije se nova, šesta generacije dobro znane E-klase koja se već kroz koji mjesec očekuje u prodajnim salonima
Prema već (nažalost) ustaljenom pravilu, Mercedes-Benz je odradio još jednu digitalnu premijeru. Sada je na red stigao jedan od najbitnijih modela iz ‘zvjezdane’ ponude. Riječ je o E-klasi, a koja je zasjala u novom ruhu šeste generacije. Model je to koji se još o nedavno aktivno testirao, pa i na našim prometnicama. Pored toga, poznato je kako Mercedes voli i naš arhipelag kada priprema press fotografije, a što je i sada ponovljeno. Novi se model krije iza Mercedesove interne oznake W214.
Nova generacija broji 494,9 centimetara duljine, široka je 188 te visoka 146,8 cm. Nastala je na platformi međuosovinskog razmaka od 296,1 cm, a što je 2 cm više od petog izdanja. To bi najbolje trebali osjetiti u unutrašnjosti koja je izdašnija s prostorom. Tu je i 540 litara prtljažnog prostora. E-klasa i dalje ima kraći prednji prevjes te dugi poklopac motora. Trodimenzionalno dizajnirana maska hladnjaka je progresivna ili klasična, ovisno o liniji opreme. Opcijski je dostupan osvijetljeni okvir rešetke hladnjaka za sve linije. Veza između tradicije i modernog posebno je jasna značajkom na prednjoj strani vozila. Tu je umetak u crnoj boji visokog sjaja koji povezuje rešetku hladnjaka s prednjim svjetlima. Slično kao na električnim Mercedes-EQ modelima.
Umanjena S-klasa
Gledajući novu E-klasu izvana, slobodno mogu ustvrditi kako je jasan cilj bio približiti je aktualnoj generaciji nešto veće i luksuznije S-klase. Ipak, proporcijama je i dalje riječ o E-klasi. Straga do izražaja dolaze svjetla, a koja su pripremljena u obliku zvijezda. Bez obzira govorimo li o svjetlima za obilježavanje vozila ili pak stop svjetla. Skriveni su i otvori ispušnog sustava, kao i kvake na vratima koje ‘iskaču’ kad se vozilo otključa.
Sličnost s većom S-klasom primjetna je i u putničkoj kabini. Kao što sam već naveo, ponuđena je veća količina prostora, a tu su i nove tehnologije. U odnosu na dosadašnje izdanje koje je imao dva ekrana u prednjem dijelu vozila, sada je tu MBUX Superscreen koji sadrži i ekran ispred suvozača. Naravno, njemu bi tijekom vožnje trebao biti onemogućen pogled s vozačevog položaja, a kako se ne bi ugrožavala sigurnost vožnje.
Visoka razina kvalitete
Mislim kako nije potrebno posebno naglašavati kako je nova E-klasa daleko naprednija od dosadašnje po pitanju mnogih elemenata. Bez obzira govorimo li o tehnologiji, kvaliteti materijala ili pak razini luksuza koja je pripremljena, kako za vozača tako i ostale putnike. Pored iznimno dobre zvučne izolacije, a koja podiže dojam kvalitete, tu je i wellness program za smanjenje stresa vozača. Tu su vježbe disanja, poseban program rada ventilacije kao i iznimna udobnost.
Mercedes je odlučio i ovom novom E-klasom više se približiti i novim, mlađim generacijama kupaca. Dobro znamo kako su njima od iznimno bitne važnosti brojne funkcionalnosti koje svakodnevno koriste na svojim smartphoneovima. Osim središnjeg zaslona od 14,4 inča, tu su i po jedan ispred vozača i suvozača od 12,3 inča. Oni donose grafiku slučnu onom na mobilnim uređajima, a sa kojima se i lagano povezuje. Opremljen je 5G modulom, a zanimljivost je i što se može koristi i digitalni ključ. Uz iPhone ili Apple Watch može se vozilu pristupiti bez fizičkog ključa. Može prepoznati čak 16 različitih korisnika koji koriste Digital Vehicle Key.
Selfie i video kamera za društvene mreže i sastanke
Infotaimnet dozvoljava korištenje i aplikacija od trećih strana. Prilikom lansiranja na tržište, na središnjem zaslonu dostupne su aplikacije TikTok, igrica Angry Birds, kolaborativna aplikacija Webex i uredska aplikacija Zoom, kao i preglednik Vivaldi. Još jedna nova značajka je selfie i video kamera (dio MBUX Superscreena) na vrhu nadzorne ploče. To znači da E-klasa, koju se prije nazivalo i ‘uredom na kotačima’, sada nudi nove mogućost u skladu s modernim vremenima. U vozilu se tako bez problema mogu održati sastanci putem Zooma, ili se pak snimiti video za TikTok.
