Nova Opel Astra uz benzin i dizel dolazi i kao plug-in hibrid

Krajem godine počinju narudžbe za 5-vratni model, dok se kroz godinu dana očekuje i potpuno električno izdanje

Autonet.hr četvrtak, 2. rujna 2021. u 00:00

Kao što je bilo i najavljeno, Opel je razotkrio posve novu, šestu generaciju svog bestselera - novu Astru. Predstavnik kompaktne klase donosi zadnji dizajnerski izričaj ovog njemačkog proizvođača. Ujedno je to i nastavak uspješne priče kompaktnih modela Opela, s kojima je startao još prije 85 godina, predstavivši Kadett. Kroz 11 generacija, što modela Kadett, odnosno Astra, Opel neprekidno donosi inovacije na tržište kompaktnih vozila. Astra F, koja je u ponudi bila od 1991. do 1997. godine najuspješnija je generacija kompaktnog Opela, proizvedena u oko 4,13 milijuna primjeraka.

Modernizacija na svakom detalju

Prednji dio nove Astre donosi već dobro poznati Opel Vizir, u unutrašnjosti se ističe Pure Panel, potpuno digitalna ploča s instrumentima, a za svaku pohvalu su i najbolje tehnologije kao što je najnovija verzija prilagodljivih svjetala Intelli-Lux LED Pixel. Ujedno, novom Astrom njemački proizvođač otvara novo poglavlje 30-godišnje uspješne priče Astre - po prvi puta model kompaktne klase iz Rüsselsheima bit će dostupan s električnim pogonom. Pored benzinskih i dizelskih inačica, Opel će odmah u ponudu uvrstiti plug-in hibrid s dvije razine performansi. Godinu dana nakon pojavljivanja na tržištu, nova generacija također će biti dostupna kao baterijska električna Astra-e.

Nova Astra odlikuje se čistim, zategnutim površinama, oslobođena suvišnih elemenata i nosi novo lice branda Opel Vizir. Nova Astra dizajnirana je i razvijana u sjedištu Opela, u Rüsselsheimu, a gdje ove jeseni počinje proizvodnja. Vizir jako dobro integrira tehnologije kao što su ultra tanka Intelli-Lux LED prednja svjetla i prednja kamera Intelli-Vision sustava. Promatrana sa strane, Astra nove generacije izgleda posebno dinamično zahvaljujući naglašenom nagibu C stupa prema naprijed.

Straga, kao i sprijeda, do izražaja dolazi Opel logotip te visoko postavljeno svjetlo kočnice kao i stražnja svjetla (LED koji štedi energiju, kao i cjelokupna vanjska rasvjeta). Blitz logotip ima dodatnu ulogu kvake vrata prtljažnika, izrađenih od najmodernijeg kompozitnog materijala. Ova tehnologija uz malu težinu i male krutost omogućava i preciznu izvedbu detalja dizajna poput posebno uskih stražnjih svjetala.

Tek 4 milimetara dulja, ali prostranija

Unutrašnjost je također odvažno zakoračila u budućnost. Kokpit naglašeno usmjeren vozaču, s neprekinutim staklenim izgledom nove ploče s instrumentima Pure Panel donijet će našim kupcima posve novo emocionalno iskustvo. Dužinom od 437,4 centimetara i širinom od 186 cm, nova Astra pogađa idealne mjere kompaktnog sektora. Nova generacija Astre tek je 4 milimetara dulja nego prije, dok je međuosovinski razmak povećan za 1,3 cm na 267,5 cm. Predviđene su kontrastne dvobojne karoserije. Nova generacija nastala je na trećoj generaciji vrlo fleksibilne EMP2 multienergetske platforme.

Upravljanje i bočna krutost šasije - ovjes s McPherson opružnim nogama naprijed, torzijska opruga straga - dizajnirani su za snažnu kontrolu zakretanja oko vertikalne osi (prigušivanje gibanja oko horizontalne osi). Pri kočenju, novi model osigurava veliku snagu zaustavljanja uz zadržavanje visoke stabilnosti u zavojima kao i na pravcu. Torzijska krutost nove Astre povećana je za 14 posto u odnosu na prethodni model.

