Opel Corsa GSi - Nacionalna prezentacija 2018.
Tisuću kilometara u tri dana, za upravljačem opelovog sportskog mališana doživljaj je za pamćenje. Njemačka je marka na najbolji mogući način predstavila svoj novi sportski model koji je jednako zabavan i uzbudljiv na otvorenoj cesti, koliko je praktičan i štedljiv u gradu
Za predstavljanje automobila koji nas poziva na vožnju otvorenom cestom vjerojatno nema boljeg "poligona" od hrvatskih priobalnih prometnica. Tako smo u okviru posebnog eventa kojeg je organizirao domaći zastupnik, imali prilike proći duž gotovo cijele Jadranske magistrale za upravljačem opelovog novog sportskog aduta - 150 KS snažne Corse GSi čija cijena kreće od 130.483 kn.
Srce sportskog automobila
U bogatoj paleti motorizacije što ju nudi aktualna Corsa, posebno mjesto bez sumnje sada zauzima 1,4-litreni benzinski motor koji raspolaže specifičnom snagom većom od 100 KS po litri obujma. Potpomognut turbopunjačem, ovaj 4-cilindraš razvija najveću snagu od 110 kW (150 KS) pri 5000 o/min te najveći okretni moment od 220 Nm u rasponu između 3000 i 4500 o/min.
Navedimo i kako od strane proizvođača deklarirana, najveća brzina ovog malenog sportaša iznosi 207 km/h, dok Corsa GSi za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba 8,9 sekundi. Konačno, uvjerljiva je i njezina elastičnost uz 9,9 sekundi potrebnih za ubrzanje između 80 i 120 km/h u 5. stupnju prijenosa.
Značajnu "odgovornost" za ovakve performanse ima i ručni 6-stupanjski mjenjač skraćenih prijenosnih omjera, a cijeli ovaj pogonsko-prijenosni paket može se pohvaliti doista razumnim vrijednostima potrošnje goriva. Tako Opel obećava potrošnju između 7,7 i 8,0 l/100 km u gradskoj vožnji, između 5,1 i 5,5 na otvorenoj cesti te od 6,1 do 6,4 l/100 km u mješovitoj vožnji. Sve zajedno, odgovara prosječnoj emisiji CO2 koja se kreće između 139 i 147 g/km.
Na osnovama Corse OPC
Dinamičan, sportski izgled nova Corsa GSi može zahvaliti izvedbi OPC. Štoviše, od najuzbudljivije je izvedenice GSi "posudila" gotovo sve detalje vanjskog izgled, a osim stražnjeg donjeg dijela u koji je sada uklopljen jedan završetak ispušne cijevi (OPC ima dva). Sve ostalo, uključujući naplatke, krovni spojler, prednje otvore za zrak i ukrasne detalje jednakog je dizajna kao i na najsportskijoj Corsi.
Dakako, ono što će za upravljačem mnogima biti značajnije od samog izgleda jest činjenica da je Corsa GSi preuzela "šasiju", odn. strukturu karoserije i podvozja izravno od modela OPC (inače, ovaj je ovjes poznat i kao OPC Performance). To znači veču krutost i naglašeniju preciznost, a tu su i veliki kočnički diskovi s crvenim kliještima, također preuzeti s izvedbe OPC smješteni u serijskim 17-colnim naplacima te amortizeri Koni. Uz doplatu, dostupni su 18-colni naplaci (kao na našim slikama) OPC/VXR za koje je potrebno izdvojiti 2.980 kn.
Inače, podvozje Corse OPC usavršeno je tijekom brojnih testiranja na legendarnoj stazi Nürburgring Nordschleife od strane direktora opelovog Performance odjela Volkera Stryceka.
Interijer za najbolji osjećaj u vožnji
Središte bogato opremljene unutrašnjosti Corse GSi predstavlja poznati opelov infotainment sustav IntelliLink, ovdje u izvedbi 4.0 koji je opremljen Bluetooth podrškom, navigacijom, funkcijom Mirror screen i ostalim sustavima te podsustavima za nadzor svih vitalnih parametara vozila. Putno računalo s dva brojača dnevnih parametara vožnje te sportski obruč upravljača presvučen perforiranom kožom nadopunjavaju ugođaj.
Uz doplatu, moguće je naručiti i sportska školjkasta grijana sjedala koja će pružiti maksimalnu potporu tijelu u svim uvjetima vožnje, a koja potpisuje njemački stručnjak Recaro. Doplata za ova sjedala iznosi 26.075 kn. Dakako, serijski su tu i šest zračnih jastuka, ESP sustav, Hill-holder, automatski klima uređaj itd.
Opel Corsa GSi najsportskija je izvedba ovog mališana u trenutnoj opelovoj ponudi koja, na našem tržištu, obuhvaća osam izvedbi s trojim te osam s petorim vratima. Njezina cijena iznosi 130.483 kn do registracije, dok cijene ostalih izvedbi Opel Corse kreću od 85.238 kn.
Pogledajte i test Opel Corse 1.6 Turbo OPC te izvještaj s međunarodne prezentacije Insignije GSi
Tehnički podaci
MODEL | Corsa GSi |
---|---|
konstrukcija motora | 4-cilindrični redni benzinski, postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana lancem, promjenjivo upravljanje ventilima, aluminijska glava motora, 1 turbopunjač, međuhladnjak, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, izravno ubrizgavanje goriva, Euro 6.2 |
obujam | 1364 cm3 |
provrt i hod klipa | 72,5 x 82,6 mm |
omjer kompresije | - |
najveća snaga | 110 kW (150 KS) pri 5000 o/min |
najveći okretni moment | 220 Nm između 3000 i 4500 o/min |
prijenos snage | Pogon na prednje kotače, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa |
podvozje | Sprijeda McPhersonove opružne noge, poprečna trokraka ramena, stabilizator i pomoćni okvir otraga polukruta osovina s uzdužnim ramenima, spiralne opruge, teleskopski amortizeri i stabilizator, upravljač s nazubljenom letvom, električni progresivni servoojačivač |
kočnice | Sprijeda ventilirani disk promjera 308 mm, otraga puni disk promjera 264 mm, ABS, ESP, TCS, Hill-holder |
naplaci i pneumatici | Lijevani naplaci dimenzija 7J x 17, pneumatici dimenzija 215/45 R 17 |
dimenzije | D x Š x V 4021 x 1736 (s retrovizorima: 1944) x 1479 mm, međuosovinski razmak 2510 mm, trag kotača 1472 / 1464 mm, krug okretanja 11,3 m, obujam prtljažnika 285 / 1090 dm3, obujam spremnika za gorivo 45 l |
mase | Prazno vozilo 1214 kg, najveća dozvoljena masa 1690 kg, dozvoljeno opterećenje 476 kg |
performanse | Najveća brzina 250 km/h (elektronički ograničena), ubrzanje 0-100 km/h 4,5 s |
potrošnja goriva | U gradskoj vožnji 7,7 - 8,0 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,1 - 5,5 l/100 km, u mješovitoj vožnji 6,1 - 6,4 l/100 km, prosječna emisija CO2 139 - 147 g/km |
proizvođač | Opel Automobile GmbH |
zastupnik | Opel Southeast Europe LLC |