Škoda Octavia stiže u svom modernom, četvrtom izdanju
Pored činjenice da su slabiji benzinci dostupni kao mild hibridi, popularan češki model sada dolazi i kao plug-in hibrid koji čini spoj 1,4-litrenog TSI benzinca i elektromotora koji zajedno daju 204 KS i 350 Nm okretnog momenta
Kao što je bilo i najavljeno, Škoda je u ponedjeljak 11. studenog, na dan sv. Martina razotkrila novu, četvrtu generaciju Octavije. Model koji je od vrlo velikog značenja za ovog češkog proizvođača, u novom je izdanju prikazan na posebnom događanju u Pragu. Odabrani novinari iz čitavog svijeta okupljeni su u Nacionalnoj galeriji, a gdje su imali priliku biti prvi predstavnici javnosti koji su mogli razgledati novu Octaviju, tehnički gledano sestru nedavno predstavljene nove generacije VW Golfa.
O koliko je važnom modelu riječ dovoljno govori podatak kako je to najprodavaniji model češkog proizvođača. S proizvodnih traka do sada je sišlo više od 6,5 milijuna Octavia, a vjeruje se kako bi nova generacija trebala nastaviti s odličnim prodajnim rezultatima na mnogobrojnim svjetskim tržištima.
I dalje kraljica prostranosti
Model koji privlači svojom prostranošću, visokom pouzdanošću, te dobrim omjerom uloženog i dobivenog postao je još moderniji, bilo da je riječ o dizajnerskom izričaju ili pak tehnologiji koji koristi. Novi model nam djeluje daleko elegantnije u odnosu na dosadašnji, a čemu svakako doprinosi donekle coupeovski završetak stražnjeg dijela vozila. Novi je i prednji i stražnji dio, kao i bočna silueta. U Škodi su posebno ponosni na sjajnu aerodinamiku novog modela, pa tako koeficijent otpora zraka iznosi 0,24 za limuzinu, odnosno 0,26 za karavansku inačicu čime su u samom vrhu.
Obje verzije narasle su u odnosu na dosadašnje, pa tako sa 468,9 centimetara limuzinska inačica broji 19 mm više, dok je Combi model narastao 22 mm. Uz 15 mm širina je narasla na 182,9 cm, dok je Octavia postavljena na poznatu MQB platformu s međuosovinskim razmakom od 268,6 cm. Osim s još više prostora u putničkoj kabini, ovo povećanje vidljivo je i u prtljažnom prostoru. Uz dodatnih 10 litara obujam prtljažnika limuzine narastao je na 600 l, dok je karavan veći za 30 litara, odnosno ukupno 640 l što je izvrstan rezultat.
Čvrsta, moderna, pregledna i ustvari jednostavna putnička kabina donosi tehnički napredak. Ono što prvo uočavamo je kolo multifunkcijskog upravljača koje ima samo dvije bočne linije koje povezuju središnji dio sa samim obručem. Desno od upravljača, u središnjem dijelu primjetan je zaslon multimedije osjetljiv na dodir, koji može biti od 8,25 do 10 inča, a više nije integriran u sami središnji greben, već iz njega viri.
Shift-by-wire tehnologije
Naravno, omogućeno je njegovo povezivanje s pametnim telefonima putem aplikacija Apple CarPlay i Android Auto. Nekim je funkcijama moguće upravljati gestama, a digitalan zaslon je i na mjestu instrumentne ploče. Mnogo je pažnje posvećenom jednostavnom načinu rukovanja bez nepotrebnog gubljenja vremena i nepotrebnog klikanja, bilo da je riječ o tipkama na upravljaču ili preko digitalnog zaslona. Octavija je i prvi Škoda model koji je dobio head-up zaslon na kojem se projiciraju bitne informacije o vožnji.
Moderna tehnologija prisutna je i po pitanju drugih stvari. Tako je upravljanje DSG mjenjačem s dvostrukom spojkom pripremljeno putem shift-by-wire tehnologije (elektromehanički sustav izmjena), bez korištenja klasične ručice mjenjača, a čime je oslobođeno i više prostora. Spomenimo kako je Škoda za novu Octaviju pripremila i benzinske i dizelske modele, ali i plug-in izdanje.
Ponudu benzinskih modela otvara 1,0 TSI EVO uz 110 KS i 200 Nm okretnog momenta, koji kao i 1,5 TS EVO sa 150 KS i 250 Nm dolazi uz 6-stupanjski ručni mjenjač. Najsnažnija benzinska izvedba je 2,0 TSI sa 190 KS a koji ide uz pogon na sva četiri kotača te 7-stupanjski DSG mjenjač.
Prvi plug-in model
Prva dva navedena benzinska modela moguća su i u mild hibrid izdanju kada nose oznaku e-TEC, te kad su u kombinaciji s DSG mjenjačem. Oni dolaze uz 48-V startni generator te 48-V litij-ionsku bateriju. Energija skupljena tijekom kočenja pomaže kod ubrzanja. Oznaka G-TEC namijenjena je modelu na metan, a ide uz srednji benzinac koji tada ima 130 KS i 200 Nm okretnog momenta, a može se birati između ručnog ili DSG mjenjača.
Ljubitelji dizelaša imaju na raspolaganju 2,0 TDI motor koji je dostupan u tri razine snage uz 116, 150 te 200 KS. Prva i druga idu uz 6-stupanjski ručni ili 7-stupanjski DSG mjenjač, a što utječe i na raspoloživ najveći okretni moment. Najsnažnija verzija ide isključivo uz DSG mjenjač te pogon na sva četiri kotača, a što je opcija i kod srednje snažnog dizelaša.
Prvo plug-in izdanje Octavije koristi kombinaciju 1,4 TSI benzinca i 75 kW elektromotora što zajedno daje najveću snagu od 204 KS i 350 Nm okretnog momenta. Zbog drukčijeg koncepta pogona Octavia iV, kao se označava plug-in hibrid, ima nešto manji prtljažnik. Tako je kod limuzine od 450 litara, a kod karavana 490 litara. Koristi litij-ionsku bateriju kapaciteta 37 Ah koja omogućava doseg samo na struju do 55 km, prema WLTP ciklusu. 13 kWh baterija može se puniti putem kućne utičnice ili na punionicama, a kod Octavije iV je smanjen i obujam spremnika goriva s 45 na 40 litara.
Dolazak na naše tržište očekuje se na proljeće, a još nije poznato kako će se nova i moderna tehnologija odraziti na cijene.