Mercedes-Benz radi na korištenju umjetne inteligencije (AI) kako bi automobil učio koje sustave udobnosti putnici u vozilu stalno koriste. S obzirom na iste okolnosti, cilj je da AI automatizira takve funkcije. Mercedes za ovu inovaciju koristi izraz ‘rutina’. Prilikom lansiranja nove E-klase, kupci će moći koristiti predloške za standardne rutine. Također imaju mogućnost da i sami kreiraju rutine.
Ubrzo dolazak i karavana
Prema trenutnim plavnovima ovo bi trebala biti posljednja generacija E-klase kakvu poznajemo, a pripremljene na MRA platformi. Vjeruje se kako bi ime trebalo i kasnije biti zadržano, ali prvenstveno za nove verzije koje će biti u potpunosti električne. No, bez obzira što je riječ o dobro poznatoj platformi, napravljeni su brojni pomaci po pitanju ovjesa, sustava upravljanja, ali i sigurnosti.
Sada, na početku lansiranja, veliki je naglasak stavljen na hibridna izdanja. Kasnije se očekuje karavan, ali i All-Terrain model. Novi se model može pohvaliti vrlo dobrim aerodinamičkim svojstvima. S Cd brojkom od 0,23, nova E-klasa ima vrlo dobre rezultate u svom segmentu vozila. Odgovara vrijednosti koju je postigao njegov prethodnik pri lansiranju na tržište. S 0,236 četvornih metara, čeona prednja površina nove E-klase malo je veća od predhodnika (0,234 četvornih metara).
Zakretanje stražnje osovine
Nova E-klasa dostupna je s tehnološkim paketom kao opcija. To uključuje svestrani sustav zračnog ovjesa Airmatic s ADS+ kontinuirano podesivim prigušenjem i upravljanjem stražnje osovine. Airmatic ovjes sa zračnim oprugama i prilagodljivim ADS+ amortizerima reagira vrlo osjetljivo. Nova E-klasa posebno je agilna i vrlo stabilna s opcijskim upravljanjem stražnje osovine. Kut upravljanja na stražnjoj osovini je 4,5 stupnjeva. Time se krug okretanja smanjuje do 90 centimetara. U modelima s 4Matic pogonom na sva četiri kotača krug okretanja iznosi 11,1 metar umjesto 12 metara. U verzijama sa stražnjim pogonom smanjen je s 11,6 na 10,8 metara.
Zahvaljujući sustavnoj elektrifikaciji i inteligentnom downsizingu, nova E-klasa postavlja nove standarde učinkovitosti. Polovica modela dostupnih u trenutku izlaska na tržište u Europi bit će četvrta generacija plug-in hibrida. Uz isključivo električni domet od preko 100 kilometara (WLTP), modeli će u mnogim slučajevima na cestama korsititi isključivo električni pogon, bez upotrebe benzinskog motora.
Sami hibridi
Na početku lansiranja Mercedes je za E-klasu pripremio benzinski model E 200, te dizelske E 220 d te E 220 d 4Matic. Plug-in verzije su E 300 e, E 300 e 4Matic te E 400 e 4Matic. Jedini benzinac je dvolitreni model od 150 kW/204 KS, dok dizelsku izvedbu čini dvolitrena izvedba od 145 kW/197 KS. No, nije tu riječ o čistom benzincu ili pak dizelašu već o blagim hibridima. Oni su dolaze uz inteligentnu podršku od integriranog starter-generatora (ISG). Zahvaljujući novoj bateriji, snaga elektromotora je povećana sa 15 na 17 kW, a ‘boost’ okrtnog momenta na 205 Nm.
Kad govorimo o četvrtoj generaciji plug-in hibrdnih modela, valja spomenuti kako se radi o benzincima. Opremljeni su elektromotorom od 95 kW/129 KS, pa na električni pogon mogu prevaliti više od 100 kilometara, a što je mnogima više nego dovoljno za dnevne potrebe. E 300 e iz dvolitrenog obujma benzinskog motora osigurava 150 kW/204 KS, dok je kod modela E 400 e 4Matic iz istog motora raspoloživo 185 kW/252 KS. Posljednje navedeni model ima sposobnost postići brzinu od 100 km/h u svega 5,3 sekunde. Kasnije se svakako očekuju i plug-in modeli u kombinaciji s dizelskim motorom.
Novi modeli pristizat će iz moderne tvornici Factory 46 u Sindelfingenu. Na istoj se lokaciji proizvode i GLC te posljednja generacija S-klase. Svi Mercedesovi proizvodni pogoni pokušavaju biti sve više CO2 neutralni. Tako je kompaniji cilj povećati proizvodnju energije iz obnovljivih izbora. U skladu s time u pripremi je daljnje širenje fotonaponskih sustava do kraja iduće godine. Pored toga neprestano se radi na smanjenju potrošnje vode, odnosno manjoj količini smeća.