Opel Insignia GSi - Međunarodna prezentacija 2018.
Premda slabija od prethodnice s oznakom OPC, Insignia GSi je na Nürburgringu postigla bolja vremena. Ovu smo obiteljsku zvijerku isprobali u okolici Marseillea i na michelinovoj test stazi u Fontangeu. U Hrvatsku stiže sredinom travnja uz cijenu od 316.644 kn
Kad ta tri magična slova, GSi, spomenete ljubiteljima Opela, nećete dugo čekati na odgovor i širom razvučen osmijeh. Pritom ćete osjetiti njihovo zadovoljstvo, ali i trunku nostalgije. Oznaka je to koja je krajem 1980-ih i početkom '90-ih simbolizirala vrhunske inačice i najsnažnije modele proizvođača iz Russelsheima.
Oštrija, preciznija, još učinkovitija - to bi bio najbolji opis Insignije GSi. Sportski je to automobil namijenjen svima koji žele nešto posebno, bilo u običnom, svakodnevnom druženju ili vikendom na nekoj brdskoj cesti. Dakako, sportski su automobili primjereniji mlađim vozačima, a za one starije nekako su prikladniji obiteljske limuzine. Insignia GSi je pak kompromis između sportskog vozila i automobila za potrebe prijevoza obitelji i nekako se ne možemo oteti dojmu kako će budući vlasnici kupovinom ovog Opela doći na svoje jer "jednim udarcem...".
Podvozje za znalce
Insignia GSi privući će pažnju svojim agresivnim i privlačnim dizajnom, ali i dobrim voznim osobinama kojima je u stanju nadmašiti granicu izdržljivosti uobičajenih putnika. Naime, prilikom vožnje zavojitim cestama vrlo je lako nadići granicu između normalne i brze vožnje. Razlog tome je potpuno novo podvozje modela GSi i ono je temelj maksimalnog uživanja u vožnji i učinkovite snage: kraće opruge spuštaju GSi za 10 milimetara, a posebni sportski amortizeri svode kretanje karoserije na minimum.
Također, FlexRide prilagođava amortizere i upravljanje u djeliću sekunde, a i nadzorna jedinica mijenja kalibraciju papučice gasa i točke promjene stupnjeva prijenosa, inače, vrlo dobrog 8-stupanjskog automatskog mjenjača. Vozač može birati i između načina rada Standard, Tour i Sport, a ovisno o odabranom, upravljanje i odziv gasa mogu biti još izravniji. Ekskluzivan za GSi jest i način rada Competitive koji se aktivira pomoću prekidača za ESP. Ako se dvaput pritisne, oni hrabriji mogu povećati slobodu podvozja, a isključuje se i kontrola trakcije.
Sportski feeling i pogon na sva četiri kotača
Na upravljaču se nalaze i poluge za mijenjanje stupnjeva prijenosa pa se zaista možete osjećati kao u nekom trkaćem automobilu. Posebnost Insignije GSi svakako je i pogon sustava na sve kotače - Twinster s vektorskom raspodjelom okretnog momenta koji savršeno nadopunjuje sportsko podvozje. U ovom visokotehnološkom sustavu, koji je jedinstven u segmentu, uobičajeni diferencijal stražnje osovine zamijenjen je dvama spojkama koje u djeliću sekunde kontroliraju koliko se okretnog momenta šalje pojedinačno svakom kotaču.
Ovisno o situaciji na cesti, kotači se nezavisno ubrzavaju, bez obzira na površinu ili uvjete. Stoga će nepoželjno podupravljanje biti nepoznanica vozačima Insignije GSi, koja točno i precizno prati zadanu putanju kretanja, o čemu smo se uvjerili na michelinovoj testnoj stazi.
Benzinac s 260 ili dizel s 209 KS?
Opel je Insigniju GSi opremio 2-litrenim BiTurbo dizelskim motorom (NEDC: gradska vožnja 9,2 l/100 km, otvorena cesta 5,7 l/100 km, kombinirano 7,0 l/100 km, emisija CO2 186 g/km) sa 154 kW (209 KS) pri 4000 o/min i najvećim okretnim momentom od 480 Nm pri 1500 o/min. GSi Grand Sport BiTurbo ubrzava od 0 do 100 km/h za 7,9 sekundi i dostiže najveću brzinu od 233 km/h.
