Opel Corsa-e će u Hrvatskoj imati početnu cijena od 241 tisuće kuna

Šesta generacija gradskog Opela pripremljena je i u električnom izdanju, s baterijom od 50 kWh što bi prema WLTP-u trebalo osigurati domet od 330 kilometara, a čijoj smo premijeri u Rüsselsheimu i sami prisustvovali. Tehnički podaci se daju na kapaljku, gotovo da ih ni nema...

Ivan Cvetković utorak, 11. lipnja 2019. u 00:00
📷  foto: Opel, autonet.hr
foto: Opel, autonet.hr

Nakon prikazane nove generacije Peugeota 208 i Renault Clia, i Opel sa svojom novom Corsom želi što veći dio tržišnog kolača. Tako je nedavno razotkrio novu, šestu generaciju gradske Corse, a koja je predviđena i u električnom izdanju čijoj smo premijeri u srcu Opelovog centra u Rüsselsheimu i sami imali priliku prisustvovati. Vjerujemo da već gotovo svi znaju kako je Opel dio PSA Grupacije, a koji je predodređen da bude pionir u elektrifikaciji, pa će do 2024. Opel ponuditi elektrificiranu verziju svakog svojeg modela.

Koliko ozbiljno Opel računa na ovu izvedbu, pokazuje činjenica da je već sada moguće narudžbe First Edition izvedbe, dok će narudžbe dizelskih i benzinskih inačica biti moguće tek kasnije tijekom godine. Ipak, imajmo na umu da će prvi primjerci Corse na ceste stići krajem godine, dok se prve isporuke modela s nultom emisijom ispušnih plinova očekuju na proljeće iduće godine.

Prva električna Corsa napravljena je na istoj platformi kao i ‘obična’, te donosi napredne tehnologije, pomoćne sustave namijenjene vozaču i mogućnosti povezivanja, koji su možda poznatiji kupcima skupljih automobila. Uz dužinu od 406 centimetara Corsa ostaje agilan i praktičan peterosjed s dobrim rasporedom. Linija krova podsjeća na coupe i 48 mm je niža od prethodnika, no to ne utječe na prostor za glavu u kabini. Vozač sada sjedi 28 mm niže. Niže težište pozitivno utječe i na upravljanje te voznu dinamiku.

Opel proizvodi automobile već 120 godina i uvijek je činio tehnologiju dostupnom širokoj publici kupaca, pa vjeruje da će tako biti i s električnom Corsom. Prema preliminarnim podacima, po WLTP metodi, električna Corsa ima domet do 330 kilometara. Ima pet sjedala i prostranija je od dosadašnjeg modela. Raspolaže baterijom snage 50 kWh koja se može brzo napuniti do 80% svog kapaciteta za samo 30 minuta. Ovo će, barem na početku, na našim prostorima biti neizvedivo, jer je riječ o podatku za punionice kapaciteta 100 kW, dok su prema našim podacima sve naše brze punionice od 50 kW. Baterija dolazi s osmogodišnjim jamstvom.

CCS konektor na automobilu omogućuje sve mogućnosti punjenja - putem kabela, zidne utičnice (wall boxa) ili brzog punjenja, a stanje napunjenosti može se provjeriti pomoću aplikacije myOpel, čime se vrijeme i troškovi punjenja mogu uvijek optimizirati. U Njemačkoj će Corsa-e od razine First Edition nadalje biti standardno opremljena trofaznim ugrađenim punjačem snage 11 kW. U državama u kojima je trofazni kućni priključak manje uobičajen nego u Njemačkoj kao alternativa dostupan je jednofazni ugrađeni 7,4-kilovatni punjač. Corsa-e će tvornički moći koristiti postaje za brzo punjenje.

I ponuda kabela i zidnih kutija (wall boxa) razlikuje se u skladu s energetskom infrastrukturom na svakom tržištu, pa tek trebamo vidjeti što će biti raspoloživo na našem tržištu. Inače, korištenje wall boxa omogućava veću brzinu punjenja od obične utičnice, te osigurava dugovječnost baterije. Iako to još uvijek proizvođači automobila ne spominju, upitno je svakodnevno korištenje brzih punionica. Često korištenje navodno može dovesti do bržeg smanjenja kapaciteta baterije kroz godine korištenja.

