Opel Insignia GSi - Međunarodna prezentacija 2018.

Premda slabija od prethodnice s oznakom OPC, Insignia GSi je na Nürburgringu postigla bolja vremena. Ovu smo obiteljsku zvijerku isprobali u okolici Marseillea i na michelinovoj test stazi u Fontangeu. U Hrvatsku stiže sredinom travnja uz cijenu od 316.644 kn

Marko Dragun petak, 9. ožujka 2018. u 00:00

Kad ta tri magična slova, GSi, spomenete ljubiteljima Opela, nećete dugo čekati na odgovor i širom razvučen osmijeh. Pritom ćete osjetiti njihovo zadovoljstvo, ali i trunku nostalgije. Oznaka je to koja je krajem 1980-ih i početkom '90-ih simbolizirala vrhunske inačice i najsnažnije modele proizvođača iz Russelsheima.

Oštrija, preciznija, još učinkovitija - to bi bio najbolji opis Insignije GSi. Sportski je to automobil namijenjen svima koji žele nešto posebno, bilo u običnom, svakodnevnom druženju ili vikendom na nekoj brdskoj cesti. Dakako, sportski su automobili primjereniji mlađim vozačima, a za one starije nekako su prikladniji obiteljske limuzine. Insignia GSi je pak kompromis između sportskog vozila i automobila za potrebe prijevoza obitelji i nekako se ne možemo oteti dojmu kako će budući vlasnici kupovinom ovog Opela doći na svoje jer "jednim udarcem...".

Podvozje za znalce

Insignia GSi privući će pažnju svojim agresivnim i privlačnim dizajnom, ali i dobrim voznim osobinama kojima je u stanju nadmašiti granicu izdržljivosti uobičajenih putnika. Naime, prilikom vožnje zavojitim cestama vrlo je lako nadići granicu između normalne i brze vožnje. Razlog tome je potpuno novo podvozje modela GSi i ono je temelj maksimalnog uživanja u vožnji i učinkovite snage: kraće opruge spuštaju GSi za 10 milimetara, a posebni sportski amortizeri svode kretanje karoserije na minimum.

Također, FlexRide prilagođava amortizere i upravljanje u djeliću sekunde, a i nadzorna jedinica mijenja kalibraciju papučice gasa i točke promjene stupnjeva prijenosa, inače, vrlo dobrog 8-stupanjskog automatskog mjenjača. Vozač može birati i između načina rada Standard, Tour i Sport, a ovisno o odabranom, upravljanje i odziv gasa mogu biti još izravniji. Ekskluzivan za GSi jest i način rada Competitive koji se aktivira pomoću prekidača za ESP. Ako se dvaput pritisne, oni hrabriji mogu povećati slobodu podvozja, a isključuje se i kontrola trakcije.

Sportski feeling i pogon na sva četiri kotača

Na upravljaču se nalaze i poluge za mijenjanje stupnjeva prijenosa pa se zaista možete osjećati kao u nekom trkaćem automobilu. Posebnost Insignije GSi svakako je i pogon sustava na sve kotače - Twinster s vektorskom raspodjelom okretnog momenta koji savršeno nadopunjuje sportsko podvozje. U ovom visokotehnološkom sustavu, koji je jedinstven u segmentu, uobičajeni diferencijal stražnje osovine zamijenjen je dvama spojkama koje u djeliću sekunde kontroliraju koliko se okretnog momenta šalje pojedinačno svakom kotaču.

Ovisno o situaciji na cesti, kotači se nezavisno ubrzavaju, bez obzira na površinu ili uvjete. Stoga će nepoželjno podupravljanje biti nepoznanica vozačima Insignije GSi, koja točno i precizno prati zadanu putanju kretanja, o čemu smo se uvjerili na michelinovoj testnoj stazi.

Benzinac s 260 ili dizel s 209 KS?

Opel je Insigniju GSi opremio 2-litrenim BiTurbo dizelskim motorom (NEDC: gradska vožnja 9,2 l/100 km, otvorena cesta 5,7 l/100 km, kombinirano 7,0 l/100 km, emisija CO2 186 g/km) sa 154 kW (209 KS) pri 4000 o/min i najvećim okretnim momentom od 480 Nm pri 1500 o/min. GSi Grand Sport BiTurbo ubrzava od 0 do 100 km/h za 7,9 sekundi i dostiže najveću brzinu od 233 km/h.

