Redizajnirani Volkswagen Golf i dalje uz benzinske i dizelske motore

Povodom 50 godina poznatog kompaktnog modela pripremljen je redizajn. Pored već dobro znanih benzinaca i dizelaša, tu su hibridi, plug-in hibridi kao i prestižni GTI . U salone stiže tijekom lipnja

Autonet.hr srijeda, 24. siječnja 2024. u 00:00
📷 Volkswagen
Volkswagen

Iako su brojni Volkswagenovi modeli predvodnici pojedinih segmentata, onaj pravi vladar svakako je Golf. Godinama najtraženiji VW model zadnjih godina gubi tu titulu, ali kompletan niz novih modela, uglavnom crossovera, odnosno SUV izvedbi nastavlja dobro utabanim stazama. Ipak, ne znači da u Golfu više ne tinja nit vodilja. O uspješnosti kompaktnog modela dovoljno govori činjenica kako ove godine slavi 50. obljetnicu. Da, serijska proizvodnja najprodavanijeg Volkswagen modela počela je u Wolfsburgu u ožujku 1974. Do danas je proizvedeno više od 37 milijuna Golfova.

Svaki dan 2000 kupaca

Čisto matematički gledano, to znači da se svaki dan tijekom posljednjih 50 godina više od 2000 ljudi diljem svijeta odlučilo kupiti novi Golf. To kompaktnu ikonu čini najuspješnijim europskim vozilom i najprodavanijim modelom marke Volkswagen svih vremena. Volkswagen sada donosi dotjeranu izvedbu aktualne osme generacije koja je s nama od kraja 2019. godine. Evoluciju čini potpuno novorazvijeni infotainment sustavom. Tu je i sljedeća generacija plug-in hibridnog pogona. Uskoro u prodajne salone stiže najbolji Golf u posljednjih 50 godina.

📷 Volkswagen
Volkswagen

Gledajući redizajnirani Golf izvana uočavam novi dizajn svjetala. Novodizajnirana su LED glavna svjetla. U boljim verzijama IQ.Light LED matrix glavna svjetla uključuju nova snažna duga svjetla s dosegom do 500 m. IQ.Light 3D LED stražnja svjetla u obje varijante karoserije također su redizajnirana. Prednji dio donosi i po prvi put na europskim tržištima osvijetljen Volkswagen logotip. V i W kao i krug oko slova uokvireni su finim svjetlosnim konturama izvana i iznutra. Svjetleća Volkswagen oznaka stvara novi dizajn svjetla.

Osobna asistentica Ida

Interijer je opremljen novorazvijenim, intuitivnim infotainment sustavom sa samostojećim dodirnim zaslonom. Noviteti su i poboljšano višenamjensko kolo upravljača i novi govorni asistent Ida. Upotrebom prirodnog govora, Ida se može upotrebljavati ne samo za upravljanje funkcijama kao što su klima-uređaj, telefon ili navigacijski sustav, već i za pristup online informacijama iz svih zamislivih područja - od vremenske prognoze do pitanja opće kulture.

📷 Volkswagen
Volkswagen

Manevriranje modelima Golf i Golf Variant olakšavaju novi sustavi potpore. Tu je prošireni sustav potpore pri parkiranju Park Assist Plus i Park Assist Pro za ulazak i izlazak s parkirnih mjesta pomoću smartphonea kao i novi sustav Area View od 360 stupnjeva. Ovaj potonji je dostupan po prvi puta u modelu Golf.

Novi infotainment sustavi

Hardver i softver infotainment sustava modela Golf potpuno su novi. Sada se temelje na četvrtoj generaciji modularnog infotainment sustava (MIB4). Upravljanje je značajno poboljšano i pojednostavljeno zahvaljujući potpuno novoj grafici i novoj strukturi izbornika dodirnog zaslona. Vrlo intuitivni infotainment sustav bit će dostupan u dva različita formata zaslona 16:9. Dodirni zaslon u osnovnoj verziji Ready 2 Discover je s dijagonalom od 26,4 cm (10,4 inča). Tu je i vrhunska verzija Discover ima dijagonalu zaslona od 32,8 cm (12,9 inča).

📷 Volkswagen
Volkswagen

Novi MIB4 zasloni u stilu tablet uređaja dizajnirani su kako bi bili vizualno samostojeći. U sklopu toga, dodirni klizači za upravljanje temperaturom i glasnoćom također su novorazvijeni. Oni sada nude poboljšanu ergonomiju upotrebe i osvijetljeni su. Head-up zaslon na vjetrobranskom staklu opet će biti dostupan kao dodatna oprema za Golf i Golf Variant.

Znatno ubrzani sustav

Rukovanje novim MIB4 sustavima vrlo je intuitivno. Osnova za to je novorazvijena struktura izbornika zaslona. Tako je zaslon podijeljen na dvije dodirne trake na vrhu i dnu te veliki početni zaslon u sredini. Vozač može dodijeliti omiljene funkcije izravnog pristupa velikim područjima gornje trake i početnog zaslona. Kada vozač otvara različite funkcije u obliku aplikacija na početnom zaslonu, individualno namjestiva gornja traka i statična donja traka stalno se prikazuju na zaslonu. To znatno pojednostavljuje upravljanje i donosi značajni napredak. Osim toga, novi MIB4 sustavi vrlo su brzi.