Za model Corsa-e predviđen je kabel 'vrste 2', koji je svojevrsna ulaznica u svijet e-mobilnosti, a spaja se u običnu kućnu utičnicu. Koristite li wall box moguće je posve napuniti bateriju za pet sati. Za punjenje na javnim punionicama s izmjeničnom strujom koristi se kabel 'vrste 3', s Type 2 konektorom kada je za 100 km dometa potrebno nešto malo više od sat vremena punjenja. Kao što smo već spomenuli, korištenjem brze, odnosno punionice s istosmjernim napajanjem (DC), moguće je 80% kapaciteta baterije napuniti za manje od 30 minuta (ako je riječ o punionici od 100 kW). Kupcima koji često putuju u inozemstvo i onima koji žele brzo puniti vozilo kod kuće, a nemaju zidnu kutiju, Opel nudi 'univerzalni punjač'. Poput korištenja švicarskog nožića, razni adapteri ovog punjača omogućuju punjenje na brojnim utičnicama, pa s kako kažu - omogućava vožnju od Moskve do Lisabona.

Kako i priliči električnim automobilima, da bi se dodatno povećala učinkovitost, Corsa-e ima sustav regenerativnog kočenja koji reciklira energiju proizvedenu prilikom kočenja ili usporavanja. Taj višak kinetičke energije pretvara se u električnu energiju i odmah koristi ili se pohranjuje u bateriji radi dodatnog dometa. Vozaču su na odabir i tri načina vožnje: Normal, Eco i Sport. Očekivano, Sport povećava voznu dinamiku uz veći gubitak dosega, dok se u Eco načinu rada optimizira rad trošila kako bi se što više povećao domet.

Za pogon se rabi elektromotor snage 100 kW odnosno 136 KS i maksimalnih 260 Nm trenutnog okretnog momenta. Prema trenutno dostupnim podacima ovaj model treba samo 2,8 sekundi za ubrzanje od 0 do 50 km/h i tek 8,1 za ubrzanje od 0 do 100 km/h, što je u rangu sportskog automobila.

Tehnologije i pomoćni sustavi koji su do nedavno bili dostupni samo u višim tržišnim segmentima sada se premijerno mogu naći u Corsi-e. Među najvažnijim su značajkama prilagodljiva svjetla IntelliLux LED Matrix koja ne zasljepljuju, a sada se prvi put nude u segmentu malih automobila. Osam LED elemenata koje kontrolira najnovija generacija prednje kamere visoke razlučivosti stalno prilagođavaju snop svjetla prevladavajućoj prometnoj situaciji i okruženju.

Napredni sustavi pomoći vozaču nude dodatnu sigurnost. Uz novu prednju kameru, prepoznavanje prometnih znakova sada prepoznaje i LED znakove. Na zaslonu se prikazuju i ograničenja brzine pohranjena u sustavu. S novom Corsom premijerno dolaze i prilagodljiva kontrola brzine utemeljena na radaru pomoć pri držanju vozne trake, sustav kočenja u nuždi, upozorenje na umor vozača... Dostupna je i pomoć pri provjeri mrtvog kuta te cijeli niz pomoćnika pri parkiranju.

Novi informacijsko-multimedijski sustavi omogućavaju vozaču i putnicima da budu dobro povezani, a kompatibilni su s platformama Apple CarPlay i Android Auto. Multimedia Navi s dodirnim zaslonom u boji dijagonale 17,8 cm kao i model Multimedia Navi Pro s vrha ponude s dodirnim zaslonom u boji dijagonale čak 25,4 cm nude novi telematički servis Opel Connect. Korisne funkcije kao što su navigacija uživo s informacijama o prometu u stvarnom vremenu kao i izravno povezivanje s pomoći na cesti i mogućnost upućivanja hitnih poziva dodatno će uvjeriti vozače i putnike da su u 'dobrim rukama'.

Cijena

Trenutno nije poznato više tehničkih podataka niti specifikacija za Corsu-e, no evo još nekoliko činjenica. Početni model u Hrvatskoj starta s 241 tisućom kuna, a sadrži električnu parkirnu kočnicu, klima uređaj, adaptivni tempomat, automatsko kočenje u slučaju opasnosti, sustav za održavanje vožnje u prometnoj traci te prepoznavanje prometnih znakova. Već sada je moguće predbilježiti se za posebnu First Edition seriju koja ima i potpuna LED svjetla i svijetla za maglu, 17-inčne alu naplatke i potpuno digitalnu instrumentnu ploču.