Svi koji će radije odabrati Insigniju GSi s benzinskim pogonskim strojem s turbopunjačem mogu odabrati 2-litreni motor sa 191 kW (260 KS) (NEDC: 11,2 l / 7,1 / 8,6 l/100 km, emisija CO2 197 g/km). Benzinski motor 2.0 Turbo razvija najveći okretni moment od 400 Nm između 2500 i 4000 o/min te pokreće Insigniju GSi Grand Sport od 0 do 100 km/h za 7,2 sekunde i omogućava najveću brzinu od 250 km/h.

Užitak za upravljačem

Ne smijemo zaboraviti niti pneumatike Michelin Pilot Sport 4 S s posebno visokim prijanjanjem, i to na, za Opel karakteristično velikim 20-colnim naplacima. Za vrhunsko usporavanje, pak, tu su i snažne 4-klipne kočnice Brembo promjera 345 mm. Kao što vidite, sve je baš onako kako i treba biti, no kakva je Insignia GSi u praksi? Automobil dobro podnosi oštru vožnju, a vozač se vrlo lako "zaigra" za upravljačem i gotovo nesvjesno počinje rušiti rekorde dolaska na određene relacije.

Na autocesti Insignia GSi caruje, bilo da se radi o benzinskoj izvedbi s 260 ili turbodizelskoj s 210 KS. Performanse su dostojne imena GSi, a posebno ističemo veliki okretni moment (400 Nm benzin, 480 Nm dizel) koji svaka pretjecanja čini laganim poslom. Dakako, to su one sportske karakteristike Insignije GSi, odnosno njene mogućnosti koje ni u kom slučaju nije primjereno iskorištavati u javnom prometu, a osobito ne s obitelji u automobilu. No tek toliko da se zna i može reći da se GSi odlično ponaša u zavojima...

Ipak, ovo je i svakodnevna udobna limuzina

Ono što je pak važno istaknuti je i upotrebljivost Insignije GSi, a tu joj se doista nema što prigovoriti. Uz neke klasične sportske dodatke, karakteristične za GSi, nema neke velike razlike u odnosu na običnu Insigniju. A to znači da je unutrašnjost prostrana, sjajno ergonomski prilagođena svim putnicima kojima je na raspolaganju i više nego dovoljno prostora. Posebno napominjemo kako prostora ne nedostaje ni straga, a sjedala s izraženim bočnim naslonima (AGR sportska sjedala posebno razvijena za ovaj model) sjajno drže tijelo u zavojima i ne zamaraju vas ni na dužim relacijama.

Vozači Insignije GSi moći će uživati u još vrhunskih tehnologija, počevši od revolucionarnih svjetala IntelliLux LED Matrix do upozorenja na mogući sudar sprijeda s prepoznavanjem pješaka i automatskim kočenjem u slučaju nužde. Sve to čini Insigniju GSi Grand Sport beskompromisnom sportskom limuzinom, a Sports Tourer privlačnim, praktičnim i prije svega sigurnim karavanom za cijelu obitelj.

Ukupno gledajući, svojim voznim osobinama, Insignia GSi odaje dojam iznimno velike čvrstoće karoserije i solidnosti izrade. GSi nam se čini kao dobar izbor za mlade obitelji ili sve one koji se tako osjećaju. A kakav će odaziv Insignia GSi imati među kupcima pokazat će vrijeme. Je li cijena od 316.644 Kuna za limuzinu i 323.021 za karavan visoka, procijenite sami. Mi samo tvrdimo da je GSi jedan doista odličan automobil koji sigurno zaslužuje vašu pozornost.

Opel Manta GSi (1986.)
Opel Manta GSi (1986.)
Opel Kadett GSi (1984.)
Opel Kadett GSi (1984.)

No, moramo biti iskreni i priznati, GSi je u posljednjih nekoliko godina pomalo pao u sjenu OPC verzija koje su preuzele primat opelovih top-performera... Ipak, GSi je pobuđivao nostalgiju svih ljubitelja i Opel je reagirao povratkom ove slavne oznake s Insignijom, kojoj će se uskoro pridružiti i Corsa.

