Prvi Volkswagenov SUV coupe, model Taigo starta na 151.920 kn

Birati se može između tri razine opreme, tri benzinske inačice (95, 110 i 150 KS), 8 boja karoserije, devet aluminijskih naplataka (16-18 cola)...

Autonet.hr subota, 5. veljače 2022. u 00:00

Nakon što smo proteklu godinu završili vožnjom obnovljenog izdanja popularnog Pola, ovu započinjemo vožnjom još jednog Volkswagenovog modela. Riječ je o novom modelu Taigo, novog imenom, ali i izvedbom. Riječ je o prvom Volkswagenovom coupeu u SUV izdanju. Jasno je da se oslanja na popularni model T-Cross, ali se obraća i novoj publici. Naime, u Volkswagenu su uvjereni kako su ciljana skupina mlađi vozači, dok je T-Cross zbog dizajna, ali i položaja sjedenja ipak primjereniji onim nešto starijim vozačima.

Zajednička poveznica ova tri spomenuta modela svakako je modularna poprečna platforma (MQB), a na kojoj su svi zajedno nastali. Stoga je riječ o modelima koji su sličnih dimenzija, a najdulji je upravo zadnje pristigli Taigo. On broji 426,6 centimetara u duljinu, 152,9 cm u visinu te 199,5 cm u širinu, uz 256,6 cm međuosovinskog razmaka.

Tri modela na istoj platformi

Mnogo tehničkih detalja dijeli s modelom T-Cross, ali je ipak zasebni model koji zahvaljujući svom stražnjem dijelu otvara neke nove stranice u Volkswagenovoj povijesti. Donosi i novi prednji dio, uz novu masku i svjetla, a svjetla su nova i na stražnjem dijelu vozila. Pored toga, donosi kvalitetniju izvedbu materijala u putničkoj kabini, te novi stil. Bez obzira na spušteniji stražnji dio krova, na raspolaganju je i dalje vrlo solidnih 440 litara prtljažnog prostora.

Nešto niži položaj sjedenja u odnosu na T-Cross donosi i doživljaj nešto sličniji klasičnim vozilima, a ne onim iz SUV ponude. Neki će zasigurno ustvrditi kako je unutrašnjost hladna i ne previše maštovita, ali to je put kojim ide Volkswagen. Put je to koji se nebrojeni puta već dokazao, put koji traje i ne zastarijeva toliko brzo kao kod brojnih drugih marki. Sve je na dohvat ruke i pametno smišljeno. Najveća 'ekstravagancija' je tu tome što su predviđena četiri različita dekorativna umetka u putničkoj kabini.

To znači da na centralnoj konzoli, ali i umetcima koji se nastavljaju na vrata, odnosno dio oko ručice mjenjača na središnjem grebenu mogu odabrati u nekoj boji. Da, tu svakako do izražaja dolazi Visual Green Glossy zelena boja, dok dvije verzije crne i jedna siva (svaka od njih serijski za svaku od tri razine opremljenosti) djeluju kao 'uklopljene' u ostalo uređenje putničke kabine. Baš nas interesira koliko će biti tražena ta zelena opcija.

Nema više slabo opremljenih modela

Kupci mogu birati između osam boja karoserije, s time da su tu po dvije bijele, i sive te jeda crna. Od 'življih' boja tu je plava Reef Blue koja se poput crvene Kings Red može susresti i na ostalim VW modelima, dok je potpuna novost zelena Visual Green. Prema dosadašnjim iskustvima, ova nova boja će se 'utopiti' među ostalim verzijama.

Kriza u autoindustriji i nedostatak poluvodiča, toliko bitnih komponenti u proizvodnji vozila, dovela je do trenda da se izostavljaju povoljnije verzije brojnih modela. Sukladno tome više se pažnje posvećuje skupljim izvedbama koje uostalom donose i bolju zaradu. Tako novi Taigo neće biti dostupan u 'ogoljenoj' verziji kako bi se mogao pohvaliti 'povoljnom' cijenom. Predviđene su tri razine opreme, a već prva osigurava zavidnu razinu onog što donosi.

