Opel razotkrio Mantu GSe ElektroMOD
Mantu novog doba pokretat će elektromotor snage 108 kW (147 KS), a koji će se napajati iz litij-ionske baterije kapaciteta 31 kWh što omogućuje prosječan doseg od oko 200 kilometara
Prije više od 50 godina Opel je slavio model Manta, sportski coupe koji je pokretao 4-cilindarskim benzinski motor. Sada, u reinkarniranom izdanju na scenu stupa prvi električni MOD u povijesti ovog njemačkog brenda. U Opelu ističu kako je Manta GSe ElektroMOD najbolje od oba svjeta: klasičnog izgleda ikone stila, ali s najnovijom tehnologijom za održivu vožnju, daleko je od klasičnog auto relija. Nova Manta spremna je za budućnost: električna je, bez emisija i puna emocija.
Novi model odražava fascinaciju rastuće zajednice obožavatelja koja klasične automobile poput Mante transformira u takozvane RestoModove s modernom tehnologijom i novim dizajnom. Potpuno električna Manta jednako je sportski model kao i autentični Opel GSe i s ponosom pokazuje ambicije svojim nazivom - ElektroMOD. MOD označava promjenu, tehničke i stilske MODifikacije kao i MODeran održiv stil života.
Nema sumnje kako će novi model privući mladu publiku, koja želi pokazati kako može biti drukčija, ali istovremeno i one starije, ljubitelje legandarnog njemačkog modela koji je žario i palio u osamdesetim godinama prošlog stoljeća.
Sukladno tome 4-cilindarski benzinski motor ispod legendarnog Opelovog crnog poklopca ustupio je mjesto elektromotoru. Riječ je o model snage 108 kW (147 KS). Slovo 'e' u dijelu naziva GSe označava elektrifikaciju.
Spomenimo kako je Mante GT/E sa 105 KS bila najsnažnija izvedba u svom prvom izdanju, pa sada jasno vidimo kako je ovdje riječ o snažnijem izdanju Mante. Performansama pomaže i maksimalni okretni moment od 255 Nm koji se postiže odmah pri startu.
Zanimljivo je kako se Manta može voziti uz ručno mijenjanje 'brzina' na originalnoj mjenjačkoj kutiji sa četiri stupnja prijenosa ili jednostavno uključivanjem četvrtog stupnja prijenosa, koji se pretvara u automatski mjenjač. Uz podatak kako se snaga, odnosno moment, prenosi na stražnje kotače, vjerujemo u vrlo dobre sportske manire. Manta tako ostaje klasični sportski automobil, ali s inovativnim i moderniziranim pogonskim sklopom.
Baterija malog kapaciteta
Treba znati kako ovo nije model napravljen za neprekidna krstarenja, pa ne čudi što je za napajanje elektromotora korištena litij-ionska baterija skromnog kapaciteta 31 kWh. Naime, ona omogućuje prosječan doseg od oko 200 kilometara. Za punjenje baterije se osim rekuperacije koristi i ugrađen punjača od 9 kW za jednofazno i trofazno punjenje izmjeničnom strujom. To znači da je za potpuno punjenje baterija u Manti potrebno tek nešto manje od četiri sata.
Sukladno zadnjim Opelovim trendovima, i Manta GSe ima novo lice. Valja imati na umu i kako je prva Manta, Manta A bila inspiracija za Opel Vizor na Mokki i Crosslandu. Sada ElektroMOD ima Opel Pixel-Vizor po čitavoj širini vozila.
On omogućuje komuniciranje s okolinom po čitavoj površini ovog LED zaslona. Natpis 'Moje njemačko srce je ELEKTRificirano' nalazi se na novoj prednjoj strani. 'Moja misija je nula emisija', objašnjava GSe, a zatim prikazuje siluetu mante (najveće raže na svijetu) koja klizi preko Pixel-Vizor zaslona. LED tehnologija upotrebljava se i u ugrađenim dnevnim svjetlima, glavnim prednjim svjetlima i nevjerojatnim trodimenzionalnim stražnjim svjetlima.
Moderna reinkarnacija
Neonski žuta boja podudara se s nedavno izmijenjenim Opelovim korporativnim identitetom i uokviruje prepoznatljivi crni poklopac motora u živahnom kontrastu. U lukove kotača sada su smješteni posebno dizajnirani 17-inčni Ronalovi kotači od lake legure s gumama 195/40 R17 sprijeda te 205/40 R17 straga. Na prtljažniku se ponosno ističe natpis Manta ispisan novim, modernim Opelovim slovima. Uklonjeni su kromirani rubovi branika s originalnog modela, kao što je to tada bio slučaj s mnogim personaliziranim i trkaćim automobilima tvrtke Irmscher and Co.
Digitalna transformacija prisutna je i u putničkoj kabini. Klasični zaobljeni instrumenti otišli su u povijest, a umjesto njih vozač sada gleda u široku ploču Pure Panela, kao i u novoj Mokki. Koriste se dva široka zaslona od 12 i 10 inča prilagođena vozaču te prikazuju važne informacije o automobilu kao što su status punjenja i doseg. Glazba dolazi iz Bluetooth kutije legendarnog branda pojačala Marshall, dakle jedan moderan klasik u drugom modernom klasiku.
Dojam upotpunjuju sportska sjedala sa središnjom žutom dekorativnom crtom kakva su se prvo koristila u modelu Adam S. Sada pružaju daleko veću udobnost i bočnu potporu od sjedala originalne Mante. Vozač sjedi za preinačenim obručem upravljača Petri s tri prečke.
Zadržan je stil sedamdesetih, a žuta oznaka u položaju kazaljki u 12 sati daje još više sportskog duha. Pored toga, površine u kokpitu i ploče vrata sad su mat sive, što se podudara s drugim žutim i crnim elementima ovog neoklasika. Strop putničke kabine obložen je finom Alcantarom i dopunjuje moderan ambijent nove Opel Mante GSe ElektroMOD.