Svi koji će radije odabrati Insigniju GSi s benzinskim pogonskim strojem s turbopunjačem mogu odabrati 2-litreni motor sa 191 kW (260 KS) (NEDC: 11,2 l / 7,1 / 8,6 l/100 km, emisija CO2 197 g/km). Benzinski motor 2.0 Turbo razvija najveći okretni moment od 400 Nm između 2500 i 4000 o/min te pokreće Insigniju GSi Grand Sport od 0 do 100 km/h za 7,2 sekunde i omogućava najveću brzinu od 250 km/h.
Užitak za upravljačem
Ne smijemo zaboraviti niti pneumatike Michelin Pilot Sport 4 S s posebno visokim prijanjanjem, i to na, za Opel karakteristično velikim 20-colnim naplacima. Za vrhunsko usporavanje, pak, tu su i snažne 4-klipne kočnice Brembo promjera 345 mm. Kao što vidite, sve je baš onako kako i treba biti, no kakva je Insignia GSi u praksi? Automobil dobro podnosi oštru vožnju, a vozač se vrlo lako "zaigra" za upravljačem i gotovo nesvjesno počinje rušiti rekorde dolaska na određene relacije.
Na autocesti Insignia GSi caruje, bilo da se radi o benzinskoj izvedbi s 260 ili turbodizelskoj s 210 KS. Performanse su dostojne imena GSi, a posebno ističemo veliki okretni moment (400 Nm benzin, 480 Nm dizel) koji svaka pretjecanja čini laganim poslom. Dakako, to su one sportske karakteristike Insignije GSi, odnosno njene mogućnosti koje ni u kom slučaju nije primjereno iskorištavati u javnom prometu, a osobito ne s obitelji u automobilu. No tek toliko da se zna i može reći da se GSi odlično ponaša u zavojima...
Ipak, ovo je i svakodnevna udobna limuzina
Ono što je pak važno istaknuti je i upotrebljivost Insignije GSi, a tu joj se doista nema što prigovoriti. Uz neke klasične sportske dodatke, karakteristične za GSi, nema neke velike razlike u odnosu na običnu Insigniju. A to znači da je unutrašnjost prostrana, sjajno ergonomski prilagođena svim putnicima kojima je na raspolaganju i više nego dovoljno prostora. Posebno napominjemo kako prostora ne nedostaje ni straga, a sjedala s izraženim bočnim naslonima (AGR sportska sjedala posebno razvijena za ovaj model) sjajno drže tijelo u zavojima i ne zamaraju vas ni na dužim relacijama.
Vozači Insignije GSi moći će uživati u još vrhunskih tehnologija, počevši od revolucionarnih svjetala IntelliLux LED Matrix do upozorenja na mogući sudar sprijeda s prepoznavanjem pješaka i automatskim kočenjem u slučaju nužde. Sve to čini Insigniju GSi Grand Sport beskompromisnom sportskom limuzinom, a Sports Tourer privlačnim, praktičnim i prije svega sigurnim karavanom za cijelu obitelj.
Ukupno gledajući, svojim voznim osobinama, Insignia GSi odaje dojam iznimno velike čvrstoće karoserije i solidnosti izrade. GSi nam se čini kao dobar izbor za mlade obitelji ili sve one koji se tako osjećaju. A kakav će odaziv Insignia GSi imati među kupcima pokazat će vrijeme. Je li cijena od 316.644 Kuna za limuzinu i 323.021 za karavan visoka, procijenite sami. Mi samo tvrdimo da je GSi jedan doista odličan automobil koji sigurno zaslužuje vašu pozornost.
No, moramo biti iskreni i priznati, GSi je u posljednjih nekoliko godina pomalo pao u sjenu OPC verzija koje su preuzele primat opelovih top-performera... Ipak, GSi je pobuđivao nostalgiju svih ljubitelja i Opel je reagirao povratkom ove slavne oznake s Insignijom, kojoj će se uskoro pridružiti i Corsa.
Zeleni pakao kao ispitni poligon
Fino ugađanje u okruženju staze Nürburgring-Nordschleife dovelo je do trenutno najučinkovitije Insignije. "Lagana arhitektura, izvrsna konfiguracija podvozja s nadograđenom hidraulikom amortizera i prilagodba softvera te jedinstven pogon na sve kotače s pneumaticima visokih performansi čine GSi preciznim, upravo kakvim smo ga i željeli napraviti", rekao je Volker Strycek, direktor Opel Motorsporta i ujedno pobjednik gotovo stotinu utrka na Nürburgringu.