Zeleni pakao kao ispitni poligon

Fino ugađanje u okruženju staze Nürburgring-Nordschleife dovelo je do trenutno najučinkovitije Insignije. "Lagana arhitektura, izvrsna konfiguracija podvozja s nadograđenom hidraulikom amortizera i prilagodba softvera te jedinstven pogon na sve kotače s pneumaticima visokih performansi čine GSi preciznim, upravo kakvim smo ga i željeli napraviti", rekao je Volker Strycek, direktor Opel Motorsporta i ujedno pobjednik gotovo stotinu utrka na Nürburgringu.

"Rezultati govore sami za sebe. U Insigniji GSi mogu napraviti krug na Nordschleifeu do 12 sekundi brže nego u najsnažnijem prethodnom OPC modelu i to tako da u svakom centimetru vožnje tjeram automobil do granica njegovih mogućnosti. Čim staza postane zahtjevnija, npr. u zavojima ili ravnim dijelovima s niskim trenjem, odnosno kada automobil mora posebno agilno i precizno reagirati, GSi je definitivno brži i lakše ga je kontrolirati".

Upravo kombinacija male mase, posebice oko prednje osovine, niskog težišta, lakog upravljanja, velike snage u širokom rasponu okretaja i najbolje držanje podloge čini GSi tako brzim i uvjerljivim. "To je čista učinkovitost. Visoka razina prijanjanja savršena je za Nordschleife, a na javnim prometnicama omogućuje uživanje u vožnji i predstavlja sigurnosnu prednost", rekao je Strycek.

 Tehnički podaci

MODEL Opel Insignia Grand Sport GSi
izvedba 2.0 Turbo 2.0 BiTurbo diesel
konstrukcija motora 4-cilindrični redni benzinski, postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana zupčastim remenom, izravno ubrizgavanje, aluminijska glava i blok motora, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, 1 turbopunjač, međuhladnjak, Euro 6 4-cilindrični redni dizelski, postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana zupčastim remenom, izravno ubrizgavanje Common Rail, aluminijska glava i blok motora, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, 2 turbopunjača, međuhladnjak, Euro 6
obujam 1998 cm3 1956 cm3
provrt i hod klipa 86,0 x 86,0 mm 83,0 x 90,4 mm
omjer kompresije 9,5 : 1 16,5 : 1
najveća snaga 191 kW (260 KS) pri 5300 o/min 154 kW (209 KS) pri 4000 o/min
najveći okretni moment 400 Nm između 2500 i 4000 o/min 480 Nm pri 1500 o/min
prijenos snage Prilagodljivi pogon na sva četiri kotača, automatski mjenjač s 8 stupnjeva prijenosa
podvozje Sprijeda McPhersonove opružne noge, trokraka poprečna ramena, stabilizator i pomoćni okvir, otraga višedjelna osovina s poprečnim i kosim ramenima, teleskopski amortizeri i spiralne opruge, upravljač s nazubljenom letvom, električni progresivni servoojačivač
kočnice Sprijeda ventilirani disk promjera 345 mm, otraga disk (Brembo)
naplaci i pneumatici Lijevani naplaci dimenzije 20 cola, pneumatici Michelin Pilot Sport 4 S
dimenzije D x Š x V 4910 x 1871 (s retrovizorima: 2093) x 1445 mm, međuosovinski razmak 2829 mm, trag kotača 1607 / 1610 mm, obujam prtljažnika 490 / 1450 dm3, obujam spremnika za gorivo 62 l
mase Prazno vozilo 1608 kg, najveća dozvoljena 2145 kg, dozvoljeno opterećenje 537 kg, dozvoljeno opterećenje krova 100 kg, dozvoljena masa prikolice 750 / 2200 kg Prazno vozilo 1697 kg, najveća dozvoljena 2240 kg, dozvoljeno opterećenje 543 kg, dozvoljeno opterećenje krova 100 kg, dozvoljena masa prikolice 750 / 1805 kg
performanse Najveća brzina 250 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 7,2 s Najveća brzina 233 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 7,9 s
potrošnja goriva U gradskoj vožnji 11,2, na otvorenoj cesti 7,1, u mješovitoj vožnji 8,6 l/100 km, prosječna emisija CO2 197 g/km U gradskoj vožnji 9,2, na otvorenoj cesti 5,7, u mješovitoj vožnji 7,0 l/100 km, prosječna emisija CO2 186 g/km
proizvođač Adam Opel AG
zastupnik Opel Southeast Europe LLC