Ista njemačka preciznost primjenjuje se posvuda u unutrašnjosti gdje se dogodio vremenski skok. Apsolutna zvijezda je nova generacija ploče s instrumentima Pure Panel koja je prvo uvedena u Mokki. Široki digitalni kokpit (potpuno ostakljen ovisno o inačici) ima dva 10-inčna zaslona integrirana - zajedno s bočnim otvorom za ventilaciju na vozačevoj strani - u horizontalnom formatu. U novoj Astri, analogni instrumenti otišli su u povijest. Zahvaljujući sloju zaslona koji sprečava odraz na vjetrobranskom staklu, dizajn odbacuje sjenilo iznad zaslona čime se dodatno povećava visokotehnološka funkcionalnost i ambijentalnost.

Pojednostavljena putnička kabina

Uz fizičke kontrole smanjene na minimum u obliku fino oblikovanih tipki, Pure Panel postiže optimalnu ravnotežu digitalizacije i intuitivnosti pri korištenju, oslobođen iritantnih vizualnih podražaja, bez potrebe za podizbornicima. Nikada do sada nije bilo tako intuitivno i lako koristiti Opel kao sada novu Astru. Nema više ni potrebe za kabelima, jer je nova generacija multimedijskih sustava za informiranje i zabavu s povezanim uslugama - kojima je moguće rukovati dodirom i glasovnom kontrolom prirodnim jezikom.

Nova Opel Astra donosi inovacije u kompaktnoj klasi ranije poznate kupcima samo u skupljim vozilima. Na primjer, Astra je opremljena najnovijom inačicom prilagodljivih Intelli-Lux LED Pixel Light svjetala. Sustav osvjetljenja stiže ravno s Opelove perjanice Insignije i sa 168 LED elemenata, predvodnik je u segmentima kompaktnih vozila i vozila srednje klase. Po 84 LED elementa nalaze se u svakom ultra-tankom prednjem svjetlu – i po tome je vodeća u klasi. Snop svjetla prilagođava se u milisekundama bez zasljepljivanja drugih na cesti. Vozila koja dolaze prema vama ili voze ispred vas precizno se 'odsijecaju'. Doseg i smjer svjetla mijenja se ovisno o situaciji u vožnji i okruženju.

Visoka razina udobnosti uz kvalitetna sjedala

Vozač uživa podršku brojnih drugih vrhunskih sustava za pomoć u koje se ubrajaju head-up display, poluautomatizirani Intelli-Drive 2.0 sustav pomoći i Intelli-Vision kamera koja omogućava prikaz od 360 stupnjeva. Lako je zadržati izravan pregled na sve sustave dok se njima intuitivno upravlja pomoću Pure Panel kokpita. Tipično Opelovski, nova generacija odlikuje se aktivnim sjedalima s certifikatom 'Aktion Gesunder Rücken e. V.' (Akcija za zdrava leđa).

Smještena su 12 mm niže u odnosu na prethodni model čime se dodatno naglašava osjećaj sportske vožnje. Zajamčen je dobar položaj tijela, a gustoća pjene sjedala optimizirana je sukladno konturama za sportsko držanje i udobnost. Prednja AGR sjedala nove Astre najbolja su u kompaktnoj klasi u smislu ponude širokog raspona podešavanja uz doplatu, od električnog naginjanja do elektro-pneumatskog lumbalnog oslonca. Kada su presvučena Nappa kožom, nude i ventilaciju i masažu za vozača. Grijanje za prednja i vanjska stražnja sjedala dostupno je uz nadoplatu ovisno o varijanti. Dostupna su i sjedala presvučena profinjenom Alcantara kožom.

Arhitektura nove Astre također uključuje najnovije automatizirane sustave pomoći vozaču. Uz multifunkcijsku kameru u vjetrobranskom staklu, tehnologija obuhvaća četiri kamere u karoseriji (jedna naprijed, jedna straga i po jedna sa svake strane), pet radarskih senzora (jedan naprijed i po jedan na svakom uglu), kao i ultrazvučne senzore naprijed i straga.