📷 Volkswagen
Volkswagen

Gornja traka skroz lijevo ima novi gumb za izravan pristup. On omogućuje vozaču otvaranje glavnog izbornika s pregledom svih aplikacija sa samo jedim klikom. Desno od njega nalazi stilizirani gumb vozila za novi upravljački centar vozila. On nudi izravan pristup najvažnijim funkcijama vozila. Glavni izbornik i upravljački centar vozila uvijek su dostupni bez potrebe zatvaranja aktivne aplikacije. Desno od upravljačkog centra vozila nalaze se dodatne funkcije izravnog pristupa koje se mogu pojedinačno dodijeliti. Tako na primjer, s gumbima za moduse vožnje, funkcije parkiranja, sustave potpore za vozača i medijsku biblioteku.

Digital Cockpit Pro s mogućnošću prilagodbe

Na velikom početnom zaslonu prikazan je sadržaj iz najvažnijih aplikacija na slobodno dodjeljivim grafičkim pločicama različitih veličina. Klasične aplikacije kao što su navigacijski sustav, radio i postavke zvuka, uz nove funkcije poput vizualiziranih uputa govornog asistenta Ida, prikazane su u pločicama na početnom zaslonu. Donja traka sadrži trajni izravni pristup klima-uređaju i klimatizaciji sjedala. Kao i gumbu za početni zaslon koji vozač u svakom trenutku može upotrijebiti za povratak na središnji početni zaslon.

📷 Volkswagen
Volkswagen

Obnovljeni Golf serijski je opremljen naprednim digitalnim instrumentima. Riječ je o Digital Cockpit Pro sustavu koji ima dijagonalu zaslona od 26 cm / 10,2 inča. Vozač može upotrebljavati odgovarajuće gumbe na novom višenamjenskom kolu upravljača za postavljanje dvije različite osnovne grafičke konfiguracije (profili informacija). To je Classic s okruglim instrumentima te Progressive s pločicama za prikaz. Područje između okruglih instrumenata ili pločica može se slobodno dodijeliti. Tako tu može biti navođenje rute navigacijskog sustava ili prikaz sustava potpore za vozača. Područja unutar okruglih instrumenata i pločica mogu se ispuniti različitim informacijama. Postoje i profili informacija specifični za modele za R-Line, GTI i GTE modele.

Do 100 km samo na struju

Novi plug-in hibridni pogoni s funkcijom brzog punjenja istosmjernom strujom nude dodatnu snagu i doseg s električnim pogonom od oko 100 km. GTE oznaka znači da ga pokreće 200 kW /272 KS, a snaga, odnosno moment prenose se putem 6-stupanjskog mjenjača s dvije spojke. Ovaj DSG mjenjač posebno je pripremljen za plug-in hibridne sustave. Rabi i novu 19,7 kWh materiju što je gotovo duplo više od dosadašnje izvedbe. Do sada je bilo moguće punjenje od 3,6 kW, a sada ide do 11 kW.

📷 Volkswagen
Volkswagen

Ova verzija, ali o slabiji plug-in model koji nosi naziv eHybrid mogu se nadopunjavati i na CCS punjačima. eHybrid razvija 150 kW / 204 KS. Kombinacija pogona na struju, ali i benzin znači da bi u povoljnim uvjetima ovi modeli trebali osiguravati doseg od oko 100 kilometara.

Obični benzinci i dizelaši

Obični, 48 V hibridi pripremljeni su na 1,5-litrenim benzincima te nose oznaku eTSI. Slabije izdanje razvija 85 kW / 115 KS, a snažnije 110 kW /150 KS. Obe verzije dolaze isključivo uz 7-stupanjski DSG mjenjač s dvostrukom spojkom. Ovi pogoni mogući su i na karavanskoj inačici.

📷 Volkswagen
Volkswagen

Ista ta snaga, 115 ili 150 KS ostvariva je i kod običnih benzinskih verzija ili pak turbodizelskih. Benzinske dolaze isključivo uz 6-stupanjski ručni mjenjač. On je i serija kod slabijeg dizelaša, dok kod snažnijeg dolazi 7-stupanjski DSG. Top izdanje nosi oznaku GTI. Pokreće je dvolitreni benzinac od 195 kW / 265 KS, a upregnut je 7-stupanjskim DSG mjenjačem.

Life, Style, R-Line, GTE i GTI opreme

Na početku lansiranja Golf, kao i njegova karavanska inačice bit će dostupni od srednje, Life opreme. Naravno, tu je i Style kao i R-Line. Za snažniji plug-in tu je poznata GTE verzija, odnosno top benzinca GTI. U drugoj polovici godine najavljen je i dolazak GTI Clubsport izdanja, kao i top verzija- Golf R i Golf variant R. R izdanja dolaze uz 4Motion pogon na sva četiri kotača. Iduće godine stiže i 2,0 TSI verzija od 150 kW / 204 KS koja će serijski dolaziti uz pogon na sva četiri kotača.

📷 Volkswagen
Volkswagen

Redizajnirani Golf dolazi i uz četiri nove boje karoserije. Riječ je metalik izdanjima – Crystal Ice plava, Anemone plava, Oyster srebrna i Grenadilla crna. Kod R-Line, GTE i GTI verzija moguće je odabrati crni kontrastni krov. Pet je i verzija alu-naplataka do najvećih 19-colnih.