Niti jedan Taigo tako neće biti dostupan uz čelične naplatke, već isključivo uz aluminijske. Tako prva razina opreme dolazi na 16-colnim naplatcima, a druge dvije na onim za broj većim. Ukupno je na raspolaganju 9 različitih dizajna, odnosno tri veličine (16, 17 i 18 cola). Prvi, Live paket opreme sadrži crne krovne nosače, LED prednja i stražnja svjetla, Front Assist i Lane Assist, App Connect Wireless, Digital Cockpit, električno preklopiva vanjska osvrtna zrcala, klima uređaj, radio Ready2Discover, rezervnu gumu smanjenih dimenzija, ultrazvučnu pomoć pri parkiranju...

Druga, Style razina pored već nabrojenih stavak nam donosi i chrome paket, IQ. Light-LED Matrix glavna svjetla, 17-colne alu naplatke Aberdeen, paket IQ Drive, tekstilne podne prostirke, 6 zvučnika... Na početni Live razinu nastavlja se i R-Line paket koji donosi 17-colne Valencia alu naplatke, paket IQ Drive, tekstilne podne prostirke te ultrazvučnu pomoć pri parkiranju.

Na raspolaganju su dva motora. Prvi je jednolitreni TSI model koji dolazi u verzijama od 95 ili 110 KS, s time da snažniji može biti opremljen i DSG mjenjačem. Upravo je DSG mjenjač jedina opcije kod najsnažnijeg, 1,5 TSI modela od 150 KS. Početna cijena od 151.920 kuna, skladu je s ponuđenom opremom i imidžom. Za pohvalu je kako je ovaj Taigo za nekih dvije tisuće kuna povoljniji od početnog T-Crossa, a pored toga nudi i bolju opremljenost. T-Cross ipak nudi nešto veću praktičnost, a koja se ističe i u pomičnoj stražnjoj klupi.

Zadovoljni početkom godine

R-Line razina opreme razlikuje se drukčijim prednjim branikom u odnosu na ostale dvije verzije. Uz jasno istaknutu R oznaku, donji dio maske je masivniji i privlačniji. Također, tu je o okvir iz piano crne boje koji bi trebao naglasiti ekskluzivnost. No, vjeruje se kako će početa razina biti ujedno i najtraženija.

Mi smo imali priliku isprobati srednju, Style razinu opremu, koja je pored toga bila u vrlo privlačnoj izvedbi s DSG mjenjačem. Pored već nabrojene serijske opreme naš je primjerak imao i automatski klima uređaj Climatronic s 2 zone regulacije, ispred vozača 10,25-inčni ekran digitalnog Cockpita Pro, dodatno zatamnjena bočna stakla straga i stražnje staklo. Tu je i paket Svjetlo i vidljivost (automatsko uključivanje kratkog svjetla, automatsko zatamnjivanje unutarnjeg osvrtnog zrcala, brisači s intervalnim uključivanjem i senzorom za kišu). Tako opremljen model, doduše u dosta neutralnoj metalik sivoj boji stoji 207.052 kn.

Sve u svemu, vjerujemo kako je Volkswagen pripremio još jedan model koji će zasigurno doživjeti vrlo dobru popularnost, bez obzira na to što trenutno liste čekanja iznose oko 150 dana. Ipak, dobra je informacija kako je domaći uvozni osigurao dovoljnu količinu već proizvedenih modela koje već sada možete uparkirati u vlastitu garažu. U Volkswagenu su iznimno zadovoljni što je prvi mjesec doveo do povećane potražnje za svim modelima, pa prema sadašnjim projekcijama očekuju ovogodišnje tržište novih vozila na razini 50 tisuća primjeraka.

Cjenik modela Taigo

model snaga mjenjač cijena
Taigo 1,0 TSI Life 70 kW (95 KS) 5 151.920 kn
Taigo 1,0 TSI Life 81 kW (110 KS) 6 157.859 kn
Taigo 1,0 TSI Life 81 kW (110 KS) DSG7 176.472 kn
Taigo 1,0 TSI Style 81 kW (110 KS) 6 174.141 kn
Taigo 1,0 TSI Style 81 kW (110 KS) DSG7 192.858 kn
Taigo 1,5 TSI Style 110 kW (150 KS) DSG7 200.877 kn
Taigo 1,0 TSI R-Line 81 kW (110 KS) 6 174.912 kn
Taigo 1,0 TSI R-Line 81 kW (110 KS) DSG7 193.499 kn
Taigo 1,0 TSI R-Line 110 kW (150 KS) DSG7 201.508 kn