"Rezultati govore sami za sebe. U Insigniji GSi mogu napraviti krug na Nordschleifeu do 12 sekundi brže nego u najsnažnijem prethodnom OPC modelu i to tako da u svakom centimetru vožnje tjeram automobil do granica njegovih mogućnosti. Čim staza postane zahtjevnija, npr. u zavojima ili ravnim dijelovima s niskim trenjem, odnosno kada automobil mora posebno agilno i precizno reagirati, GSi je definitivno brži i lakše ga je kontrolirati".
Upravo kombinacija male mase, posebice oko prednje osovine, niskog težišta, lakog upravljanja, velike snage u širokom rasponu okretaja i najbolje držanje podloge čini GSi tako brzim i uvjerljivim. "To je čista učinkovitost. Visoka razina prijanjanja savršena je za Nordschleife, a na javnim prometnicama omogućuje uživanje u vožnji i predstavlja sigurnosnu prednost", rekao je Strycek.
Tehnički podaci
MODEL | Opel Insignia Grand Sport GSi | |
---|---|---|
izvedba | 2.0 Turbo | 2.0 BiTurbo diesel |
konstrukcija motora | 4-cilindrični redni benzinski, postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana zupčastim remenom, izravno ubrizgavanje, aluminijska glava i blok motora, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, 1 turbopunjač, međuhladnjak, Euro 6 | 4-cilindrični redni dizelski, postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana zupčastim remenom, izravno ubrizgavanje Common Rail, aluminijska glava i blok motora, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, 2 turbopunjača, međuhladnjak, Euro 6 |
obujam | 1998 cm3 | 1956 cm3 |
provrt i hod klipa | 86,0 x 86,0 mm | 83,0 x 90,4 mm |
omjer kompresije | 9,5 : 1 | 16,5 : 1 |
najveća snaga | 191 kW (260 KS) pri 5300 o/min | 154 kW (209 KS) pri 4000 o/min |
najveći okretni moment | 400 Nm između 2500 i 4000 o/min | 480 Nm pri 1500 o/min |
prijenos snage | Prilagodljivi pogon na sva četiri kotača, automatski mjenjač s 8 stupnjeva prijenosa | |
podvozje | Sprijeda McPhersonove opružne noge, trokraka poprečna ramena, stabilizator i pomoćni okvir, otraga višedjelna osovina s poprečnim i kosim ramenima, teleskopski amortizeri i spiralne opruge, upravljač s nazubljenom letvom, električni progresivni servoojačivač | |
kočnice | Sprijeda ventilirani disk promjera 345 mm, otraga disk (Brembo) | |
naplaci i pneumatici | Lijevani naplaci dimenzije 20 cola, pneumatici Michelin Pilot Sport 4 S | |
dimenzije | D x Š x V 4910 x 1871 (s retrovizorima: 2093) x 1445 mm, međuosovinski razmak 2829 mm, trag kotača 1607 / 1610 mm, obujam prtljažnika 490 / 1450 dm3, obujam spremnika za gorivo 62 l | |
mase | Prazno vozilo 1608 kg, najveća dozvoljena 2145 kg, dozvoljeno opterećenje 537 kg, dozvoljeno opterećenje krova 100 kg, dozvoljena masa prikolice 750 / 2200 kg | Prazno vozilo 1697 kg, najveća dozvoljena 2240 kg, dozvoljeno opterećenje 543 kg, dozvoljeno opterećenje krova 100 kg, dozvoljena masa prikolice 750 / 1805 kg |
performanse | Najveća brzina 250 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 7,2 s | Najveća brzina 233 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 7,9 s |
potrošnja goriva | U gradskoj vožnji 11,2, na otvorenoj cesti 7,1, u mješovitoj vožnji 8,6 l/100 km, prosječna emisija CO2 197 g/km | U gradskoj vožnji 9,2, na otvorenoj cesti 5,7, u mješovitoj vožnji 7,0 l/100 km, prosječna emisija CO2 186 g/km |
proizvođač | Adam Opel AG | |
zastupnik | Opel Southeast Europe LLC |