Kamere i senzori integriraju se u Intelli-Drive 2.0 sustav pomoću e-horizon povezivanja čime se postiže veći doseg kamera i radara. To omogućava sustavu prilagođavanje brzine u zavojima, davanje preporuka o brzini i poluautomatske promjene voznog traka. Prepoznavanje drži li vozač ruke na upravljaču osigurava njegovu angažiranost u svakom trenutku. Upozorenje na promet straga, prepoznavanje mrtvog kuta velikog dosega i aktivno pozicioniranje u voznom traku kojim se automobil zadržava u sredini voznog traka čine Intelli-Drive 1.0.

Dugi popis automatiziranih sustava koji pomažu vozaču uključuje i automatski tempomat koji ubrzava ili usporava kako biste slijedili vozilo ispred vas - bez prekoračenja podešene brzine - a može kočiti do mirovanja ako je potrebno. S automatskim mjenjačem, vožnja se nastavlja automatski zahvaljujući funkciji 'Stop & Go'. Ponuda sustava za pomoć, vodeća u klasi, dodatno sadržava veliki head-up display i Intelli-Vision, sustav za jednostavnije parkiranje temeljen na kamerama i radaru.

Benzin, dizel, hibrid...

Dva široka zaslona Pure Panel kokpita omogućavaju vozačima da u svakom trenutku sve drže na oku. Novu generaciju sustava za informiranje i zabavu moguće je koristiti putem središnjeg zaslona osjetljivog na dodir ili glasovnom kontrolom prirodnim jezikom. Kompatibilni pametni telefoni mogu se bežično priključiti sa sustavima Apple CarPlay i Android Auto u svim varijantama modela. Moguće je i bežično punjenje.

Paleta nove Astre ima rješenje za svakoga kada su u pitanju alternative pogona. Kupci će uskoro moći birati između potpuno električnog pogona, plug-in hibrida ili klasičnog motora s unutarnjim izgaranjem. Raspon snage sustava seže od 81 kW/110 KS do 165 kW/225 KS.

Na vrhu palete pogona je Astra u izvedbi plug-in hibrida. Hibrid koji čini sam vrh ponude donosi sustav koji razvija 165 kW/225 KS i najveći okretni moment od 360 Nm. Moćne performanse osigurava primjerno nadopunjavanje motora s unutarnjim izgaranjem i električnog motora. 4-cilindraš obujma 1,6 litara razvija 133 kW/180 KS. Električni motor doprinosi do 81 kW/110 KS. Snaga se prenosi na prednju osovinu komfornim automatskim mjenjačem s osam brzina prijenosa.

Kao alternativa, također je dostupna verzija hibrida čiji sustavi razvijaju 132 kW/180 KS. Maksimalni okretni moment i ovdje iznosi moćnih 360 Nm. U ovom slučaju, benzinski motor doprinosi 110 kW/150 KS. Oba plug-in hibridna vozila nude ubrzanja primjerena sportskim automobilima pa iz mirovanja postižu 100 km/h za 7,7 odnosno 7,9 sekundi te razvijaju najveću brzinu od 235 odnosno 225 km/h (elektronički ograničenu). Radi vožnje u gradu bez emisija, moguće je jednostavno odabrati električni način pogona. Tada zahvaljujući bateriji od 12,4 kWh, nova Astra Hybrid vozi do nekih 60 kilometara prema WLTP-u isključivo na električnu energiju.

Nakon 5-vratnog modela pristiže i karavan

3-cilindarski turbo benzinski motor obujma 1,2 litre s izravnim ubrizgavanjem goriva i ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa razvija 81 kW/110 KS. Osim toga, benzinski motor također je dostupan u inačici snage 96 kW/130 KS - s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa ili s automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa. Benzinski motor razvija svoj najveći okretni moment od 230 Nm od 1750 okretaja u minuti.

4-cilindarski dizelski motor obujma 1,5 litara i snage 96 kW/130 KS razvija najveći okretni moment 300 Nm od 1750 okretaja u minuti i dostupan je s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa ili s automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa.

Knjige narudžbe za novu Opel Astru otvaraju se krajem ove godine i prve isporuke kupcima kreću početkom 2022. Isprva će biti predstavljena kao sportski model s pet vrata i linijama nalik coupéu, a elegantna karavan inačica Astra Sports Tourer slijedi ubrzo. Godinu dana nakon pojavljivanja nove generacije na tržištu, ponudi modela će se pridružiti baterijska električna Astra-e. Nova Astra pristizat će iz pogona u sjedištu Opela - Rüsselsheima.